Pagina 1 din 2
Salut!!!!
Scris: Mie 14-Dec-2011 14:25
de Catalin Radu
Va salut pe toti. Sunt nou pe acest forum ( abia l-am descoperit

) dar am o xantia de 3 ani ( 1,6 benzina, fab. ''96)... o masina de care sunt incantat, cu toate ca am avut destule probleme cu ea ( sunt din ce in ce mai sigur ca nr. de km din bord a fost redus substantial la un moment dat.....cu cel putin 60-70.000 km, chestie pe care nu am observat-o cand am achizitionat masina

, incepator fiind in ale mecanicii). A avut destule defecte ascunse, remediate pe parcurs....a mai ramas un singur lucru : motorul functioneaza bine in sarcina, sau cand este accelerat in gol pur si simplu, mrge rotund si frumos.....dar la relanti prezinta o oscilatie ciudata de turatie, mai ales cand se incalzeste un pic.... aveti vreo idee de ce? Multumesc.
P.S.: sper ca nu am postat aiurea, inca trebuie sa ma obisnuiesc cu utilizarea forumului ( e primul forum in care mi-am creat un cont)
Scris: Mie 14-Dec-2011 14:48
de Rica
mai cauta pe aici
au mai fost problemele astea semnalate
daca ai rabdare si cauti sigur gasesti
Scris: Mie 14-Dec-2011 18:38
de Mexik
multe cauze,injectoatre murdare,clapeta de acceleratie murdara,motorasul pas cu pas defect,rezista variabila de pe acceleratie murdara sau prea uzata etc.sunt multe discutii pe tema asta
Scris: Joi 15-Dec-2011 07:46
de Catalin Radu
pai, tot incercand sa remediez problema, le-am luat prin eliminare: motorasul pas cu pas nu e, am imprumutat de la o cunostinta unul ce functiona pe masina lui perfect ( tot magneti marelli) si l-am inlocuit pe al meu...nici o schimbare in ceea ce priveste fluctuatia de turatie....apoi am schimbat bujiile.....nimic; injectoarele daca erau murdare ma gandesc ca nici nu mai tragea cum trebuie, nu???? dar trage bine ( in limitele motorizarii). Rezistenta aceea variabila de pe acceleratie, unde se afla mai exact???
Scris: Joi 15-Dec-2011 09:19
de dj01fad
s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi garnitura la chiuloasa. e o problema des intalnita de mine la motoarele 1.6 si 1.8. practic se macina, si cand o dai jos ramai in mana doar cu inelele de la cilindrii si cu marginea exterioara. sper sa nu fie asa, dar trebuie sa iei in calcul si treaba asta. nu conteaza nr de km, ci varsta. ia legatura cu mihai stan ca esti din ploiesti, fa un test lexia, si vedeti si voi ce si cum
Scris: Joi 15-Dec-2011 09:37
de kady28
Cate turatii iti indica turometru la relanti? cand e cald..oscilatiile se observa si pe turometru sau sunt doar vibratii ale motorului care se resimt in masina. Si eu am ceva oscilatii la relanti mai ales cand se incalzeste..am observat ca si benzina influenteaza relantiul. Incearca cu niste aditiv curatare injectoare...oricum de curatat injectoarele acasa nu prea are rost..ca nu le vezi cum pufaie...doar daca iti faci ceva de genu
http://www.youtube.com/watch?v=7aT4S1lI ... re=related.
Scris: Joi 15-Dec-2011 16:40
de Catalin Radu
Multumesc pentru sfaturi...chiuloasa sper sa nu fie.....am schimbat garnitura + rectificare+ planat chiuloasa si supapele cam acum 25000 km (acum un an si ceva).. sper sa nu fie cazul iarasi

. a fost pusa si pe tester ( tot atunci) si nu mi-a aparut nici un fel de eroare ( cu electrica/electronica si hidraulica nu am avut nici o problema in cei 3 ani de cand am masina...doar cu motorul, cu fluctuatia. Dupa ce am schimbat garnitura de chiuloasa si am refacut motorul , a mers bine relantiul o perioada, apoi iar a inceput. Oricum va trebui sa-mi fac o programare la Cristi Stan pentru a-mi verifica presiunea din sfere ( de vreo cateva zile mi se pare o idee mai teapana si nu-mi place....daca am citroen trebuie sa plutesc, nu?

)... poate imi pune si testerul ( presupun ca asta e lexia, un program de diagnoza, nu?)...turometrul nu mi-a functionat niciodata , si dupa ce m-am urcat si in alte xantii benzinare, am mai obs o chestie....turometrul meu e de diesel ( zona rosie pana in 5000 rpm parca)

. Fostul proprietar mi-a spus la telefon apoi ca a fost un defect de fabricatie....acuma, na...eu stiu..!?!?!!?
Scris: Joi 15-Dec-2011 20:37
de dj01fad
Catalin Radu scrie:....turometrul meu e de diesel ( zona rosie pana in 5000 rpm parca)

. Fostul proprietar mi-a spus la telefon apoi ca a fost un defect de fabricatie....acuma, na...eu stiu..!?!?!!?
haaaaaaaahahhahhahah
tareeeeeeeeee.... cum dreaq sa fie defect de fabricatie?! pur si simplu cineva a schimbat ceasurile din x motiv, si a avut doar unele de diesel. nici nu va merge vreodata ala, asa ca ai nevoie de niste ceasuri de benzina.
daca ai kilometrajul cu cablu, am eu un bord sa iti dau foarte ieftin. daca e dinala cu kilometrajul electronic, nu am, dar sigur gasesti pe la cineva pe aici.
daca pui testerul, ar fi bine sa ii iei si o compresie, si la rece si la cald, sa vezi ce iese.
Scris: Lun 19-Dec-2011 19:30
de Catalin Radu
nu stiu daca e pe cablu sau electronic....

...cum imi dau seama???? oricum, cred ca e o groaza de demontat ca sa le schimb....dat jos volan, plastice, geamul de la ceasuri, suruburi, cleme

si cu timpul liber stau rau de tot...cam cat ar costa ceasurile ?
Scris: Lun 19-Dec-2011 20:01
de Mexik
nui greu sa schimbi ceasurile max 30min e simplu daca te pricepi
Scris: Lun 19-Dec-2011 23:37
de dj01fad
ceasurile cu totul 50 lei plus posta. nu e chiar tragic de schimbat, se schimba ca un tot unitar, nu le demontezi. doar il scoti de acolo, si il pui pe celalalt cu mufe cu tot. da... tre' sa dai jos volanul si plasticul de vine in spatele volanului, dar nu e mare lucru. adica... juma' de ora dureaza sau ceva de genul. ca sa vezi daca e cu cablu mecanic sau daca e electronic, te uiti pe la capota, in spatele motorului la cutia de viteze. acolo, unde iese planetara din dreapta din cutie o sa vezi ca ai o piesa cu o mufa. daca ai si un cablu de km care iese in sus, merge ce am eu. daca ai modelul electronic, nu merge si nici nu am asa ceva.
Scris: Mie 21-Dec-2011 01:11
de prodygal
sa dai ceasurile jos nu tre sa dai volanul . dc cauti un pic pe forum i-am explicat unui coleg toti pasii care tre sa ii urmezi.
Scris: Mie 21-Dec-2011 02:09
de dj01fad
la s1 trebuie sa dai jos si volanul... stiu ce zic.
Scris: Mie 21-Dec-2011 14:16
de sergiuliku
la s1 nu trebuie dat jos volanul, nu la toate cel putin. la cele care nu au butoane pe langa volan nu trebuie dat, iar la celalate cred ca da. (
http://xantia.voila.net/tuto_reparation_compteur.htm ) cel putin la mine nu trebuie dat. am dat ceasurile jos de vreo 5x si niciodata nu am dat jos volanul. desfac plasticu de deasupra de la tabloul de sigurante, plasticul de sub panoul cu ceasuri din bord si apoi am acces la panourile din bord.
Scris: Mie 21-Dec-2011 15:47
de dj01fad
eu la a mea nu am reusit sa scot plasticul ala orizontal din fata ceasurilor decat dupa ce am scos volanul si cochilia de la el. problema e cu cochilia, ca e bagata pe axul volanului ca sa zic asa si nu am cum sa o scot. sincer, decat sa trag de ele sa le rup, am preferat sa dau jos volanul, si oricum nu mi se pare mare inginerie. airbag-ul are 2 suruburi, iar volanul o piulita...