EGR

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

lehelc
simpatizant
Mesaje: 78
Membru din: Mar 29-Noi-2011 17:14
Localitate: Timisoara

EGR

Mesajde lehelc » Joi 07-Mar-2013 01:04

Salutare,

Am o diferenta la presiunea turbo la relanti cam cu 80-100 mai mic decat cel comandat, iar daca incep sa apas pedala foarte incet comanda creste si valoarea masurata ramane, apoi, la o diferenta de vreo 200mbar incepe sa urce si cel masurat si nu se mai mareste diferenta. Insa masina merge bine, acceleratie super. Nu ma pot plange. Este normal sa fie asa din cauza varstei? La primavara voi goli radiatorul de ulei(daca are) sa vad daca se schimba ceva. Am verificat si nu scapa aer pe furtune.

In timpul verificarilor am verificat si vacum-ul. Adica am desfacut cele 2 furtunase importante si trageam din ele cat putea(manual...cu gura:)) ). La turbo cand l-am lasat s-a auzit zgomotul acela metalic. Iar la EGR nu puteam face vacum. Cand am inceput sa suflu nu se umplea de aer -- scapa pe undeva --- (acum 2-3 saptamani am mai facut acest test si la ambele se auzea ce trebuia). Am verificat cu mana furtunasul si nu este crapat.

Intrebarea mea este cum se demonteaza EGR-ul. Doresc sa-l demontez sa ma mai uit ce e pe acolos si sa-l schimb daca este cazul. Am vazut ca e intr-un loc tare nasoala. Nu imi este clar daca se demonteaza de jos, de sus, sau luand jos roata si bagand mana acolo putin in sus. Daca ati mai facut asa ceva iluminati-ma de unde sa incep treaba.

Pana remediere a primit un dop furtunul respectiv.

Am vazut pe forumuri ca toata lumea pune dop si atat...mie imi place sa fie totul perfect, asa ca vrea EGR functional. Ce dezavantaje importante are dopul respectiv? La debitmetru masor mai mult la relanti, asta insemnand eventual ca am nevoie de mai mult combustibil sa formez amestecul care tine relantiul? N-am verificat valoarea injectata, am uitat. Creste consumul? Faptul ca creste temperatura putin ii face ceva rau? Cei care stapaniti cu adevarat functionarea sistemului iluminati-ma!


Multumesc mult!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 07-Mar-2013 01:35

si eu am egr-ul anulat din acelasi motiv. am alt egr, dar e durere sa il schimbi. se schimba pe sus, trebuie sa te chinui prin spatele motorului, si sa speri ca se desfac suruburile, 2 la numar. la mine nu am reusit sa desfac unul din ele, si l-am lasat asa deocamdata pana se face mai cald afara.
de mers merge... dar nu corect. consuma mai mult in oras cam cu jumatate de litru iar in afara... depinde de stilul de mers. la mine e indiferent, pentru ca merg mai agresiv. bine nu ii face, asa ca vreau si eu sa rezolv problema. iti recomand sa pui altul, sa nu mergi asa. masina este mai sprintena, raspunde mai bine la acceleratie, dar puterea efectiva este aceeasi.

lehelc
simpatizant
Mesaje: 78
Membru din: Mar 29-Noi-2011 17:14
Localitate: Timisoara

Mesajde lehelc » Joi 07-Mar-2013 11:26

Aooooleu...nu cred ca doar asa simplu se schimba de sus...se demonteaza ceva pentru schimb? Abia mi-a intrat mana sa pot pipai ca furtunasul are un colier pe el si nu doar etichetea ca in partea cealalta... Daca asa este chiar e o mare durere...

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 07-Mar-2013 12:28

am o evacuare completa data jos, cu egr-ul pe ea. ii fac o poza ca sa vezi ce trebuie desfacut, sa iti faci o idee. nu e chiar complicat. prin locul ala ingust, strecori o cheie de 10 si il desfaci. colierul ala e dinala automat, il scoti cu surubelnita si il pui la loc cu un clestisor mic, sau daca ai cleste de coliere... e si mai bine.

lehelc
simpatizant
Mesaje: 78
Membru din: Mar 29-Noi-2011 17:14
Localitate: Timisoara

Mesajde lehelc » Joi 07-Mar-2013 17:29

M-am uitat la piesa noua, si am vazut cum trebuie prins, dar nu-mi vine sa cred ca daca acum intra cineva la un service citroen in franta asa se face. Ciudat oricum.

EGR-uri la ce preturi gasesc? Am vazut ca pretul incepe de la 380ron Pierburg si 420 Valeo, in tara, ma interesez si in Ungaria sa vad cam la ce pret se arunca piesa dupa om.

Intrebarea este, care e bun? Fiindca privind locul de unde trebuie scos si bagat si pretul piesei, n-as dori sa mai fac aceasta operatie inca odata...Mai ales fiind o diferenta infima de bani.

Daca cunoasteti un fabricant mai bun, sau stiti care e originalul astept sfaturile!


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11814
    Cel mai nou membru alexseen