Iar am vazut subiectul tarziu...
Nu te supara pe mine, dar e total aiurea cum conduci masina !!! Nu-i faci decat rau schimband la 1500 rpm !!! E motor pe benzina...nu se conduce ca un Diesel...sa schimbi la turatii asa de joase...Mai ales ca e si 16V...un motor nascut/facut pt. turatii mari...Nici macar nu are cuplu prea bun la turatii asa de joase...
- Distrugi ambreiajul
- Bagi uzuri in lagarele arborelui, in pistoane, camasi si in tot ce inseamna piese in miscare in motor pt. ca toate vibreaza, chiar daca tu nu-ti dai seama...
- Imbacsesti catalizatorul
- Vara motorul nu are suficienta racire, pt. ca pompa de apa nu plimba apa suficient de repede
- Ungerea e deficitara, pt. ca pompa nu ridica presiunea normala, iar tu soliciti motorul din plin la turatii asa de joase si o treapta mare a cutiei....
- Se ancraseaza tot motorul (se umple de calamina in camerele de ardere) pt. ca nici o data nu ajunge la un regim convenabil de functionare...Frontul de flacara, nu bate suficient de tare incat sa se ajunga la regimul de autocuratire al pieselor...
- Iarna ajunge greu la temperatura de regim, pt. ca nu este turat...astfel se uzeaza mult mai tare...pt. ca el merge mult mai mult timp rece...
- etc...etc....etc...(multe alte neajunsuri si deservicii aduse motorului)
.........Nici macar consumul de benzina nu e cel mai mic la turatii foarte mici....Daca ai sa studiezi diagramele (graficele) de putere-cuplu-consum specific ale unui motor, ai sa vezi ca la toate motoarele pe benzina din lumea asta, consumul specific cel mai mic e undeva in jurul turatiei de cuplu maxim...In cazul tau 4250 rpm (daca am retinut corect)...
.................................................
O exploatare corecta a motorului tau 1,8-16v, ar fi sa schimbi vitezele undeva peste turatia de cuplu (adica peste 4250 rpm parca) pt. ca turatia in urmatoarea treapta sa pice aproape de turatia de cuplu maxim.
Acolo merge motorul cel mai bine...Nu te speria de turatiile mari !!! Asa se conduc motoarele pe benzina! Sant facute sa functioneze asa.
Daca totusi vrei neaparat sa mergi mai linistit, poti accelera pana spre 3000 rpm, pt. ca dupa schimbarea vitezei, turatia sa pice pe vre-o 2000 rpm...Oricum e putin pt. motorul tau, dar tot e mai bine decat sa schimbi la 1500 rpm si turatia sa scada sub 900rpm...care e practic turatia de relanti !!!
Asta e o greseala pe care o fac multi instructori auto...Invata elevii sa mearga cu masinile subturate, ca sa nu-i ia prin surprindere...Iar unii din elevi raman cu deprinderea asta toata viata, crezand ca asa e normal...Li se acomodeaza urechea asa....
................................................
Referitor la durabilitatea motoarelor 1,8...Probabil e undeva in jurul valorii de 300.000 km fara probleme (fara interventii majore) ca si in cazul celorlalte motoare pe benzina....Dupa acest rulaj, te poti astepta la un oarecare consum de ulei, dar nu neaparat din cauza setului motor...Poate doar segmentii sa se uzeze...Mai curand pun probleme simeringurile de supape, care imbatranesc si devin casante...crapacioase...nu mai sant elastice si nu mai rad uleiul de pe tijele supapelor...Dar asta se remediaza relativ usor...
Diesel-urile tin mai mult, pt. ca nu sant asa turate ca motoarele pe benzina...Am impresia ca si lucreaza intr-un regim termic mai coborat decat motoarele pe benzina....
S-ar putea ca si motorina injectata in cilindri, sa contribuie la procesul de ungere...De aceea rezista mai mult motoarele Diesel...Lucru care nu e valabil decat in mica masura in cazul benzinei...
Totusi rezista mai mult daca sant intretinute corect...Nu se intampla treaba asta in cazul motoarelor Diesel care au schiopatat toata viata lor, pt ca nici o data nu au avut injectia pusa la punct...
Nici Diesel-urile nu tin 1 mil de Km, fara interventii majore...Poate 500.000 Km pt. un Diesel sa fie ceva mai realist...
Conteaza f. mult si cum a fost exploatata masina...O masina care nu vede decat autostrada...viteza constanta...combustibil de calitate...lipsa praf, va tine mult mai mult in comparatie cu una exploatata in Romania, cu 95% din Km parcursi in oras (la serviciu...semafoare...distantze scurte...) combustibil prost...mult praf...etc...
Toti producatorii de autoturisme considera Romania ca facand parte din categoria "drumuri grele" si recomanda intervale de service mai scurte...Asa ca daca vrei ca masina ta sa tina cat mai mult, schimba-i filtrele si uleiurile mai des decat e specificat in carte (cu unele de calitate !!!) si exploateaz-o intr-un interval de turatii rezonabil, pe distantze suficient de lungi, astfel ca motorul sa ajunga la temperatura de regim...