Pagina 1 din 2
consum foarte mare - 22-25%
Scris: Lun 07-Dec-2009 16:22
de delia_elena
Am Xantia de 3luni si pana acum mi s-a parut ca ar consuma cam 13-15% in oras. De curand insa consumul a crescut incredibil chiar pana la 25. ma poate cineva lamuri care ar putea fi cauza.
Masina esti hidramata si de aceea mi s-a spus ca ar consuma un pic mai mult. Dar chiar atat

?
Scris: Lun 07-Dec-2009 16:41
de nicum
Cu siguranta motorul nu e cel din semnatura. Cel mai mic motor care s-a pus pe Xantia e cel de 1.6
Eu as incepe sa verific sonda lambda.
Scris: Lun 07-Dec-2009 21:39
de khan
poate ca patineaza cutia si sta prea turata
Scris: Lun 07-Dec-2009 22:36
de dj01fad
daca masina este cu cutie automata consumul normal ar fi cam 14-16... daca ia 25 s-a intamplat ceva; ori e problema la convertizorul de cuplu, ori ceva pe la motor si merge total aiurea...
ai remarcat ceva anormal in mersul masinii?
spune-ne mai exact ce masina, ce an si ce motor are... dupa cum a spus si nicu, xantia de 1400 nu s-a fabricat...
Scris: Mar 08-Dec-2009 06:53
de sorin.
Daca mergi distante mici, fara sa se incalzeasca motorul, este posibil sa consume atat. Da si tu mai multe detalii.
Scris: Mar 08-Dec-2009 06:59
de jgr1001
S-ar putea sa mai fie si senzorul de temperatura apa - trimite indicatii eronate si merge motorul cu amestec bogat
Re: consum foarte mare - 22-25%
Scris: Mar 08-Dec-2009 13:09
de cristi_s
delia_elena scrie:Am Xantia de 3luni si pana acum mi s-a parut ca ar consuma cam 13-15% in oras. De curand insa consumul a crescut incredibil chiar pana la 25. ma poate cineva lamuri care ar putea fi cauza.
Daca a inceput sa consume mult de la venirea sezonului rece, e posibil sa fie termostatul blocat pe deschis. AI remarcat cumva ce indica ceasul de temperatura in timpul mersului? Daca nu ajunge la temperatura normala de mers niciodata, atunci cel mai probabil termostatul e blocat pe deschis.

Scris: Mar 08-Dec-2009 22:16
de dj01fad
sunt posibile toate lucrurile astea, cu mentiunea ca de la termostat nu creste atat de mult consumul, dar nu se stie niciodata... cel mai probabil de la senzorul de temperatura, dar mai sunt si alte cauze... dupa cum a spus si colegul nostru, arunca un ochi in bord la ceasul de temperatura si vezi cam prin ce zona sta in mers...
sorin, xm-ul automat nu a sarit sub nici o forma de 20.... asa ca nu vad cum ar lua xantia automata pe distante scurte 25 in mod normal, avand in vedere ca e si cutia mai evoluata...
daca nu gasesti pe nimeni prin zona sa iti rezolve problema, poate ajungi pe la mine si ii dam de cap pana la urma...
Scris: Vin 11-Dec-2009 12:18
de delia_elena
Scuze, cand am completat profilul ma grabeam si am scris si eu 1400 fara sa mai verific. Am uitat sa mentionez ca am un bebe mic si nu prea am timp sa ma ocup de masina. MAsina este Xantia X1, capacitate 1998 din anul 1995.
O sa ma uit la ce ati spus si o sa revin cu un mesaj.
Scris: Vin 11-Dec-2009 12:20
de delia_elena
Chestia e ca nu am reusit nici pana acum sa am un manual de utilizare si nu stiu care e temperatura normala de mers - apropo de blocarea termostatului.
Scris: Vin 11-Dec-2009 12:22
de delia_elena
daca nu gasesti pe nimeni prin zona sa iti rezolve problema, poate ajungi pe la mine si ii dam de cap pana la urma...
As fi incantata sa ajung daca asta mi-ar rezolva problema dar nu cred ca pot acum - probabil februarie martie
Scris: Vin 11-Dec-2009 14:09
de dj01fad
nici o problema, daca ai nevoie de ceva imi dai de stire...
temperatura de lucru a apei este in jurul valorii de 90 de grade... sau... acul sa stea pe la mijloc, in nici un caz jos. poate sa fie termostatul, dar poate sa fie si senzorul de temperatura...
Scris: Sâm 12-Dec-2009 13:47
de delia_elena
Daca mai citeste cineva, m-am uitat la temperaturi. Am doua cadrane, unul cel de la ulei banuiesc este aproape 80 iar al doilea, unde arata un fel de plutitor este la 0.
Scris: Dum 13-Dec-2009 17:47
de hippo
Nu ai putea sa faci o poza, apoi sa postezi poza aici? Cred ca ar fi mai simplu...
Scris: Dum 13-Dec-2009 22:51
de khan
in poza asta sint 2 ceasuri in stg jos, banuiesc ca la tine e la fel. primul e temp ulei si e bine daca sta in jur de 80, al doilea e temp apa. daca la tine nu misca probabil ca e sonda stricata sau termostatul blocat pe deschis. in principiu ambele ar putea avea ca efect un consum mai mare
