Ce stiti voi despre calculatoarele(motor) dotate pe Xantia pana in 1998.
1.Calculatorele care sunt dotate Xantia daca se schimba bateria sau orice alt incident de acest fel, trebuie neaparat pus pe tester? Din cate mi-au spus cei de la reprezentata la aceste calculatoare nu poti sa modifici nici un parametru, ele singure isi fac treaba.
2.Resetarea calculatorul este prin simpla scoatere a bornei negative?
3.Testerul ce face el defapt, doar "scaneaza" daca piesele (senzorii, etc) funtioneaza la parametrii normali?
4. Ce se intampla daca scot o mufa in timpul functionarii motorului si il reintroducem tot in acest timp? la reintroducere mufei se reface la starea initiala fara o resetare sau tester?
Calculatorul motorului
Moderator: Echipa Tehnica
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
1+2. Nu trebuie pus pe tester, scoaterea bateriei (pentru cateva zeci de minute uneori) echivaleaza cu o resetare.
3. Da.
4. Depinde de mufa. Daca o scoti pe cea de la calculator (motor, ABS, Clima, airbag) iti poti lua adio de la el. Daca scoti un senzor din circuit, computerul intra in functionarea "de avarie" cu niste parametrii prestabiliti ca sa poti ajunge acasa. In functie de importanta senzorului respectiv, resetarea poate fi necesara.
3. Da.
4. Depinde de mufa. Daca o scoti pe cea de la calculator (motor, ABS, Clima, airbag) iti poti lua adio de la el. Daca scoti un senzor din circuit, computerul intra in functionarea "de avarie" cu niste parametrii prestabiliti ca sa poti ajunge acasa. In functie de importanta senzorului respectiv, resetarea poate fi necesara.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Adica daca se scoate mufa din computer in timpul functionarii, se strica computerul? Ca se opreste motorul e clar...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Am citit in manualul Haynes (aveam documentia,dar am uitat ca o posed) o chestie care m-a cam surprins.
1.Daca se scoate borna se pierd setarile si ca calculatorul ar revenii la setarile din fabrica.La acest calculator se pot modifica parametrii, lucru care nu l-am stiut.
2.Dupa ce a fost resetat trebuie sa functioneze motorul 10-15 min la turatia de 2500-3500 rot/min.Acesta ar fi metoda de reinitializare.
Daca am tradus corect cam asta ar fi indiferent ca este Bosch sau Magneti
1.Daca se scoate borna se pierd setarile si ca calculatorul ar revenii la setarile din fabrica.La acest calculator se pot modifica parametrii, lucru care nu l-am stiut.
2.Dupa ce a fost resetat trebuie sa functioneze motorul 10-15 min la turatia de 2500-3500 rot/min.Acesta ar fi metoda de reinitializare.
Daca am tradus corect cam asta ar fi indiferent ca este Bosch sau Magneti
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Aceta este textul:
6 Fuel injection systems -
general information
Note: The fuel injection ECU is of the "self-learning" type, meaning (hat as it operates, it also monitors and stores the settings which give optimum engine performance under all conditions. When the battery is disconnected, these settings are lost and the ECU reverts to the base settings programmed into its memory at the factory. On restarting, this may lead to the engine running/idling roughly for a short while, until the ECU has re-learned the optimum settings. This process is best accomplished by taking the vehicle on a road test (for approximately 15 minutes), covering all engine speeds and loads, concentrating mainly in the 2,500 to 3,500 rpm region.
6 Fuel injection systems -
general information
Note: The fuel injection ECU is of the "self-learning" type, meaning (hat as it operates, it also monitors and stores the settings which give optimum engine performance under all conditions. When the battery is disconnected, these settings are lost and the ECU reverts to the base settings programmed into its memory at the factory. On restarting, this may lead to the engine running/idling roughly for a short while, until the ECU has re-learned the optimum settings. This process is best accomplished by taking the vehicle on a road test (for approximately 15 minutes), covering all engine speeds and loads, concentrating mainly in the 2,500 to 3,500 rpm region.
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Pai asta e un pic altceva... computerul "invata" stilul de mers al soferului. Asta nu e reinitializare, ci re-invatare.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
pai mai exact zice ca trebuie sa mergi cu ea pe strada, concentrindu-te in zona de turatie dintre 2500 si 3500 rpm, nu ca trebuie sa stai cu ea la ralanti la turatia asta. si da, e corect, computerul asta e cumva self adaptive, in functie de stilul de mers si de carburantii folositi isi modifica curbele ca sa mearga optim indiferent de conditii
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Am dat reset , dupa care 15 min de mers turat (cum am mentionat mai sus). Rezultat :
1.motorul cand il porneam la rece avea tentinte daca nu il acceleram sa moara- problema acesta s-a rezolvat dupa acesta operatiune + curatirea morasului pas cu pas(magneti) + infiletarea axului (tot acestui motoras pas cu pas).
Odata cand apa a ajuns intre 85-90 odata motorul s-a comportat destul de ciudat fructuatii de turatii destul de mari.
2.Consumul inca nu stiu, aici sunt inca in test.
1.motorul cand il porneam la rece avea tentinte daca nu il acceleram sa moara- problema acesta s-a rezolvat dupa acesta operatiune + curatirea morasului pas cu pas(magneti) + infiletarea axului (tot acestui motoras pas cu pas).
Odata cand apa a ajuns intre 85-90 odata motorul s-a comportat destul de ciudat fructuatii de turatii destul de mari.
2.Consumul inca nu stiu, aici sunt inca in test.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats