turbo urmat de EGR
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 297
- Membru din: Sâm 13-Mar-2010 23:32
- Localitate: giurgiu
turbo urmat de EGR
Tocmai am avut probleme cu turbo si acel EGR,am fost cu masina la servis,am remediat problemele,merge brici acum dar am eu inpresia ca forta mare de la turbo intra pe undeva la 2900-3000 rotatii,este normal sau se regleaza ceva pe la EGR-ul asta ??????? ma poate sfatui cineva sau il las asa ??am mai auzit ca se poate anula EGR-ul,cum si ce rol are EGR ???????
Salut
EGR si turbo sunt doua chesti total diferite. Turbosuflanta functioneaza la accelerari iar EGR-ul la deacelerari si la mersul in relantin. EGR inseamna recircularea gazelor din esapament. In primul rand are rolul de antipoluare arzand inca odata gazele de esapament, raceste motorul, si scade consumul la relantin (in cazul motoarelor diesel).
Este o supapa EGR care este comandat de calculatorul motorului si la o anumita turatie , temperatura, etc. deschide supapa care partial din teava de esapament recircula gazele inapoi in motor. Supapele EGR si tot sistemul se poate infunda daca nu este folosit motorul asa cum a fost conceput, adica trebuie folosit frana de motor! - multi conduc foarte gresit, cand solicita motorul, turboul lucreaza la maxim jar dupa atingerea vitezei il scote in liber lasand motorul la relantin. Problema e ca turboul nu poate raci, nici nu are ungerea pt ca la relantin presiunea uleiului e scazut, si nici EGR-ul nu se curata.
Daca nu are putere motorul poate ca ai vreo scapare de presiune sau a fost dereglat turbosuflanta. Verifica tubulatura de la turbo pana in motor.
EGR si turbo sunt doua chesti total diferite. Turbosuflanta functioneaza la accelerari iar EGR-ul la deacelerari si la mersul in relantin. EGR inseamna recircularea gazelor din esapament. In primul rand are rolul de antipoluare arzand inca odata gazele de esapament, raceste motorul, si scade consumul la relantin (in cazul motoarelor diesel).
Este o supapa EGR care este comandat de calculatorul motorului si la o anumita turatie , temperatura, etc. deschide supapa care partial din teava de esapament recircula gazele inapoi in motor. Supapele EGR si tot sistemul se poate infunda daca nu este folosit motorul asa cum a fost conceput, adica trebuie folosit frana de motor! - multi conduc foarte gresit, cand solicita motorul, turboul lucreaza la maxim jar dupa atingerea vitezei il scote in liber lasand motorul la relantin. Problema e ca turboul nu poate raci, nici nu are ungerea pt ca la relantin presiunea uleiului e scazut, si nici EGR-ul nu se curata.
Daca nu are putere motorul poate ca ai vreo scapare de presiune sau a fost dereglat turbosuflanta. Verifica tubulatura de la turbo pana in motor.
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"
-
- pasionat
- Mesaje: 297
- Membru din: Sâm 13-Mar-2010 23:32
- Localitate: giurgiu
cirki omule,nu m-ai inteles,motorul are putre dar pe la 2900-3000 rotatii are o putere mai mare,cind ajunge la 3000 parca mai primeste putere si pleaca de sub tine,asta am intrebat eu ; e normal sa primeasca puterea aia la 3000 ? sau e ceva dereglat ? in domeniul meu de utilaje grele,pe la turbo exista o tija filetata pt reglaj ceva acolo. la 1,9 td se regleaza turbo sau alceva ??
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
pai pe la 2700 de ture se simte turbo iar pe la 4000 ai toata puterea (CP)
La diesel e normal sa mergi usurel la 2000 ture, unde are cuplu mare dar daca o calci intra turbo in forta si se schimba treaba. Herghelia de cai vine din turbo, motorul saracul da si el ceva acolo..
De asta cand opresti masina nu iei contactul imediat, ci mai astepti cateva secunde sa se opreasca turbo care are o turatie mult mai mare ca a motorului. Am vazut multi care inainte sa opreasca calca brusc acceleratia. Asta e o prostie la diesel, strici turbo indata, pt ca el continua sa se invarta cu motorul oprit si nu e bine deloc.
Si nu sunt sigur ca poti compara motorul asta cu unul de utilaj greu.
La diesel e normal sa mergi usurel la 2000 ture, unde are cuplu mare dar daca o calci intra turbo in forta si se schimba treaba. Herghelia de cai vine din turbo, motorul saracul da si el ceva acolo..

De asta cand opresti masina nu iei contactul imediat, ci mai astepti cateva secunde sa se opreasca turbo care are o turatie mult mai mare ca a motorului. Am vazut multi care inainte sa opreasca calca brusc acceleratia. Asta e o prostie la diesel, strici turbo indata, pt ca el continua sa se invarta cu motorul oprit si nu e bine deloc.
Si nu sunt sigur ca poti compara motorul asta cu unul de utilaj greu.
VALY giurgiu scrie:pe la turbo exista o tija filetata pt reglaj ceva acolo. la 1,9 td se regleaza turbo sau alceva ??
Da exista dar trebuie reglat cu grija. Asa se pare ca la tine e dereglat turbosuflanta si incepe sa lucreze la turati mai mari. Prima data trebuie masurat presiunea turbo ca poate sa fie problema de la pompa ca nu baga destula motorina. Degaba ai presiune (turbo) daca nu este injectat mai multa motorina.
Deci prima data masori presiunea turbo daca nu e ok ferifici tubulatura + intercoolerul sa nu fie vreo scapare, daca e ok reglezi turbosuflanta. Daca presiunea e ok atunci verifici pompa(de inalte motorina). Sa nu uitam ca turbosuflanta e actionata de gazele de esapament care provin din arderea motorinei deci daca nu avem gaze de evacuare nu avemi nici ce sa actioneze turbosuflanta.
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"
e.miron scrie:pai pe la 2700 de ture se simte turbo iar pe la 4000 ai toata puterea (CP)
La diesel e normal sa mergi usurel la 2000 ture, unde are cuplu mare dar daca o calci intra turbo in forta si se schimba treaba. Herghelia de cai vine din turbo, motorul saracul da si el ceva acolo..
Nu e chia asa."hergelia de cai" nu din turbo vine si din turatie mare. Depilda motorul 2.0 hdi cuplu maxim la 1750 de ture 250nm si 110 cai la 4000 de ture. Turbosuflanta lucreaza de la 1600 si asa poate sa aibe puterea maxima la 1750 de ture. Motrul 1.8i 16V cuplu maxim la 4250rpm 155nm si 112cai la 5500rpm.
Ca sa intelegi mai bine uitate la un graficon de cuplu/cai puteri.

E grafica unui motor hdi de 90 cai.
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"
-
- pasionat
- Mesaje: 297
- Membru din: Sâm 13-Mar-2010 23:32
- Localitate: giurgiu
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
Turbosuflanta incepe sa se invarta odata ce e pornit motorul, dar pt ca la turatii mici si gazele de esapament sunt mai putine, efectul nu e evident.
La mine efectul se vede la peste 2500 ture.
Eu am mers cu un Vito fara turbo ( era stricat) si turat pana in zona rosie nu ajungea la 60 /ora. Deci nu numai turatiile dau puterea. Asta era odata cand costa 3 centi benzina si J.R conducea In Dallas Si erau motoarele cu cilindree mare.
Motoarele moderne fara turbo le poti foloso eventual la o ''masina de spalat vase'', au f putina forta.
Si Xantiile noasstre cu motoare de 2l sunt de tehnologie destul de veche. Acum pt a depasi 100 CP ajunge un motor de 1.5 - 1.6 l.
La mine efectul se vede la peste 2500 ture.
Eu am mers cu un Vito fara turbo ( era stricat) si turat pana in zona rosie nu ajungea la 60 /ora. Deci nu numai turatiile dau puterea. Asta era odata cand costa 3 centi benzina si J.R conducea In Dallas Si erau motoarele cu cilindree mare.
Motoarele moderne fara turbo le poti foloso eventual la o ''masina de spalat vase'', au f putina forta.
Si Xantiile noasstre cu motoare de 2l sunt de tehnologie destul de veche. Acum pt a depasi 100 CP ajunge un motor de 1.5 - 1.6 l.
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Banuiesc ca te referi la motoare diesel, pentru ca pe benzina e clara treaba. VW Golf 1.9 SDI, 65cp, motor fara turbo, pe motorina. Xsara Break motor 1.9 d 72 cp, motor fara turbo, diesel. Citroen Saxo, motor 1.5d fara turbo. Cred ca totusi, e mai mult decat o masina de spalat. Si, ca idee, toate masinile astea merg peste 60 la ora. de fapt merg sigur peste 100 la ora.
"If in doubt, flat out!"
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
masina de spalat vase era doar un fel a spune ca motoarele in sine nu dezvolta prea multa putere, avand cilindreea mica.
Adauga o greutate mare a masinii ( vito e un dinozaur pe langa saxo ) si acolo ajungi.
De asta inainte motoarele aveau cilindreea mare, pt ca dezvoltau direct puterea. Dar asta inseamna un consum sporit.
Remember Chrysler Viper 8000 cmc. Mai mult decat un TIR. Nu mai spun de vechile Thunderbird, Firebird, Mustangurile, etc... Trebuia sa opresti din Peco in Peco
Adauga o greutate mare a masinii ( vito e un dinozaur pe langa saxo ) si acolo ajungi.
De asta inainte motoarele aveau cilindreea mare, pt ca dezvoltau direct puterea. Dar asta inseamna un consum sporit.
Remember Chrysler Viper 8000 cmc. Mai mult decat un TIR. Nu mai spun de vechile Thunderbird, Firebird, Mustangurile, etc... Trebuia sa opresti din Peco in Peco

