Spuma alba pe joja si capac ulei
Moderator: Echipa Tehnica
Spuma alba pe joja si capac ulei
Sal tuturor , detin o xantia an 97 2.0L i Benzina Cutie automata Ulei Aral 10w40, m-am gandit sa controlez nivelul ulei si apa, am constatat pe joja spume de sus pana jos si pe capacul de la ulei(spuma alba) ca o crema.Am fost cu ea la un service si aia mi-au spus ca acel ulei mai face iarna spuma aratandu-mi uleiul scos si intra-devar nu prezenta apa in ulei, inlocuindu-l cu Castrol 10w40.Ideea e ca acum iar a reaparut acea spuma atat pe joja cat si pe capac....am asistat la scoaterea uleiului din motor si la fel....pic de apa in ulei.Mai precizez faptul ca fac drumuri ff scurte , parcurg cam 100 km in 2 saptamani.Niciodata nu plec cu masina rece pe timp de iarna, o las cam 10 min....in 5 min ajunge la 80/85 grade.E un motiv de ingrijorare saue normal?
Neata
Asta sa fie cauza?
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Spuma aia am vazut-o la mai multe masini, apare mai ales iarna cand se formeaza condens in motor la drumuri scurte dar poate fi cauzata si de calitatea uleiului. Daca nu-ti scade lichidul de racire din borcan nu tre' sa-ti faci probleme.
Cati km are motorul tau?, de ce nu ai pus 5w40 mai ales ca e si rece afara...din cate stiu 10w40 cred ca este semisintetic.
Eu am 5w40 castrol dar de cand l-am schimbat n-am mai desfacut busonul. Cu prima ocazie de drum scurt vin cu o impresie
Cati km are motorul tau?, de ce nu ai pus 5w40 mai ales ca e si rece afara...din cate stiu 10w40 cred ca este semisintetic.
Eu am 5w40 castrol dar de cand l-am schimbat n-am mai desfacut busonul. Cu prima ocazie de drum scurt vin cu o impresie

Spuma acea poate fi de la multe lucruri, dar daca nu ai vazut apa in ulei atunci cel mai probabil este din cauza frigului, adica din cauza condenzului. Insa cum spui tu cu drumurile astea scurte ar trebui sa ai in vedere faptul ca, uleiul trebuie schimbat mult mai repede. Daca doar (sau in proportie de 80-90%) asa utilizezi masina intervalul de schimb de ulei ar fi indicat la 5000km, sau chiar mai des...
Daca ti-ai luat citroen indicat ar fi sa folosesti uleiul TOTAL. Poate e mai prost ca unele dintre uleiuri, dar sa ai in vedere ca la proiectarea si testarea masinii au folosit acest ulei.
Am doar un exemplu, cand mi-am luat masina am avut castrol 5w40 si uleiul foarte rar am vazut la 100 de grade. In oras intre 75-80, afara mers batraneste 80-85. Dupa primul schimb de ulei (am pus total 5w40) in oras imi sta la 80-85, afara la acelasi mers batraneste 90-95, peste 100kmh ajunge la 100 si sta acolo pana la 150kmh. Ideea ar fi ca uleiul sa stea cat mai aproape de 100 de grade.
Daca ti-ai luat citroen indicat ar fi sa folosesti uleiul TOTAL. Poate e mai prost ca unele dintre uleiuri, dar sa ai in vedere ca la proiectarea si testarea masinii au folosit acest ulei.
Am doar un exemplu, cand mi-am luat masina am avut castrol 5w40 si uleiul foarte rar am vazut la 100 de grade. In oras intre 75-80, afara mers batraneste 80-85. Dupa primul schimb de ulei (am pus total 5w40) in oras imi sta la 80-85, afara la acelasi mers batraneste 90-95, peste 100kmh ajunge la 100 si sta acolo pana la 150kmh. Ideea ar fi ca uleiul sa stea cat mai aproape de 100 de grade.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
La noi astia cu benzina nu prea vedem temperatura uleiului
dar mai mult ca sigur ca de el depind multe la motor printre care si racirea.
Masina mea a venit din Austria cu sigla castrol lipita pe motor si eu am zis sa bag tot de asta in continuare gandindu-ma ca daca de asta a avut la toate reviziile sa continui si eu.
Si acum ma gandesc cand i-am facut primul schimb de ulei cum naiba ala din motor avea aceeasi culoare ca asta nou cumparat...ca acum am 4000 km de la ultimul schimb si e maro inchis
Am citit tot felul de discutii de culoare dar tot nu m-am lamurit cum ar trebui sa fie exact.

