Termostat motor 2.0 HDI 90cp

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

calul
pasionat
Mesaje: 106
Membru din: Joi 23-Dec-2010 23:01
Localitate: Roma, Italia

Termostat motor 2.0 HDI 90cp

Mesajde calul » Mie 06-Iun-2012 07:05

Va rog sa imi spuneti daca schimb termostatul "original" care deschide la 83 de grade cu unul care deschide la 87 de grade influenteaza in rau cu ceva?
La alte modele de masini temperatura lichidului de racire este mentinuta in jur de 90 de grade, dar la acest motor, la drum intins nici nu ajunge la 90 de grade. Este mentinuta la 80 - 83 de grade. Este normal asa?

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Mie 06-Iun-2012 07:33

la mine la 1,6 benzina in afara apa sta la 83gr iar oras undeva 90-100gr oscileaza dar mai mult nu creste indiferent ce iai face

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 06-Iun-2012 10:15

Daca e termostatul original lasa-l ca e bun asa..probabil sa deschida un pic mai repede datorita vechimii dar nu-ti influenteaza cu nimic motorul. Si la mine cel original e de 83 grade si la drum intins pe canicula nu a ajuns niciodata la 90 8)

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Joi 07-Iun-2012 17:17

la mine, de cand cu reparatia recenta a motorului, am observat niste diferente si la temperaturile de lucru, adica:
- in afara, inainte imi statea tot timpu la 83-84 grade maximum- acum sta fix la 90, maxumum 91 grade;
-in oras, inainte statea la 95-101 grade; acum oscileaza intre 90 si 97-98 grade;
Termostatul a ramas acelasi; l-am schimbat in toamna si nu avea rost sa il schimb din nou acuma. Deschide la 87 grade,scrie pe el.
o fi de bine schimbarea asta sau nu???????

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Joi 07-Iun-2012 18:01

e de bine ca ai curatat mizeria din interior si se face schimbul de caldura mai usor
mizeria lucra ca si izolator
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Joi 07-Iun-2012 18:01

Cu cat deschide mai repede, cu atat e mai bine pentru motor, asta pe timp de vara. Si aici fac referire la uzuri, consum de ulei, mai ales daca motorul are ceva kilometri (trecut de 200000). Iarna daca deschide prea repede nu o sa ai caldura. Poti incerca sa vezi daca il scoti, la cat iti sta temperatura lichidului de racire in bord.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Joi 07-Iun-2012 18:09

nu e corect cu cat mai repede cu cat mai bine
de aceea sunt "setate sa deschida" la X grade
uleiurile prea reci sunt vascoase si asigura ungerea,prea fierbinti la fel
de aceea sunt facute sa mearga intre X si Y grade
de aceea au minim si maxim
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Joi 07-Iun-2012 20:30

Aici e vorba de temperatura de functionare optima a motorului. Intr-adevar, temperatura motorului determina si vascozitatea uleiului, insa pe o plaja de la 80 grade la 95 - 100, nu se modifica suficient incat sa scada considerabil filmul de lubrifiant. Ma refer ca la un motor mai uzat e mai indicat sa nu fie supus la temperaturi de peste 95 grade. La xantia din cate am observat variaza pana intr-o suta, uneori sare, daca sunt probleme sau nu e bine aerisita.

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Sâm 09-Iun-2012 05:35

Asa e , variaza.....de rupe. Eu cand am luat-o si la prima panta mai abrupta si mai mare( vreo 10-12 km de urcat, era vara) si am vazut 99-100 de grade( a scazut apoi) m-a luat cu lesin....pana am aflat ca e normal. Acuma, ma bucur ca e sincera si arata corect temperatura....Am vazut la octavia, atat pe motorina cat si pe benzina, ca acul sa fix la 90, indiferent de temp. exterioara sau de conditiile de exploatare ( oras/drum intins); si la vw la fel...Parerea mea - cam aiurea .Pai cum, nu variaza ea temperatura cu 2-3 grade acolo????? sta lemn la 90???!?!?!indiferent de motorizare ( diesel/benzina)???? Sau e vreo strategie de genul "uite dom'le ce motoare perfecte facem noi" ?!?!

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 09-Iun-2012 08:27

perfecte?
exista asa ceva?
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Sâm 09-Iun-2012 08:55

La grupul VW Audi Seat Skoda acul indicator sta la 90 grade, intr-adevar. Asa e setat, are o plaja de aprox. 10 grade masurate,la care sa nu varieze acul. Eu am pus testerul pe una si variaza, in mers, si mai ales in rampa. Temperatura indicata in cifre ma refer, pe laptop.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Sâm 09-Iun-2012 09:05

pai nu e bine asa
diferenta asta poate face diferenta intre prajirea-fierberea motorului
ai ales daca ai apa chioara si ajunge sa zicem la limita 99.9 grade si ala iti arata ca ai 90
cam nasol
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

calul
pasionat
Mesaje: 106
Membru din: Joi 23-Dec-2010 23:01
Localitate: Roma, Italia

Mesajde calul » Sâm 09-Iun-2012 13:32

Atunci pot sa stau linistit. Am crezut ca pot imbunatati functionarea motorului montand un termostat care sa deschida la 87 de grade in loc de 83 de grade. M-am gandit ca astfel motorul lucreaza mai aproape de 90 de grade adica sa zicem temperatura optima de functionare.

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Mie 20-Iun-2012 01:54

Temperatura optima pentru motor e intre 80 si 95 grade asa incat 83 sau 87 e tot acolo

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Lun 25-Iun-2012 15:16

eu la HDI 90cp , cod rhy , am avut si eu probleme , apa statea la 80 de grade , l-am schimbat ,am pus termostat pe original , acum sta perfect la 90 de grade , si vezi ca merge mult mai bine la 90 decat la 80 .
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen