Pagina 1 din 3

Supapa regulatoare presiune Xantia 2.0 HDI

Scris: Dum 30-Mai-2010 11:26
de GeorgeTudose
Sal!
Am nevoie de un sfat daca se poate...
Am probleme cu Xantia 2.0 HDI din anul 2000, 84 kw, mai exact cu valva sau supapa regulatoare presiune (cod 0281002284).
Abia am reusit sa o aduc din Bulgaria pe roti...ca altfel se strica de tot concediul.
Brusc a inceput sa-mi porneasca foarte greu, dupa 4-5 incercari.
Nu m-am agitat pentru ca am crezut ca e o problema mai veche pe care o am cu pompa de motorina. Mai ales pentru ca nu scotea nimic pe teava de esapament cand dadeam la automat. Asa ca m-am gandit ca nu se alimenteaza cu motorina.
Ciudat a fost ca de data asta se oprea doar cand treceam de 2.500 rot/min (dar nu tot timpul).
Am dus-o la un servie din Medgidia si baietii au dat jos supapa asta, au suflat-o cu aer si au montat-o la loc.
Dupa montare masina a pornit normal. Au oprit-o si au mai pornit-o o data fara probleme.
Apoi mi-au spus ca asta e defecta cu siguranta si nu o sa mai am decat 2-3 porniri bune dup-aia...gata cu pornirea.
Am ajuns la socrii, am oprit-o si seara am pornit-o cu greu si am adus-o la Bucuresti fara sa depasesc 2.000 rot/min.

Intrebarea e urmatoarea:
Daca supapa e defecta ce influenta a avut suflatul cu aer, ca doar nu s-a reparat pentru 3 porniri. Am inteles ca e vorba de fapt de un "ventil" asa ca inteleg cat de cat.
Mi-au spus ca pierde presiune. Ok, dar atunci dupa suflatul cu aer nu a mai pierdut presiune pentru moment?
Oricum mi-a placut de baieti pentru ca au fost chiar ok dar cum nu sunt "specialisti" in Citroen.
Imi e teama sa nu fie altceva si sa incep sa cumpar piese aiurea. Mai ales ca nu sunt ieftine.
Multumesc pentru orice sfat.

Scris: Dum 30-Mai-2010 12:50
de khan
supapa asta e de fapt un regulator de presiune. e posibil sa fi avut fff multa mizerie in el. verifica intii si circuitul de alimentare sa nu fie murdar si sa fie corespunzator montat filtrul de motorina. daca face la fel si dupa ce cureti tot, atunci inseamna ca e pe duca si trebuie schimbat. hai pina la mine sa facem un test daca vrei si vedem ce e si cu filtrul poate scapi ieftin. 0723592793

Scris: Dum 30-Mai-2010 21:38
de GeorgeTudose
khan scrie:supapa asta e de fapt un regulator de presiune. e posibil sa fi avut fff multa mizerie in el. verifica intii si circuitul de alimentare sa nu fie murdar si sa fie corespunzator montat filtrul de motorina. daca face la fel si dupa ce cureti tot, atunci inseamna ca e pe duca si trebuie schimbat. hai pina la mine sa facem un test daca vrei si vedem ce e si cu filtrul poate scapi ieftin. 0723592793


Oricum voiam sa te sun. Fa-mi o programare zilele astea. O sa o aduc de cu seara sa nu ma chinui cu traficul si o las undeva aproape de intrare in Service, la strada. Apoi vin cand imi spui si o bagam inauntru sau o punem pe tester. Chiar voiam o diagnosticare. Ultima mi-ai facut-o cand aveam probleme cu turbina si mi-ai spus ca am probleme cu "preheating relay".
Sper sa porneasca. sa pot s-o aduc. Am pornit-o azi sa o parchez mai bine si luat-o la a 2-a cheie. Te sun maine.
Nu cred ca e de la filtru. L-am scos de tot si tot la fel face. Vedem. Merci.

Scris: Dum 30-Mai-2010 22:32
de sandor mihai
GeorgeTudose scrie:
khan scrie:supapa asta e de fapt un regulator de presiune. e posibil sa fi avut fff multa mizerie in el. verifica intii si circuitul de alimentare sa nu fie murdar si sa fie corespunzator montat filtrul de motorina. daca face la fel si dupa ce cureti tot, atunci inseamna ca e pe duca si trebuie schimbat. hai pina la mine sa facem un test daca vrei si vedem ce e si cu filtrul poate scapi ieftin. 0723592793


Oricum voiam sa te sun. Fa-mi o programare zilele astea. O sa o aduc de cu seara sa nu ma chinui cu traficul si o las undeva aproape de intrare in Service, la strada. Apoi vin cand imi spui si o bagam inauntru sau o punem pe tester. Chiar voiam o diagnosticare. Ultima mi-ai facut-o cand aveam probleme cu turbina si mi-ai spus ca am probleme cu "preheating relay".
Sper sa porneasca. sa pot s-o aduc. Am pornit-o azi sa o parchez mai bine si luat-o la a 2-a cheie. Te sun maine.
Nu cred ca e de la filtru. L-am scos de tot si tot la fel face. Vedem. Merci.

mare greseala ai facut daca ai scos filtrul de tot si ai pornit motorul.te poate costa mult treaba asta.

Scris: Lun 31-Mai-2010 08:45
de GeorgeTudose
Poate e problema daca scoti filtrul la voi in Cluj. La noi in Bucuresti motorina este perfect curata.
Glumesc. Merci de sfat. Am pornit doar putin motorul. Sper sa n-am si mai mare ghinion. E bine de stiut pe viitor treaba cu filtrul.

Scris: Lun 31-Mai-2010 19:34
de sandor mihai
ideea e ca pompa e foarte sensibila si da rateuri de multe ori chiar cu filtre schimbate si motorina buna.la fel si injectoarele.

Scris: Mie 02-Iun-2010 11:46
de GeorgeTudose
sandor mihai scrie:ideea e ca pompa e foarte sensibila si da rateuri de multe ori chiar cu filtre schimbate si motorina buna.la fel si injectoarele.


Ti-am trimis si PM dar imi arata ca mesajele nu pleaca din Outbox. Asa ca scriu si aici:

Acum nu mai porneste de loc masina, nici s-o duc la Andrei (Ciocarlan) sa punem testerul pe ea.
Ideea este ca imediat dupa ce mecanicii din Medgidia mi-au suflat valva regulatoare, masina a pornit imediat dar nu a tinut mult minunea (ei mi-au spus ca asa se va intampla).
Tind sa cred ca au dreptate. Mi-am propus sa merg la Andrei ca sa fiu 100 % sigur, dar cum nu mai porneste de loc, cred ca trebuie sa schimb valva.
Spune-mi te rog daca ai si cat costa.

O sa fac si eu o incercare sa scot valva si s-o suflu poate reusesc s-o pornesc si s-o duc la Andrei.

Poti sa-mi spui cat de grav este daca am gasit pilitura de fier (asa mi se pare) in borcanul filtrului de motorina?

PS Scuze daca ti-am trimis mesajul de mai multe ori dar mie imi arata ca ramane in Outbox. Nu il regasesc la Sentbox.

Scris: Mie 02-Iun-2010 15:07
de cirki
Pilitura de fier e mare problema... vine de la pompa de joasa presiune care e in rezervor si inseamna ca e destul de uzata.
Regulatorul de presiune din pompa de inalta presiune are un filtru si verifica sa nu fie rupta ca daca e dus inseamna ca si injectoarele pot fi moarte.
Pilitura de fier poate sa vine si de la pompa de inalta.
Intr-un caet de servis citroen HDi scria ca daca apare pilitura de fier in sistemul de alimentare se schimba tot sistemul...

Eu zic sa dai jos totul si curata bine, schimba filtrul si dupa aia sa vedem care piesa are probleme.
Din cauza presiuni mari ~1300bari si cea mai mica impuritate duce la probleme mari.
Pilitura de fier poate sa "zgarie" piesele miscatoare si din cauza aceasta nu mai poate sa furnizeze presiuni mari. si "acul" din injector poate bloca.

Scris: Mie 02-Iun-2010 20:48
de GeorgeTudose
Cum aseara cand s-o duc spre Khan (voiam s-o duc noaptea sa nu ma omoare traficul) n-a vrut in nici un chip sa pornesca, mi-a facut azi curaj si am demontat valva.
Am suflat-o cu aer, am pus-o la loc si masina a pornit de la prima cheie. E adevarat, nu la sfert de cheie, dar bine.
Am mai pornit-o de 2 ori si de fiecare data a pornit la prima cheie.
Tinand cont ca n-am umblat decat la valva si la conducta care leaga pompa de injectie de rampa injectoarelor ( a trebuit s-o desfac sa ajung la surubul valvei), cred ca nu mai incape indoiala ca valva e de vina.
Acum sper sa gasesc una sh. Noua am gasit-o la 576 de lei dar tot e mult.
Ideea care este: ma intereseaza daca piesa este doar sensibila sau consumabila. Daca este doar "sensibila", nu ma deranjeaza daca e sh. In schimb, daca este consumabila, as lua-o noua.

In legatura cu pilitura pe care am gasit-o in borcanul filtrului: o sa demontez si borcanul sa-l curat si o sa schimb si filtrul desi n-are decat vreo 2-3.000 km, dar vreau sa fiu sigur.

Astept pareri.
Oricum, daca cineva mai intampina problema asta cu valva poate s-o dea linistit jos. E foarte simplu si dureaza putin.

Scris: Mie 02-Iun-2010 21:13
de dj01fad
vezi ca trebuie sa gasesti si la pret mult mai mic, ceva de genul 200 de lei; daca vrei pot sa intreb si eu la un amic la magazin sa vedem ce spune, si te anunt. sper sa nu vorbesc prostii, dar eu asa tin minte.
daca spui ca si pompa de joasa iti face probleme si nu o ia tot timpul, cred ca ar fi bine sa o inlocuiesti si pe aia daca tot vrei sa faci o treaba buna.

Scris: Joi 03-Iun-2010 08:53
de GeorgeTudose
dj01fad scrie:vezi ca trebuie sa gasesti si la pret mult mai mic, ceva de genul 200 de lei; daca vrei pot sa intreb si eu la un amic la magazin sa vedem ce spune, si te anunt. sper sa nu vorbesc prostii, dar eu asa tin minte.
daca spui ca si pompa de joasa iti face probleme si nu o ia tot timpul, cred ca ar fi bine sa o inlocuiesti si pe aia daca tot vrei sa faci o treaba buna.


Te rog sa intrebi.
Pompa de joasa merge tot timpul. O data cand m-a lasat masina, am gasit o bucata de plastic din rezervor care obtura un canal in carcasa pompei.
In rest, in legatura cu opririle aleatorii pe care le-am mai intampinat: ceva imi spune ca tot valva asta era. Problema este veche. Seful meu de la care am luat masina cred ca a schimbat pompa, a curatat rezervorul, etc... toate astea la Service dar problema a persistat.

Vad ca te pricepi pe forum...spune-mi si mie de ce nu-mi pleaca PM-urile catre Sandor Mihai din Outbox? E ceva in neregula sau nu vrea saracul om sa primeasca PM-uri de la oricine?

Multumesc.

Scris: Joi 03-Iun-2010 09:44
de dj01fad
probabil ca nu le-a citit; cand le citeste o sa iti apara la sentbox;
o sa intreb astazi de regularor, si te anunt daca gasesc ceva. este modelul de 109 cp, da?

Scris: Joi 03-Iun-2010 11:07
de GeorgeTudose
dj01fad scrie:probabil ca nu le-a citit; cand le citeste o sa iti apara la sentbox;
o sa intreb astazi de regularor, si te anunt daca gasesc ceva. este modelul de 109 cp, da?

Am mai trimis si altele dupa mesajele astea si alea au plecat toate. D-asta m-am mirat putin.
Da, 109 CP. Apropo, poate ai pe la tine:
- capac rezervor (mi l-au furat!!!!!!!!!!!),
- capacul care se infileteaza si cu care se prinde pompa de motorina din rezervor (l-am gasit deja macelarit de la service si vreau sa fie in regula).
- capac borcan lichid frana (pt. ambreiajul hidraulic)
Nu e urgenta mare dar daca le ai si mai trimiti vreo piesa cuiva din Bucuresti poate mi le pui si mie.