-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
viper are motor pe benzina, banuiesc ca asta stii. daca e vorba de motor pe benzina, si motorul meu care e de 2000 cmc scoate 143 de cai fara turbo. si nu ai nevoie de benzinarie dupa tine. si lasa xantia hdi 110 in departare la demaraj.
Motoarele turbo (diesel sau benzina) sunt ok dar lumea nu a avut tot timpul turbo, deci nu e ceva fara de care sa nu poti trai. Si la diesel mai e cum mai e, dar sa vezi tu un 3.0 benzina de vreo 200 de cai si sa vezi un 1.6 benzina turbo de 200 de cai, o sa vezi ca l-ai prefera pe cel fara turbo dpdv al comportamentului.
Motoarele turbo (diesel sau benzina) sunt ok dar lumea nu a avut tot timpul turbo, deci nu e ceva fara de care sa nu poti trai. Si la diesel mai e cum mai e, dar sa vezi tu un 3.0 benzina de vreo 200 de cai si sa vezi un 1.6 benzina turbo de 200 de cai, o sa vezi ca l-ai prefera pe cel fara turbo dpdv al comportamentului.
"If in doubt, flat out!"
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
stiu asta dar ma refeream la faptul ca in ziua de azi, datorita pretului mare al combustibilului, precum si modernizarilor, motoarele sunt din ce in ce mai mici iar turbo are o pondere din ce in ce mai mare.
Si motor de 3.0 l cu ceva mai mult de 200 cai are chevroletul lui fratemiu in Canada, si consuma cam 15 mixt, doar ca acolo e mult mai ieftin combustibilul, un pic mai mult de jumatate decat in Europa, deci e ok dpdv financiar.
Pt ca asta e obiectul in jurul caruia se invarte totul. Banul.. Si mie mi-ar place un 4x4 cat casa dar sa-mi permit usor sa umplu rezervorul.
De asta avem motoare diesel care suna un pic a tractoras si consuma cat o gargarita, pt ca nu ne permitem o benzinara de 15 l % care in teorie suna mai sportiv si se duce un pic mai bine pe sosea.
A trecut intr-o zi pe autostrada pe langa mine un Ferrari am crezut ca stau pe loc si am vrut sa ma dau jos din masina
.. si aveam si eu 130 acolo....
Apropo de Viper, am vazut acum multi ani primul model in RO, la Salonul Auto si era impresionant. dar si 28 l% era si mai impresionant, la care propietarul zice ... cand dai 120000 USD pe o masina nu te uiti in rezervor...
O duminica placuta.
Si motor de 3.0 l cu ceva mai mult de 200 cai are chevroletul lui fratemiu in Canada, si consuma cam 15 mixt, doar ca acolo e mult mai ieftin combustibilul, un pic mai mult de jumatate decat in Europa, deci e ok dpdv financiar.
Pt ca asta e obiectul in jurul caruia se invarte totul. Banul.. Si mie mi-ar place un 4x4 cat casa dar sa-mi permit usor sa umplu rezervorul.
De asta avem motoare diesel care suna un pic a tractoras si consuma cat o gargarita, pt ca nu ne permitem o benzinara de 15 l % care in teorie suna mai sportiv si se duce un pic mai bine pe sosea.
A trecut intr-o zi pe autostrada pe langa mine un Ferrari am crezut ca stau pe loc si am vrut sa ma dau jos din masina

Apropo de Viper, am vazut acum multi ani primul model in RO, la Salonul Auto si era impresionant. dar si 28 l% era si mai impresionant, la care propietarul zice ... cand dai 120000 USD pe o masina nu te uiti in rezervor...

O duminica placuta.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats