xantia estate 2,0i 16v
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 13
- Membru din: Joi 26-Noi-2009 18:35
- Localitate: Ramnicu Valcea
xantia estate 2,0i 16v
sal tuturor.am si eu o mica problema,am cumparat un xantia de ceva timp si as vrea sa-i schimb codul de pornire,insa nu am gasit pana acum pe nimeni care sa stie cum.ma puteti ajuta pls?multumesc anticipat.
Salut,
Conform manualului de utilizare al Xantiei, procedura de schimbare a codului de securitate este urmatoarea:
- Se pune contactul...LED-ul rosu se va aprinde permanent.
- Se introduce vechiul cod...LED-ul rosu se va stinge si se va aprinde permanent cel verde.
- Se apasa tasta"C" de pe tastatura
- Se introduce noul cod
- Se apasa iar tasta "C"...LED-ul verde va clipi de 4 ori, insotit de beep-uri sonore
- Se intrerupe contactul
Pentru confirmare :
- Se deschide usa soferului si se coboara din masina.
- Se armeaza inchiderea centralizata (se blocheaza usile).
- Se dezarmeaza inchiderea centralizata
- Se deschide usa soferului
- Se asteapta 30 de sec. ...LED-ul rosu se va aprinde permanent timp de 10 sec., dupa care va incepe sa clipeasca.
- Se pune contactul...LED-ul rosu se va aprinde permanent.
- Se introduce noul cod....LED-ul rosu se va stinge si se va aprinde permanent cel verde.
In acest moment noul cod este activ si masina poate fi pornita.
Noul cod de securitate trebuie tinut minte CU SFINTENIE !!!
ATENTIE!!! - Daca se uita codul de securitate, masina nu mai poate fi pornita decat daca se schimba calculatorul de injectie (ECU)
- Debransarea bateriei nu rezolva problema...Sistemul memoreaza ultimul cod corect.
- Daca se introduce gresit, de 3 ori la rand codul, tastatura se blocheaza timp de 30 de minute, timp in care LED-ul verde va clipi des si se vor auzi beep-uri sonore.
- In cazul in care la modificarea codului de securitate s-a tastat ceva gresit, e bine ca urmatoarea data sa se introduca vechiul cod (cel aflat in uz pana la aceasta operatiune) si dupa aceea se mai incearca o noua schimbare a codului.
In caz ca tastatura a fost blocata prin introducerea gresita de 3 ori a codului, se procedeaza in felul urmator:
- Se intrerupe contactul
- Se asteapta mai mult de 30 de minute...LED-ul rosu va incepe sa clipeasca normal si dispar beep-urilr.
- Se pune contactul...LED-ul rosu se va aprinde permanent.
- Se asteapta peste 1 minut, inainte de a incerca orice alta operatie.
- Se introduce codul de securitate corect (cel aflat in uz inainte de blocarea tastaturii)....LED-ul rosu se va stinge si cel verde se aprinde permanent.
Masina poate fi pornita.
Se poate intampla, ca la blocarea tastaturii sa se aprinda simultan ambele leduri permanent. In cazul acesta:
- Se intrerupe contactul
- Se pune contactul...LED-ul rosu se aprinde permanent
- Se introduce codul utilizat inainte de blocare, dupa care masina poate fi pornita.
In cazul in care masina trebuie lasata la un service, iar mecanicul trebuie sa poata porni masina, se poate comuta sistemul, in modul de operare "service"
- Se pune contactul...LED-ul rosu se va aprinde permanent.
- Se introduce codul personal...LED-ul rosu se va stinfe si se aprinde cel verde.
- Se apasa tasta "S"
- Se introduce codul de service (un cod din 4 cifre, altul decat codul personal.
- Se apasa iar tasta "S"...LED-ul verde va clipi de 6 ori.
- Se intrerupe contactul...LED-ul rosu se va aprinde permanent timp de 10 sec. si se vor auzi 4 beep-uri sonore.
Aceasta e confirmarea ca modul "SERVICE" a fost activat.
Pt. revenirea la modul normal de functionare, este suficient sa urmeze procedura clasica de introducere a codului personal. In acel moment codul de service a fost sters.
Pt. mai multe detalii, iti poti descarca manualul de utilizare pt. Xantia, de pe acest site:
http://www.citroenkerho.fi/xantia/index.htm
E rau ca site-ul e finlandez, iar limba e indescifrabila pt. noi. Dar vezi ca pe pagina de start iti apare o coloana cu optiuni in stanga. Ia-le pe rand. La fiecare, se deschide o noua pagina, care are o lista de optiuni pe centru. Du-te pe fiecare din ele si vei gasi mai multe documente in format PDF, care pot fi descarcate...printre care si acest manual de utilizator.
trebuie putina rabdare, dar merita!
Succes la schimbarea codului!
-
Conform manualului de utilizare al Xantiei, procedura de schimbare a codului de securitate este urmatoarea:
- Se pune contactul...LED-ul rosu se va aprinde permanent.
- Se introduce vechiul cod...LED-ul rosu se va stinge si se va aprinde permanent cel verde.
- Se apasa tasta"C" de pe tastatura
- Se introduce noul cod
- Se apasa iar tasta "C"...LED-ul verde va clipi de 4 ori, insotit de beep-uri sonore
- Se intrerupe contactul
Pentru confirmare :
- Se deschide usa soferului si se coboara din masina.
- Se armeaza inchiderea centralizata (se blocheaza usile).
- Se dezarmeaza inchiderea centralizata
- Se deschide usa soferului
- Se asteapta 30 de sec. ...LED-ul rosu se va aprinde permanent timp de 10 sec., dupa care va incepe sa clipeasca.
- Se pune contactul...LED-ul rosu se va aprinde permanent.
- Se introduce noul cod....LED-ul rosu se va stinge si se va aprinde permanent cel verde.
In acest moment noul cod este activ si masina poate fi pornita.
Noul cod de securitate trebuie tinut minte CU SFINTENIE !!!
ATENTIE!!! - Daca se uita codul de securitate, masina nu mai poate fi pornita decat daca se schimba calculatorul de injectie (ECU)
- Debransarea bateriei nu rezolva problema...Sistemul memoreaza ultimul cod corect.
- Daca se introduce gresit, de 3 ori la rand codul, tastatura se blocheaza timp de 30 de minute, timp in care LED-ul verde va clipi des si se vor auzi beep-uri sonore.
- In cazul in care la modificarea codului de securitate s-a tastat ceva gresit, e bine ca urmatoarea data sa se introduca vechiul cod (cel aflat in uz pana la aceasta operatiune) si dupa aceea se mai incearca o noua schimbare a codului.
In caz ca tastatura a fost blocata prin introducerea gresita de 3 ori a codului, se procedeaza in felul urmator:
- Se intrerupe contactul
- Se asteapta mai mult de 30 de minute...LED-ul rosu va incepe sa clipeasca normal si dispar beep-urilr.
- Se pune contactul...LED-ul rosu se va aprinde permanent.
- Se asteapta peste 1 minut, inainte de a incerca orice alta operatie.
- Se introduce codul de securitate corect (cel aflat in uz inainte de blocarea tastaturii)....LED-ul rosu se va stinge si cel verde se aprinde permanent.
Masina poate fi pornita.
Se poate intampla, ca la blocarea tastaturii sa se aprinda simultan ambele leduri permanent. In cazul acesta:
- Se intrerupe contactul
- Se pune contactul...LED-ul rosu se aprinde permanent
- Se introduce codul utilizat inainte de blocare, dupa care masina poate fi pornita.
In cazul in care masina trebuie lasata la un service, iar mecanicul trebuie sa poata porni masina, se poate comuta sistemul, in modul de operare "service"
- Se pune contactul...LED-ul rosu se va aprinde permanent.
- Se introduce codul personal...LED-ul rosu se va stinfe si se aprinde cel verde.
- Se apasa tasta "S"
- Se introduce codul de service (un cod din 4 cifre, altul decat codul personal.
- Se apasa iar tasta "S"...LED-ul verde va clipi de 6 ori.
- Se intrerupe contactul...LED-ul rosu se va aprinde permanent timp de 10 sec. si se vor auzi 4 beep-uri sonore.
Aceasta e confirmarea ca modul "SERVICE" a fost activat.
Pt. revenirea la modul normal de functionare, este suficient sa urmeze procedura clasica de introducere a codului personal. In acel moment codul de service a fost sters.
Pt. mai multe detalii, iti poti descarca manualul de utilizare pt. Xantia, de pe acest site:
http://www.citroenkerho.fi/xantia/index.htm
E rau ca site-ul e finlandez, iar limba e indescifrabila pt. noi. Dar vezi ca pe pagina de start iti apare o coloana cu optiuni in stanga. Ia-le pe rand. La fiecare, se deschide o noua pagina, care are o lista de optiuni pe centru. Du-te pe fiecare din ele si vei gasi mai multe documente in format PDF, care pot fi descarcate...printre care si acest manual de utilizator.
trebuie putina rabdare, dar merita!
Succes la schimbarea codului!
