DESPRE DURABILITATEA MOTORULUI 1,8 i, 16 v
Moderator: Echipa Tehnica
O sa te anunt cand s-a stricat motorul sau ambreiajul
Am zis ca merg subturat atat cat permite masina.Am mers subturat si cu oltcitul (cand aveam 2 caburatoare duble si apoi injectie, ca altfel nu mergea subturat
), si din 92 pana anul trecut nu am umblat la vibrochen. ...cativa ani am mers pe gazolina...cand aveam carburatoarele mergea super cu gazolina dar o opream din ambreiaj
, apoi cu injectia se oprea la fix
Motorul, la fel si cel de la cx, a ajuns la topit in stare foarte buna, cu toate ca am mers subturat DAR NU TREPIDAT 
sorin - Nu trebuie sa te superi...Au fost doar niste sfaturi. Si nu sant idei enuntate de mine....Sant lucruri spuse de specialistii in motoare...
Iti mai spun ceva...Motorul masinii mele nu protesteaza nici intr-a 4-a la 30-40, cu 1200 rpm, chiar daca accelerez la acea turatie...Dar asta nu inseamna ca ii face bine, sau ca acela este un regim normal de functionare...
Personal nu sant de acord cu mersul subturat si n-am sa merg nici o data asa.
Ce rost are sa chinui masina ?!? Pt. ce ??? Cand se poate merge la un regim rezonabil de turatie...
Dar fiecare e liber sa aleaga cum isi exploateaza masina...
..................
Acum ceva timp am mers in dreapta intr-un Matiz, al carui sofer schimba toate treptele cutiei pana la 40-50 km/h...La 50 era deja intr-a 5-a...Efectiv grohaia motorul ala...
Soferul a fost f. contrariat cand l-am intrebat de ce schimba asa de repede vitezele si dece merge atat de subturat cu motorul ala...Mi-a raspuns ca asa a invatat el la scoala si ca asa e normal sa mearga...Am incercat sa-i explic ca nu prinde bine motorului, dar...n-am avut spor...Tot ca el a mers si in continuare...si mi-a ripostat: "Eu nu merg la curse..."
No comment!
Iti mai spun ceva...Motorul masinii mele nu protesteaza nici intr-a 4-a la 30-40, cu 1200 rpm, chiar daca accelerez la acea turatie...Dar asta nu inseamna ca ii face bine, sau ca acela este un regim normal de functionare...
Personal nu sant de acord cu mersul subturat si n-am sa merg nici o data asa.
Ce rost are sa chinui masina ?!? Pt. ce ??? Cand se poate merge la un regim rezonabil de turatie...
Dar fiecare e liber sa aleaga cum isi exploateaza masina...
..................
Acum ceva timp am mers in dreapta intr-un Matiz, al carui sofer schimba toate treptele cutiei pana la 40-50 km/h...La 50 era deja intr-a 5-a...Efectiv grohaia motorul ala...
Soferul a fost f. contrariat cand l-am intrebat de ce schimba asa de repede vitezele si dece merge atat de subturat cu motorul ala...Mi-a raspuns ca asa a invatat el la scoala si ca asa e normal sa mearga...Am incercat sa-i explic ca nu prinde bine motorului, dar...n-am avut spor...Tot ca el a mers si in continuare...si mi-a ripostat: "Eu nu merg la curse..."
No comment!
Trambulina mea daca ii dau sub 3.500 rpm treapta a 2-a din treapta 1 ma da afara de pe locul soferului , si asta in mers de lene sau oboseala , faceti voi calculul la cat schimb de obicei....Nu va doare cand da in nas si bombane motorul ala ? De ce credeti ca au fost facute in 16v ? Vreti sprint si cuplu la max . 1500 - 2000 rpm turatie de schimbare cand , dupa ce porneste , la rece motorul ala sare in 1200-1300 rpm si ramane in 1000-1100 in ralanti ? E aceeasi chestie ca la cei care au turbo dar habar nu au si nu vor sa treaca lejer peste 2200 rpm ca sa lucreze turbina si dupa aia plang pe langa ele ca au picat "turbo"-ul.....Treaba fiecaruia cum isi utilizeaza si intretine masina , dar 1.8 16 v este o bomba pe roti daca o exploatezi cum trebuie.......Nick poate confirma asta dupa ce a mers cu a mea.....si cum e invatata a mea sa fie folosita ! Bafta tuturor......
total de acord cu colegii de forum,referitor la durabilitatea motoarelor 1.8 16v pot sa iti spun ca al meu are 400000 km reali,majoritatea mergand pe gaz,avand gaz montat imediat dupa iesirea din fabrica[conform documentelor],si nu consuma ulei decat cat trebuie pt ungere si uleiul este destul de curat,iar eu nu merg usor,am un condus destul de spotriv,si intr-adevar sub 2000 de ture nu are viata asa multa motorul,dar dupa 4000 se schimba situatia,deci una peste alta sunt f multumit de acest motor
toti oamenii sunt trecatori....dar nu toti trecatorii sunt oameni
desi nu am xantia, dar am zx si tot 1.8i 8v pot spune ca e un motor destul de fiabil.
Al meu are 280 000 km, si aproape toti facuti pe GPL. Desi a fost condus "subturat" cum spuneti voi (nu schimb peste 2000 decat daca fac vreo depasire, dealuri ...), pot spune ca am schimbat ambreiajul la 271.000 km , si atunci in mare parte a contribuit si faptul ca sotia era incepatoare. Deci regula cu schimbatul sub 3000 ca nu ar fi indicat, cam pica (cel putin in cazul meu). Schimbi cand simti motorul, in functie de reglajele acestuia si de greutatea masinii.
Motorul intradevar mai pierde putin ulei pe la garnitura de la capac culbutori (probabil nu costa mult reparatia, dar cu mecaniciii din ziua de azi prefer sa merg asa), se mai ineaca pe benzina uneori (se simte neutilizarea benzinei vreme indelungata), dar pe GPL merge perfect; iar instalatia de GPL se comporta EXCELENT, fara ca macar sa-i fi facut vreo curatare in ultimii 6 ani (nici macar un reglaj, NIMIC).
Motorul nu consuma ulei mai mult decat e normal sa-si faca ungerea, se tureaza destul de bine si consumul este ca la orice alt motor de varsta si capacitatea lui (personal 12-14 litri GPL/ 100 km in oras iarna)
Chiar am ramas placut surprins sa citesc ca sunt colegi cu peste 400 000 km la bord si inca mai merg ... cand eu ma chinui sa conving eventualii cumparatori (din pacate trebuie sa-l vand) ca totusi 280 000 km nu-s chiar atat de multi la varsta ei si ca sunt ff reali. Asta e , lumea prefera opelurile si golfurile 3 din targuri cu 110 000" km la bord.
ca o concluzie, am fost si sunt ff multumit de acest motor 1.8i 8v. daca-l exploatezi si-l intretii corespunzator nu te lasa la greu (inclusiv iernile cele mai grele, tot din prima cheie va porni).
Numai bine si asfalt uscat!
Al meu are 280 000 km, si aproape toti facuti pe GPL. Desi a fost condus "subturat" cum spuneti voi (nu schimb peste 2000 decat daca fac vreo depasire, dealuri ...), pot spune ca am schimbat ambreiajul la 271.000 km , si atunci in mare parte a contribuit si faptul ca sotia era incepatoare. Deci regula cu schimbatul sub 3000 ca nu ar fi indicat, cam pica (cel putin in cazul meu). Schimbi cand simti motorul, in functie de reglajele acestuia si de greutatea masinii.
Motorul intradevar mai pierde putin ulei pe la garnitura de la capac culbutori (probabil nu costa mult reparatia, dar cu mecaniciii din ziua de azi prefer sa merg asa), se mai ineaca pe benzina uneori (se simte neutilizarea benzinei vreme indelungata), dar pe GPL merge perfect; iar instalatia de GPL se comporta EXCELENT, fara ca macar sa-i fi facut vreo curatare in ultimii 6 ani (nici macar un reglaj, NIMIC).
Motorul nu consuma ulei mai mult decat e normal sa-si faca ungerea, se tureaza destul de bine si consumul este ca la orice alt motor de varsta si capacitatea lui (personal 12-14 litri GPL/ 100 km in oras iarna)
Chiar am ramas placut surprins sa citesc ca sunt colegi cu peste 400 000 km la bord si inca mai merg ... cand eu ma chinui sa conving eventualii cumparatori (din pacate trebuie sa-l vand) ca totusi 280 000 km nu-s chiar atat de multi la varsta ei si ca sunt ff reali. Asta e , lumea prefera opelurile si golfurile 3 din targuri cu 110 000" km la bord.
ca o concluzie, am fost si sunt ff multumit de acest motor 1.8i 8v. daca-l exploatezi si-l intretii corespunzator nu te lasa la greu (inclusiv iernile cele mai grele, tot din prima cheie va porni).
Numai bine si asfalt uscat!
Respectul se castiga, nu se impune ...
Si ca idee , va spun din experienta personala.....Cand am fost la intalnirea de la Nucsoara pe drum mi-a cedat bobina de inductie , astfel ca am mers in doi cilindrii pana acolo si inapoi spre casa . Colegii pot sa confirme
mai ales ca au mers in spatele meu in mirosul de fum de benzina care il lasam in urma iar pana la Nucsoara , de la Pitesti , sunt in jur de 64 de km......Plus ca ai de urcat ceva pana acolo si ceva portiuni de drum rupt asa ca am tras de motor cat am putut de tare . Imaginati-va ca in momentul in care am parcat in curtea pensiunii iese un fum de pe esapament de innebuneai nu alta , aveai senzatia ca ia foc masina . In fine , cand am plecat , a mers frumos dupa ce a pornit fiind rece , dar cand s-a incalzit iar a inceput sa mearga tot in doi cilindri si asa am ajuns pana acasa....Adi Musat poate sa va confirme intrucat am mers in spatele lui si am tinut legatura atat vizual cat si telefonic , ba mai mult era gata sa renunte la itinerariu propus doar sa se asigure ca ajung cu bine acasa , si ii multumesc atat lui cat si colegilor Khan , Dan T , WLD , Titina , alexsosi si toti ceilalti prezenti , care mi-au acordat tot sprijinul si ajutorul si care se oferisera , la fel ca si Adi sa ma duca acasa in caz ca raman cu ea in drum , chiar daca asta presupunea intreruperea minivacantei lor....Inca o data mii de multumiri !!!!! Revenind la ideea principala : cat chin a luat motorul asta cale de 140 de km cu mersul in doi timpi si tras de el ca de carpa si tot nu a cedat.....Altele se duceau in primii 50 de km.....aici nu este insa cazul...Motorul este perfect functional si acum , dupa schimbareaq bujiilor ( multumiri Khan si echipei de suport
se stiu ei
) si a bobinei ( multumiri dj01fad pentru "datul peste cap" sa o gasesti si sa mi-o trimiti in cel mai scurt timp ) motorul trage de rupe , nu s-a dus setul , nu s-a dat pe ulei etc. etc. Concluzia este : motoarele astea sunt AL NAIBII DE REZISTENTE , FIABILE SI DURABILE !!!!!!!!!!!!!!!!!!! PUNCT !!!!!!!!!
In caz ca nu ai observat am sustinut de la bun inceput durabilitatea si fiabilitatea motorului astuia si ma scuzi de pronuntia "doi timpi".....eu ma pricep la alte lucruri nu la motoare si nici nu ma dau cunoscator......De alte motoare vorbesc de alte marci....nu dau nume ca sa nu iscam alta polemica.........Si vrei exemplu de motor care a cedat in 50 de km ? Motorul de la fosta mea masina , Nexia 1.5 DOHC 16v .
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187801
Total subiecte 18660
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11828
Cel mai nou membru Dadbutfun