Masina mea a venit din Austria cu sigla castrol lipita pe motor si eu am zis sa bag tot de asta in continuare gandindu-ma ca daca de asta a avut la toate reviziile sa continui si eu.
Si acum ma gandesc cand i-am facut primul schimb de ulei cum naiba ala din motor avea aceeasi culoare ca asta nou cumparat...ca acum am 4000 km de la ultimul schimb si e maro inchis

Neata
Masina o am cam de 5 ani, cumparata din Germania, avea ulei Aral 10W40 nu eu am decis sa pun aral 10w40, asa am cumparat-o.Am mers cu Arall pana anul trecut cand in luna Ianuarie uitasem sa pun antigel si la primul inghet se pare ca s-a produs inevitabilul, fara sa stiu am mers cu ea asa cateva zile, pana am ramas fara apa si s-a ars chiloasa.Cand s-a intamplat aveam pe bord KM 206170. Am dus-o la service .mi-au schimbat chiuloasa si toate cele (chiuloasa/ulei/filtre ulei si aer/pompa apa si curelele de distributie).Pe la sfarsitul lui Octobrie m-am uitat la joja sa vad nivelul si am constat iar acea spuma , atat pe joja cat si pe capac, am mers la acelasi service.Bord Km 208080, in medie cam 2000 de km pe an, dupa 2 zile m-au sunat sa-mi spuna ca uleiul schimbat in Ianuarie e curat, nu are pic de apa in ulei motivand ca Aral iarna mai face spuma si mi l-au schimbat cu Castrol 10W40.De craciun m-am uitat la joja si la fel...era mai multa spuma pe capac si joja. Luni Ianurie anul curent am fost din nou la service , au ridicat masina , de fata cu mine au dat jos uleiul si intra-devar in ulei nu era pic de apa. Eu tin sa cred totusi ca e chiuloasa arsa pt ca scade apa din vas...ori au pus o chiuloasa de proasta calitate ori nu au pus-o bine cedand la temp mari.Marti sunt programat iar la service...revin cu un replay de joi.vineri...bft
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7678
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
daca nu face figuri, merge bine, trage bine, ce aveti cu ele?! toate care le-am avut eu pe benzina faceau spuma la dop, si nu m-am agitat absolut deloc, si au plecat de la mine exact cum au venit. parerea mea e ca unii din voi prea le cautati in coarne. nu mai sunt noi, au 10-15-20 de ani, asa ca nu ai la ce sa te astepti! daca consuma apa, vezi ca poate sa fie de la radiatorul din bord, mai ales daca zici ca a inghetat apa in motor. nu cumva miroase a antigel in masina cand dai drumul la caldura?!
Neata
Radiatorul de caldura din bord la care faci referire era spart si el...l-am schimbat ca nu mai aveam caldura.e nou acum...am caldura din belsug dar nu miroase a antigel...miroase a ars cand bag piciorul in pedala, la turatii mari.
Legat de culoarea uleiului pot sa va spun ca uleiul are mai multe sarcini. Printre ele se numara ungere, racire, curatare. La masini pe GPL se spune ca nu se coloreaza atat de tare uleiul, la diesel intr-o zi...doua.
Problema aditivelor la ulei ce se recomanda este ca, poate iti mareste indicele de ungere, dar nu strica la curatat sau la racit. Poate ca face uleiul mai gros, ai compresie mai buna, dar atunci pica din ungere, etc... Odata am citit un articol stiintific (realizat de specialisit-cercetatori din domeniu) care spuneau ca ei nu recomanda amestecare uleiului cu nimic, fiindca fabricile de uleiuri calculeaza destul ca sa ajunga la formula din flacon. Iar aditivi care se pot folosi la orice ulei iar e ciudat...cei care au facut aditivul de unde au stiut ca nu are vreun ulei un component care sa interactioneze in mod neplacut cu uleiul(au si aratat cateva cazuri in care s-au distrus motoare), etc
Cu spuma poti verifica simplu...faci un test de gaze, masori compresie, iar daca nu lipseste nici din borcan n-ai de ce sa-ti fie frica. Fii fericit ca e totul in regula...
Problema aditivelor la ulei ce se recomanda este ca, poate iti mareste indicele de ungere, dar nu strica la curatat sau la racit. Poate ca face uleiul mai gros, ai compresie mai buna, dar atunci pica din ungere, etc... Odata am citit un articol stiintific (realizat de specialisit-cercetatori din domeniu) care spuneau ca ei nu recomanda amestecare uleiului cu nimic, fiindca fabricile de uleiuri calculeaza destul ca sa ajunga la formula din flacon. Iar aditivi care se pot folosi la orice ulei iar e ciudat...cei care au facut aditivul de unde au stiut ca nu are vreun ulei un component care sa interactioneze in mod neplacut cu uleiul(au si aratat cateva cazuri in care s-au distrus motoare), etc
Cu spuma poti verifica simplu...faci un test de gaze, masori compresie, iar daca nu lipseste nici din borcan n-ai de ce sa-ti fie frica. Fii fericit ca e totul in regula...
Neata
Ce borcan? ce sa lipseasca? te referi la vasul de apa (expansiune) da, din vas scade apa dar nu mult..cam juma de litru in o suta de KM parcursi.
Neata
Cam asa ceva
...

Neata
m-am uitat mai atent la vas , inca nu a scazut nivelul...sper sa fie doar condens....nu inteleg dc consuma mult corburant.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187776
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11816
Cel mai nou membru Jamesitats