Merci.

Scris: Joi 03-Iun-2010 11:30
de GeorgeTudose
Atasez niste poze cu amplasarea acestei valva care da multe batai de cap si multi dau vina pe altceva.
Am vazut ca si cei de la Peugeot au problema asta cu valva. Injectia la unele modele e aceeasi la Citroen/Peugeot.
Ei au studiat pe forum foarte amanuntit problema.
Concluzia: piesa nu este "consumabila" dar este sensibila, asa ca ar cam trebui schimbata daca da vreun semn de oboseala.
Multi au incercat si o curatare cu ultrasunete. La unii a mers, la altii nu. Un baiat a facut 30.000 km fara probleme dupa ce a curatat-o. Dar pe altii mai mult i-a incurcat.
Simptomele pot fi variate:
- in unele cazuri, motorul mai functioneaza 3 secunde dupa ce se ia contactul,
- altora li se opreste masina in drum aparent fara motiv si porneste ulterior foarte greu, etc...
- unora cu masini mai noi le apare ceva de genul "polution fault" in bord.
Nu zic sa luam de buna tot ce spun ei dar ar fi o idee sa se verifice si curete valva asta.

E usor de demontat. N-are decat 2 suruburi.
E nevoie de un Inbus Torx (cap stea). Eu am cumparat Inbux Torx de la TOPEX (18 lei)...oricum e nevoie la Citroen ca in interior toate sunt prinse cu suruburi cu cap stea.
Eu am mai demontat si o conducta sa ajung usor la suruburile valvei.
E adevarat ca mie mai intai mi-au desfacut-o cei de la la service si dup-aia am demontat-o si eu singur. A mers usor s-o desfac dar fusese desfacuta inainte
Cel mai bine se poate desface si curata la un service care are scule profesionale. Mi-e teama de surub, adica sa nu se strice capul in stea ca dup-aia e chinuiala mare.
Eu am fost nevoit s-o desfac singur ca nu mai pornea deloc. Daca o duceam cu o platforma la service sigur nu scapam fara 100 lei doar transportul.

Scris: Joi 03-Iun-2010 11:33
de GeorgeTudose
GeorgeTudose scrie:Atasez niste poze cu amplasarea acestei valva care da multe batai de cap si multi dau vina pe altceva.
Am vazut ca si cei de la Peugeot au problema asta cu valva. Injectia la unele modele e aceeasi la Citroen/Peugeot.
Ei au studiat pe forum foarte amanuntit problema.
Concluzia: piesa nu este "consumabila" dar este sensibila, asa ca ar cam trebui schimbata daca da vreun semn de oboseala.
Multi au incercat si o curatare cu ultrasunete. La unii a mers, la altii nu. Un baiat a facut 30.000 km fara probleme dupa ce a curatat-o. Dar pe altii mai mult i-a incurcat.
Simptomele pot fi variate:
- in unele cazuri, motorul mai functioneaza 3 secunde dupa ce se ia contactul,
- altora li se opreste masina in drum aparent fara motiv si porneste ulterior foarte greu, etc...
- unora cu masini mai noi le apare ceva de genul "polution fault" in bord.
Nu zic sa luam de buna tot ce spun ei dar ar fi o idee sa se verifice si curete valva asta.

E usor de demontat. N-are decat 2 suruburi.
E nevoie de un Inbus Torx (cap stea). Eu am cumparat Inbux Torx de la TOPEX (18 lei)...oricum e nevoie la Citroen ca in interior toate sunt prinse cu suruburi cu cap stea.
Eu am mai demontat si o conducta sa ajung usor la suruburile valvei.
E adevarat ca mie mai intai mi-au desfacut-o cei de la la service si dup-aia am demontat-o si eu singur. A mers usor s-o desfac dar fusese desfacuta inainte
Cel mai bine se poate desface si curata la un service care are scule profesionale. Mi-e teama de surub, adica sa nu se strice capul in stea ca dup-aia e chinuiala mare.
Eu am fost nevoit s-o desfac singur ca nu mai pornea deloc. Daca o duceam cu o platforma la service sigur nu scapam fara 100 lei doar transportul.


am uitat pozele:
Imagine
Imagine