Cutie viteze

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 14-Apr-2014 20:36

Piesa aia e buna din orice altceva numai nu plastic, tabla, aluminiu, etc.
Acum la mine kit-ul de ambreiaj fiind nou pedala e moale moale, ca m-am suit in dacia lu taicamiu si nu puteam sa calc ambreiajul pana la fund :lol:
Ma gandesc ca proiectantul a facutt piesa de plastic pt. ambreiaj mai nou si nu s-a gandit cat de tare o sa fie pedala cu ambreiajul original la 170k km.

Sorine, ce turatii ai la 110 cu a 5-a? Apropo de cotul ala de plastic de la termostat cat si despre altele de pe traseul pe unde iese antigelul fierbinte din motor la care se adauga si anii multi, cam toate sunt casante si trebuie umblat cu grija la ele si mai ales cand e cald afara.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 14-Apr-2014 21:40

Peste vreo 2-3 zile, o sa verific cu un gps, si o sa-ti spun turatia
Mai am ceva de lucru, si de maine ploua :oops:
Cutia este cea lunga, de asta am pus-o
Ma bate gandul sa-i pun si chiulasa de 1.8 16v, si sa mai iau din ea, sa cresc raportul de compresie Eu merg pe gpl, si ar fi necesar acest
lucru

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 15-Apr-2014 09:14

daca iei din chiuloasa o sa ai nevoie de role reglabile la axele cu came, ca sa corectezi avansul.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mar 15-Apr-2014 13:43

Da nu ma duc la raliu :lol:
Ce avans se modifica daca iau din chiulasa?
Ar trebui sa scad avansul la aprindere, dar tinand seama ca merg pe gaz, cred ca este tocmai bine daca ramane acelasi

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 16-Apr-2014 19:45

Cred ca Nic se refera la reglarea variabila a pozitiei camelor ca in filmuletul de pe youtube de mai jos.
https://www.youtube.com/watch?v=FWXdISsxrlw

La xantia nu am vazut asa ceva desi ar fi fost frumos si cu performate mai bune a motorului :roll: .
La noi este senzorul batai care se ocupa cu reglarea avansului si a mixturii aer-combustibil sa nu apara fenomenul de "bate avansul" :lol: , dar nu e tot aia cu distributia variabila.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 16-Apr-2014 20:34

Senzorul de detonatii, scade avansul la aprindere, numai in momentul cand se produc detonatiile
Adevarata distributie variabila, este cea cu doua profile de came, unul la turatii mici, altul la turatii mari Am vazut asta la un motor, parca de Mitsubishi
Prin decalarea axei cu came, se poate creste avansul la deschiderea supapei de admisie la turatii mari, dar in acelasi timp scade intarzierea la inchidere, ceea ce nu este bine

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 18-Apr-2014 07:36

Am verificat cu un GPS, la 110km/h are 2700-2750 rot/min, cauciucuri 185/65 r15
Oricum, diferenta fata de cutia ei, este mai mare decat m-am asteptat

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Vin 18-Apr-2014 10:56

Da sorine, ai cutia lunga, daca luam arborele cu sincroane de la tine nu se potriveau la mine.
Eu la 110 km/h am 3000rpm la motor.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 18-Apr-2014 11:39

Era vorba de alta cutie, am dezmembrat 2 xantii de 1.8 16v

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Sâm 19-Apr-2014 19:43

Azi dimineata nu intra in viteza cu motorul oprit, l-am pornit pe liber fara sa apas ambreiajul initial, dupa ce a pornit am apasat ambreiajul si s-a auzit un mic "pac"...se pare ca se mai lipeste discul.
Daca iau un spray de curatat frana si bag pe la disc risc sa stric ceva?

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 19-Apr-2014 22:44

Pai daca nu intra in viteza cu motorul oprit, nu este de la ambreiaj

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Dum 27-Apr-2014 23:28

In vacanta asta am facut mai multe sute de kilometri si cu speranta ca problema debraierii incomplete se va rezolva.
Problema a ramas neschimbata si aproape m-am invatat sa debraiez dublu, o data la scoatere din viteza si inca o data cand bag in urmatoarea.
Daca nu debraiez dublu mai ales cand bag din a 5-a in a 4-a sau din a 4-a in a 3-a caraie cutia sau nu intra, a 5-a in cele mai multe cazuri nu intra deloc fara dubla debraiere. Bineinteles cateodata nu mai stiu ce sa cred ca merge foarte bine fara dubla debraiere si deodata o apuca toanele.
M-am uitat pe gaura de vizitare la cutie si soarele e apasat destul de tare de rulment.
Incep sa ma gandesc ca sa pun placa de presiune veche inapoi, poate asta o fi defecta de nu debraiaza complet si doar dupa ce apas de doua ori pedala merge bine.
Un joc mic la furca de ambreiaj poate influenta debraierea? Cand era cutia desfacuta am vazut ca furca avea putin joc in bucsilea alea de plastic.

PEDROS69
pasionat
Mesaje: 457
Membru din: Sâm 11-Oct-2008 17:51
Localitate: BUCURESTI S4
Masina: C5 2.0 HDi 100kw FAP 2007
2: Peugeot 307 1.6 benzina 110 cp
3: Fiat Doblo Panorama 1.3 jtd 75 cp 2007

Mesajde PEDROS69 » Lun 28-Apr-2014 06:37

Dupa ce am citit postueile tale cauza unei debraieri incomplete pot fi urmatoarele:
- discul de ambreiaj montat gresit, corect e cu butucul cu arcuri spre cutie:
- disc neconform la grosimea ferodourilor (prea gros decat in mod normal)
- placa de presiune este montata gresit pe volanta cand debraiezi tine pe o parte in cateva puncte
- sau placa fisurata dar aici am unele rezerve deoarece nu ar trebui sa ai probleme decat la cuplarea treptei 1
cam asta ar fi in speranta ca te ajuta cu ceva tine-ne la curent cu evolutia pb.
MESERIAS

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 28-Apr-2014 08:59

-Discul este montat corect, de fapt invers nici nu mergea ca atingea in placa de presiune si era marcata pozitia corecta " side to gearbox".
-Grosimea intre discuri nu am comparat-o dar oricum asta nou este ceva mai gros.
-Cand am strans cele 6 suruburi la placa totul parea ok, a intrat pe bolturile de ghidare si dupa strangere soarele era la acelasi nivel, nu in valuri.Discul pe canelurile prizei de putere aluneca usor.
Atunci in febra schimbarii nu am stat sa compar placile sau discurile, doar stiu ca placa originala in afara de putina uzura pe soare de la rulment era in stare buna, fara sa fie incinsa sau cu uzura pe placa de frictiune.Asta noua mi s-a parut mai masiva in constructie decat cea originala valeo.
Suruburile de la placa cat si de la volanta au fost stranse cu simt de raspundere, vibratii sau zgomote nu am la mers in gol sau debraiere.
Pe drum am forjat-o cu dubla debariere la turatii mari si merge brici, debraieri lungi in viteze si prinde lin, nu smuceste, pedala de ambreiaj nici nu se simte. Am reverificat suruburile dintre cutie si motor si sunt ok.
Un singur zgomot usor care initial nici nu l-as fi bagat in seama mi se pare ciudat. Cand nu debraiaza complet la a doua pedala de ambreiaj se aude un "clanc". Initial am asociat zgomotul cu faptul ca discul ar ramane lipit dar nu prea mai cred asta..cred ca placa de presiune face asa.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Lun 28-Apr-2014 15:54

Furca calca bine pe urechile rulmentului? Sa nu calce pe langa ele
Cablul presupun ca l-ai mai strans Ciudat este faptul, ca ar trebui sa ai probleme in special la mersul inapoi, daca ar fi de la ambreiaj


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187776
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11816
    Cel mai nou membru Jamesitats