-
Tot legat de acest subiect, am si eu o intrebare...Am inteles ca timpul dupa care se blocheaza tastatura, poate fi prelungit pana la o ora, printr-o anumita procedura, pe care nu o stiu.
Ma poate ajuta cineva??? Stie cineva cum se face acest lucru???
Am inteles ca tastatura poate fi dezactivata prin scoaterea mufei din ea, in timp ce motorul e pornit. Dar nu as vrea sa renunt de tot la ea...Este totusi o masura de securitate!!! Mult mai util ar fi daca s-ar putea prelungi timpul dupa care ea se blocheaza automat.
Multumesc anticipat!
Ma poate ajuta cineva??? Stie cineva cum se face acest lucru???
Am inteles ca tastatura poate fi dezactivata prin scoaterea mufei din ea, in timp ce motorul e pornit. Dar nu as vrea sa renunt de tot la ea...Este totusi o masura de securitate!!! Mult mai util ar fi daca s-ar putea prelungi timpul dupa care ea se blocheaza automat.
Multumesc anticipat!
Re: xantia estate 2,0i 16v
sfatul meu este daca nu e neaparat nevoie nu incerca sa schimbi codul pentru ca daca ai gresit de trei ori sa terminat,o mai pornesti doar cu o minune sau cu bani multi.Lost4everRS scrie:sal tuturor.am si eu o mica problema,am cumparat un xantia de ceva timp si as vrea sa-i schimb codul de pornire,insa nu am gasit pana acum pe nimeni care sa stie cum.ma puteti ajuta pls?multumesc anticipat.
vorbesc din proprie experienta.
adi 1200 - Nu! Nu e problema daca se blocheaza tastatura. Va sta blocata 30 de min, dupa care trebuie urmata procedura spusa de mine mai sus. Trebuie doar un pic de atentie cand se tasteaza. Atat! In rest nu se poate intampla nimic grav, sau mai grav decat sa se blocheze tastatura pt cele 30 min. Nimic mai mult.
Gandeste-te ca vechiul cod, ar putea fi cunoscut de mai multe persoane, caz in care acel imobilizator, chiar e de pomana. Masina poate fi furata foarte usor. In cazul acesta e f. indicat sa se schimbe vechiul cod, cu unul cunoscut doar de catre proprietar.
E grav daca se uita codul !!! Daca nu mai ai codul de securitate, chiar e o mare problema...Trebuie schimbat calculatorul de injectie (ECU).
Gandeste-te ca vechiul cod, ar putea fi cunoscut de mai multe persoane, caz in care acel imobilizator, chiar e de pomana. Masina poate fi furata foarte usor. In cazul acesta e f. indicat sa se schimbe vechiul cod, cu unul cunoscut doar de catre proprietar.
E grav daca se uita codul !!! Daca nu mai ai codul de securitate, chiar e o mare problema...Trebuie schimbat calculatorul de injectie (ECU).
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
eu am bagat codul gresit de 3 ori (a fost ca telefonul fara fir, unu mi-a zis un cod si eu am inteles altul
), si apoi am pornit-o dupa 5 minute, timp in care scoteam mufa, bagam mufa, luam contactul, puneam contactul & stuffs...
la toate cunostiintele mele am dezactivat codul, pt ca in cazul in care nu mai merge o tasta, atunci chiar nu o mai pornesti...

la toate cunostiintele mele am dezactivat codul, pt ca in cazul in care nu mai merge o tasta, atunci chiar nu o mai pornesti...
dj01fad - Da! Asa este. Nimic nu este perfect, dar cred ca sant totusi destul de rezistente tastaturile si banuiesc ca incep sa dea intai semne de oboseala, inainte de a ceda de tot.
Cred totusi ca cel mai simplu ar fi sa se monteze o alarma de calitate cu cod saritor (recomand Viper A 350 care nu este f. scumpa, are toate functiile importante pe ea si care e extrem de fiabila). Am avut asa ceva pe BX si nu a facut nici o data probleme. In plus, daca atunci cand am cumparat BX-ul, nu a trecut o sapt. si deja aveam yalele fortzate, dupa ce am montat alarma, nu s-a mai atins nimeni de ea, cu toate ca f. des se auzea muzica din ea...Ar fi tentat...
Aceasta se poate cupla f. simplu cu inchiderea centralizata, are si imobilizator de pornire (printr-un releu comandat de ea) poate fi comandata de la distantze mari (20-30m...nu doar 2-3 m) si nu trebuie saq fii in linie cu masina (ia comanda si de dupa coltz) masina e pazita....deci numai avantaje. Are si memorie a tentativelor de furt...are si functia de intrerupere a senzorului de soc , dupa o ora, in caz de furtuna (tunete)....plus multe alte functii, menite sa-ti faca exploatarea mai usoara si fara griji.
