Despre diferenĂža dintre HDI urile de 90 cp Âşi 109 cp

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Despre diferenĂža dintre HDI urile de 90 cp Âşi 109 cp

Mesajde motrocel » Dum 10-Apr-2011 12:45

Chiar dacĂŁ poate s-a mai discutat, rog un cunoscĂŁtor sĂŁ ĂŽmi spunĂŁ Âşi mie care a diferenĂža dintre motoarele 2,0 HDI de 90 cp Âşi de 109 cp. Ce au ĂŽn plus cele de 109 cp? Am auzit cĂŁ hdi ul de 109 are un fel de intercooler.

La capacitatea cilindricĂŁ Âştiu cĂŁ sunt la fel =1997 cmc.

De asemenea rog cunoscĂŁtorii sĂŁ ĂŽmi spunĂŁ care e diferenĂža ĂŽn ceea ce priveÂşte anexele mai scumpe: alternatorul, compresorul, pompele, turbo etc.

Cutia de viteze cred cĂŁ are din start alte rapoarte de transmisie. Ambreiajul nu Âştiu.

Avatar utilizator
cirki
pasionat
Mesaje: 280
Membru din: Lun 09-Noi-2009 23:20
Localitate: Tg-Mures

Mesajde cirki » Lun 11-Apr-2011 11:19

Salut
Cel de 110 are intercooler (racitor de aer) care se afla intre radiatorul de apa si clima. Difera calculatorul (are alt soft) si injectoarele. Restul daca nu ma insel este identic cu cel de 90 asta in cazul motoarelor RHZ (110) si RHY (90) cu echipare Bosch montate pe Xantia `98-`01.
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 11-Apr-2011 11:25

eu stiam ca RHY este cu siemens, si difera toata partea de alimentare si electronica...

Avatar utilizator
cirki
pasionat
Mesaje: 280
Membru din: Lun 09-Noi-2009 23:20
Localitate: Tg-Mures

Mesajde cirki » Lun 11-Apr-2011 13:44

dj01fad scrie:eu stiam ca RHY este cu siemens, si difera toata partea de alimentare si electronica...


RHY este cu bosch si cu siemens. In xantia toate hdi-urile sunt cu bosch. In Xsara RHY majoritatea e cu siemens.
Sim si bosch difera in toate partea de alimentare (litrometru, filtru, pompa de inalte ,injectoare, rampa, ECU -calculator)

Am si mentionat: "asta in cazul motoarelor RHZ (110) si RHY (90) cu echipare Bosch montate pe Xantia `98-`01. "
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 11-Apr-2011 16:16

da, m-am prins acum... auzisem si eu ca ar fi si cu bosch cele de 90, dar nu am prins nici una ca sa si vad. de fapt... nu am prins nici o xantie de 90, doar xsara, si alea erau cu siemens. oricum, motorul propriu zis ar trebui sa fie identic...

Avatar utilizator
bogdan78
pasionat
Mesaje: 1341
Membru din: Vin 17-Oct-2008 13:41
Localitate: Bucuresti

Mesajde bogdan78 » Lun 11-Apr-2011 18:25

Eu parca auzisem ca motoarel de 110 cai au si alta turbina cu geometrie variabila.
Accelerezi, virezi simti usor cum derapeaza, pulsul se acelereaza, adrenalinĂŁ.. si toate grijile dispar...
Cei care au nevoie pot apela cu incredere pentru Studii Geotehnice, foraje...

Avatar utilizator
cirki
pasionat
Mesaje: 280
Membru din: Lun 09-Noi-2009 23:20
Localitate: Tg-Mures

Mesajde cirki » Mar 12-Apr-2011 09:35

Motorul propriu zis este identic.
Da, turbina difera dar la 90 e mai mica dar asa stiu ca este tot variabila.

Pentru 110 este folosit cutia ML5T iar pt 90 este BE3R.
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"

motrocel
pasionat
Mesaje: 323
Membru din: Mar 05-Oct-2010 21:56
Localitate: BAIA MARE

Mesajde motrocel » Mie 25-Mai-2011 17:29

Oare un motor care va fi dezbrĂŁcat ( bloc, chiuloasĂŁ etc.), de Xsara Hdi 90 cp (1997 cmc) se poate folosi pe un Xantia Hdi de 90 cp sau 109 cp (tot 1997 cmc), bineĂŽnĂželes fĂŁrĂŁ injectoare Âşi alte cele ... care sunt specifice?
BĂŁnuiesc cĂŁ nici turbo nu se potriveÂşte. Despre electromotor Âşi compresor nici poveste.


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats