Pagina 1 din 1

Se opreste in mers ! ! !

Scris: Mar 18-Oct-2011 22:39
de THUNDER77
Salutare ! Xantia mea vad ca de cateva zile imi face o figura urata...Dupa ce o pornesc si plec cu ea de pe loc se opreste in mers , uneori in cativa metri , alteori ( ca in seara asta ) dupa cateva sute de metri.....Pur si simplu se opreste motorul in mers , cand o las in relanti si nu a apucat apa sa se ridice , lucru care ma scoate efectiv din sarite........Dupa ce se opreste , trebuie sa dau la cheie de vreo 2-3 ori si o ia, cu greu ce-i drept , dar o ia totusi , cu conditia sa tin acceleratia apasata . Dupa ce porneste iar motorul , scoate fum de benzina dar nu imi mai face figura asta deloc dupa aceea , chiar daca o opresc si o pornesc din nou dupa ce ajung la o destinatie anume . In schimb , dupa o noapte sau o zi ( in medie 12 h ) o iau de la capat . Asta seara cand am plecat de la serviciu , mi-a facut figura asta cand ma apropiam de o cale ferata , parcursesem vreo 200 m , si aveam o viteza relativ ridicata ( cam 50 km/h ) . Pe bune , cea mai nasoala senzatie e sa te trezesti ca iti "tace" motorul brusc , ti se aprind toti martorii pe bord si ramai , practic , fara control pe masina , ca in momentul in care a picat motorul am ramas "porno" : nu directie , nu frane , nu suspensie....noroc cu frana de mana ca am placutele noi si ca am folosit "servomuschii" din plin ca altfel ma intram pe contrasens.... :( Are cineva idee ce ar putea fi ?

Scris: Mie 19-Oct-2011 07:44
de kady28
Daca moare la relanti e de vina IAC- Idle Air Control ..un motor pas-cu-pas comandat de ECU ce controleaza cantitatea de aer(amestec) la relanti. Am avut si eu probleme...a murit motorul fix in intersectie..ca nu mai aveam nici frana si nici directie :lol:. In primul rand verifica mufa motorasului...poate au oxidat ceva contacte pe acolo. La mine nu a functionat faza cu mufa..eu am desfacut motorasul care e prins in 2 suruburi, l-am curatat bine cu spray de curatat carburator..a curs ceva negreala din el.. dupa care am dat cu putin spray de ungere(cred ca asa ii zice). De atunci nu mi-a mai facut nici o figura. Nu stiu daca metoda asta e buna..cel putin la mine a mers, merita sa incerci...aa..si daca o sa desfaci poti curata cu spray-ul de carburator si galeriile pe acolo.
Un link ajutator cu poze.
http://xantia.voila.net/tuto_moteur_pas_a_pas.htm

Scris: Mie 19-Oct-2011 08:41
de claus4you
daca era de vina motorasul pas cu pas in mod normal nu trebuia sa-i moara motorul daca o ti turata, vezi cumva sa nu ti se dezamorseze benzina dupa instalatie si pana iti umple iar conductele sa trebuiasca sa dai la automat,eu asa am patit dar la diesel, tragea aer fals pe la filtru de motorina(garnitura de la suport)

Scris: Dum 30-Oct-2011 16:34
de THUNDER77
Deci am curatat IAC-ul si admisia ( cu ajutorul lui Khan ) si a facut acelasi lucru a doua zi....M-am ambitionat si am luat un IAC nou , l-am montat si astazi am luat-o de la capat...Asa ca va intreb , din nou , ce mama naibii are ? Nu de alta dar la cata minte am mie multa scanteie nu imi trebuie si ii schimb motorul instant !!!!!!!!! Sau ii dau eu gaz !!!!

Scris: Sâm 05-Noi-2011 11:10
de THUNDER77
Nu ma ajuta nimeni ?

Scris: Joi 24-Noi-2011 09:22
de Mexik
aceasi problema am avuto si eu cu prima xantie.la fel am pus alt iac dar tot mai facea figuri,si pana la urma am schimbat supapa de presiune de pe rampa de injectoare si nu am mai avut probleme cel putin 1 an dupa ca dupaia am vanduto

Scris: Joi 24-Noi-2011 09:33
de Mexik
teoretic supapa de presiune de pe rampa trebe sa pastreze o presiune constanta pt injectoare,iar daca e defecta toata benzina trimisa de pompa se duce pe retur si rampa ramane fara presiune suficienta si motoru se opreste avand aer mult si benzina putina.