In plus scapam de tastarea codului la fiecare pornire a motorului, care trebuie sa recunosc ca ma enerveaza la culme. E rau ca prin montarea unei alarme, nu mai poate fi folosita telecomanda din cheia originala a masinii si se mai adauga o telecomanda pe brelocul cheilor. Dar cu putina migala, cred ca pot fi mixate.
.In plus, telecomanda alarmei avand si o tasta auxiliara, se poate conecta separat (de ex) deschiderea portbagajului sau a bushonului de benzina...lucru f. suparator la Xantia.
Am uitat...Mai exista si functia de autoblocare a usilor dupa 2 sec. de la pornirea motorului, care mi se pare o chestie f. utila, impotriva hotilor de la semafoare (si nu numai)...Nu cred ca e vre-un posesor de Xantia, care dupa ce pleaca din loc cu masina, blocheaza usile...Nu e mare lucru ca la un semafor, sa te trezesti ca iti deschide cineva o usa din spate sau portbagajul si-ti ia ce e la vedere...ce se poate lua rapid...Asta ca sa nu mai vorbim de altercatiile intre soferi, care se isca din ce in ce mai des in traficul actual. ...No comment!
Nu stiu cat mai costa acum o astfel de alarma...eu am dat pe ea acum 3 ani, in jur de 350 RON. Pe langa acesti bani se mai adauga senzorul perimetral care costa inca 180 RON, dar care nu e obligatoriu.
Alarma poate functiona f. bine si doar cu senzorul de soc incorporat in ea, cu comutatoarele usilor si cu imobilizatorul motorului...E suficient.
Cred ca voi incerca treaba asta, cand voi avea bani disponibili.
Metoda asta mi se pare mult mai simpla si mai eficace.
Cred totusi ca cel mai simplu ar fi sa se monteze o alarma de calitate cu cod saritor (recomand Viper A 350 care nu este f. scumpa, are toate functiile importante pe ea si care e extrem de fiabila). Am avut asa ceva pe BX si nu a facut nici o data probleme. In plus, daca atunci cand am cumparat BX-ul, nu a trecut o sapt. si deja aveam yalele fortzate, dupa ce am montat alarma, nu s-a mai atins nimeni de ea, cu toate ca f. des se auzea muzica din ea...Ar fi tentat...

Aceasta se poate cupla f. simplu cu inchiderea centralizata, are si imobilizator de pornire (printr-un releu comandat de ea) poate fi comandata de la distantze mari (20-30m...nu doar 2-3 m) si nu trebuie saq fii in linie cu masina (ia comanda si de dupa coltz) masina e pazita....deci numai avantaje. Are si memorie a tentativelor de furt...are si functia de intrerupere a senzorului de soc , dupa o ora, in caz de furtuna (tunete)....plus multe alte functii, menite sa-ti faca exploatarea mai usoara si fara griji.
In plus scapam de tastarea codului la fiecare pornire a motorului, care trebuie sa recunosc ca ma enerveaza la culme. E rau ca prin montarea unei alarme, nu mai poate fi folosita telecomanda din cheia originala a masinii si se mai adauga o telecomanda pe brelocul cheilor. Dar cu putina migala, cred ca pot fi mixate.

Am uitat...Mai exista si functia de autoblocare a usilor dupa 2 sec. de la pornirea motorului, care mi se pare o chestie f. utila, impotriva hotilor de la semafoare (si nu numai)...Nu cred ca e vre-un posesor de Xantia, care dupa ce pleaca din loc cu masina, blocheaza usile...Nu e mare lucru ca la un semafor, sa te trezesti ca iti deschide cineva o usa din spate sau portbagajul si-ti ia ce e la vedere...ce se poate lua rapid...Asta ca sa nu mai vorbim de altercatiile intre soferi, care se isca din ce in ce mai des in traficul actual. ...No comment!
Nu stiu cat mai costa acum o astfel de alarma...eu am dat pe ea acum 3 ani, in jur de 350 RON. Pe langa acesti bani se mai adauga senzorul perimetral care costa inca 180 RON, dar care nu e obligatoriu.
Alarma poate functiona f. bine si doar cu senzorul de soc incorporat in ea, cu comutatoarele usilor si cu imobilizatorul motorului...E suficient.
Cred ca voi incerca treaba asta, cand voi avea bani disponibili.
Metoda asta mi se pare mult mai simpla si mai eficace.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO