Pagina 1 din 1

salut. probreme pornire cand e frig

Scris: Sâm 22-Ian-2011 12:56
de justin89
am si eu o problema...am u citroen xantia 1.9 td din 95 si cand este foarte frig imi porneste mai greut...nu stiu care e cauza...bujile par a fi bune...releul de asemnea...poate cineva sa ma ajute:(?
multumesc

Scris: Sâm 22-Ian-2011 12:59
de khan
dupa ce iti dai seama ca sint bune bujiile?

Scris: Sâm 22-Ian-2011 13:04
de mesersmith
nu stiu daca e la fel si la masina ta, dar la c5 am ob un lucru ciudat si care e la fel la ambele c5-uri pe care le am.
dupa ce pui contactul, timp de cateva milisecunde pana la o sec in functi de temp de afara, se aprinde becul de bujii...
masurand, am observat ca dupa ce se stinge becul, bujiile sunat alimentate secunde bune.
problema pt sofer e ca dupa ce se stinge becul, el porneste motorul si bujiile nu apuca sa-si faca treaba.
de ex, c5-ul din 2007 am obs ca la frig porneste mai greu, dar dupa ce am facut masuratorile astea, acum mai astept vreo 5-10 sec dupa stingerea becului si apoi ii dau demaror si porneste parfum.
am si un tabel cu timpii de pre si post heating si se observa timpi f mari pt bujii, atat inainte de pornirea mtorului, cat si dupa.
masoara si tu cat timp stau bujiile alimentate dupa ce se stinge becul si daca e la fel ca la mine, maia asteapta putin pana sa dai demaror.

Scris: Sâm 22-Ian-2011 13:14
de khan
HDI nu e = TD. doi la mina, la HDI timpul cit sta becul aprins e calculat de BSI functie de temp motorului in acel moment. de altfel, bujiile au acelasi ciclu tot timpul, vara iarna, 15 sec de la punerea contactului si pina la 90 sec dupa pornire. la TD, lucrurile doar seamana: becul sta aprins in fct de temp exterioara, dar bujiile merg invariabil aprox 15 sec de la punerea contactului.

Scris: Sâm 22-Ian-2011 13:19
de mesersmith
eu vorbeam de hdi si nu de td.
o sa revin cu acel tabel din care se vede ca timpii nu sunt deloc la fel, dimpotriva, variatiile in functie de teperatura sunt destul de mari.

Scris: Sâm 22-Ian-2011 18:36
de justin89
pai le am verificat...am fost la mecanic si mi a zis ca sunt bune...
dar...ultima de acolo din spatele pompei de injectie nu a verificato...el a zis ca s ar putea sa fie din compresie....da nu stiu ce sa zic...ar tr sa porneasca greu si cand e cald afara....dar atunci porneste la sfert....

Scris: Sâm 22-Ian-2011 20:38
de khan
pai chiar daca nu a scos-o si pe aia o putea verifica punind un + de la baterie pe ea. daca facea scinteie, insemna ca merge, daca nu, nu

Scris: Sâm 22-Ian-2011 20:39
de mesersmith
cu conditia sa le fi decuplat pe celelalte, pt ca sunt in paralel.

Scris: Sâm 22-Ian-2011 20:41
de khan
se intelege ca le-a decuplat, ma rog, daca nu, schimba mecanicul

Scris: Sâm 22-Ian-2011 21:45
de justin89
dar credeti ca poate fi vorba de compresie ceva....ca eu nu am auzit asa ceva??

Scris: Dum 23-Ian-2011 14:41
de khan
poate fi, dar nu cred. verifica bujiile separat, de preferinta prin demontare si verifica si daca ajunge curent cit timp sta becul de bujii aprins. mai verifica si daca nu cumva se dezamorseaza pompa de motorina

salut

Scris: Joi 27-Ian-2011 09:37
de prodygal
cam aceiasi problema am avut si eu in iarna asta cu masina mea ,care e tot un td si aveam doua bujii arse si mai tragea si un pic de aer pe undeva innainte de filtru de motorina....
acum te intreb dupa ce reusesti sa o pornesti iti scoate fum .mult si negru pt ca dc scoate ai aceiasi problema care am avuto eu

Scris: Joi 27-Ian-2011 10:06
de justin89
daca e frig afara si da mai mult la automat scoate putin....da nu mult...o sa controlez sa vad dac e sa prinda pe undeva aer...

Scris: Mie 23-Feb-2011 15:09
de dan1972
Dat fiind faptul ca frigul de afara inca e de actualitate, o sa scriu si eu cateva randuri...
Cum au scris si colegii nostri, pot fi mai multe cauze pt. pornirea grea la rece....
- Dat fiind faptul ca motoarele Diesel pornesc prin comprimarea amestecului combustibil, compresia motorului e hotaratoare in special cand e frig afara...Dar nu m-as grabi sa trag o asemenea concluzie...Oricum compresia se poate verifica cu un compresiometru intr-un service...Si iti faci imediat o parere despre starea tehnica a motorului...
- Daca ai o bujie arsa, se inrautateste mult pornirea motorului la rece, iar cand sant 2 bujii arse, deja se pune problema daca motorul mai porneste sau nu...Asa cum a spus khan, poti verifica bujiile f. usor (fara demontare) prin alimentarea lor pe rand cu un fir de pe +ul bateriei, dar dupa ce scoti firul care le alimenteaza pe toate in paralel...
Daca fac scanteie cand pui firul, inseamna ca sant bune...
- Si dezamorsarea instalatiei de joasa presiune (dinainte de pompa de injectie) poate fi o cauza...Verifica daca nu e fisurat vre-un furtun de alimentare, de la rezervor pana la pompa de injectie...sau colier nestrans...etc...
Totusi stiu ca toate Diesel-urile au pompa aceea manuala pe carcasa filtrului de motorina...Ai incercat sa faci o amorsare manuala inainte de pornire???
..........................
Poti sa mai incerci si alt lucru...Incearca sa tii bujiile incandescente mai mult timp, inainte de a porni motorul...chiar daca becul din bord se stinge...Asteapta 60...90 sec....Poti chiar sa le pui in functiune de 2 ori inaine de a da la demaror...Astfel zona in care sant bujiile se va incalzi mai tare si pornirea motorului e mai probabila...
...De obicei daca 1-2 bujii sant arse, motorul porneste prima data in 2-3 cilindri, si abia apoi o ia in 4...