Pagina 1 din 1
Termostat motor 2.0 HDI 90cp
Scris: Mie 06-Iun-2012 07:05
de calul
Va rog sa imi spuneti daca schimb termostatul "original" care deschide la 83 de grade cu unul care deschide la 87 de grade influenteaza in rau cu ceva?
La alte modele de masini temperatura lichidului de racire este mentinuta in jur de 90 de grade, dar la acest motor, la drum intins nici nu ajunge la 90 de grade. Este mentinuta la 80 - 83 de grade. Este normal asa?
Scris: Mie 06-Iun-2012 07:33
de Mexik
la mine la 1,6 benzina in afara apa sta la 83gr iar oras undeva 90-100gr oscileaza dar mai mult nu creste indiferent ce iai face
Scris: Mie 06-Iun-2012 10:15
de kady28
Daca e termostatul original lasa-l ca e bun asa..probabil sa deschida un pic mai repede datorita vechimii dar nu-ti influenteaza cu nimic motorul. Si la mine cel original e de 83 grade si la drum intins pe canicula nu a ajuns niciodata la 90

Scris: Joi 07-Iun-2012 17:17
de Catalin Radu
la mine, de cand cu reparatia recenta a motorului, am observat niste diferente si la temperaturile de lucru, adica:
- in afara, inainte imi statea tot timpu la 83-84 grade maximum- acum sta fix la 90, maxumum 91 grade;
-in oras, inainte statea la 95-101 grade; acum oscileaza intre 90 si 97-98 grade;
Termostatul a ramas acelasi; l-am schimbat in toamna si nu avea rost sa il schimb din nou acuma. Deschide la 87 grade,scrie pe el.
o fi de bine schimbarea asta sau nu???????
Scris: Joi 07-Iun-2012 18:01
de Rica
e de bine ca ai curatat mizeria din interior si se face schimbul de caldura mai usor
mizeria lucra ca si izolator
Scris: Joi 07-Iun-2012 18:01
de vladd.alex
Cu cat deschide mai repede, cu atat e mai bine pentru motor, asta pe timp de vara. Si aici fac referire la uzuri, consum de ulei, mai ales daca motorul are ceva kilometri (trecut de 200000). Iarna daca deschide prea repede nu o sa ai caldura. Poti incerca sa vezi daca il scoti, la cat iti sta temperatura lichidului de racire in bord.
Scris: Joi 07-Iun-2012 18:09
de Rica
nu e corect cu cat mai repede cu cat mai bine
de aceea sunt "setate sa deschida" la X grade
uleiurile prea reci sunt vascoase si asigura ungerea,prea fierbinti la fel
de aceea sunt facute sa mearga intre X si Y grade
de aceea au minim si maxim
Scris: Joi 07-Iun-2012 20:30
de vladd.alex
Aici e vorba de temperatura de functionare optima a motorului. Intr-adevar, temperatura motorului determina si vascozitatea uleiului, insa pe o plaja de la 80 grade la 95 - 100, nu se modifica suficient incat sa scada considerabil filmul de lubrifiant. Ma refer ca la un motor mai uzat e mai indicat sa nu fie supus la temperaturi de peste 95 grade. La xantia din cate am observat variaza pana intr-o suta, uneori sare, daca sunt probleme sau nu e bine aerisita.
Scris: Sâm 09-Iun-2012 05:35
de Catalin Radu
Asa e , variaza.....de rupe. Eu cand am luat-o si la prima panta mai abrupta si mai mare( vreo 10-12 km de urcat, era vara) si am vazut 99-100 de grade( a scazut apoi) m-a luat cu lesin....pana am aflat ca e normal. Acuma, ma bucur ca e sincera si arata corect temperatura....Am vazut la octavia, atat pe motorina cat si pe benzina, ca acul sa fix la 90, indiferent de temp. exterioara sau de conditiile de exploatare ( oras/drum intins); si la vw la fel...Parerea mea - cam aiurea .Pai cum, nu variaza ea temperatura cu 2-3 grade acolo????? sta lemn la 90???!?!?!indiferent de motorizare ( diesel/benzina)???? Sau e vreo strategie de genul "uite dom'le ce motoare perfecte facem noi" ?!?!
Scris: Sâm 09-Iun-2012 08:27
de Rica
perfecte?
exista asa ceva?
Scris: Sâm 09-Iun-2012 08:55
de vladd.alex
La grupul VW Audi Seat Skoda acul indicator sta la 90 grade, intr-adevar. Asa e setat, are o plaja de aprox. 10 grade masurate,la care sa nu varieze acul. Eu am pus testerul pe una si variaza, in mers, si mai ales in rampa. Temperatura indicata in cifre ma refer, pe laptop.
Scris: Sâm 09-Iun-2012 09:05
de Rica
pai nu e bine asa
diferenta asta poate face diferenta intre prajirea-fierberea motorului
ai ales daca ai apa chioara si ajunge sa zicem la limita 99.9 grade si ala iti arata ca ai 90
cam nasol
Scris: Sâm 09-Iun-2012 13:32
de calul
Atunci pot sa stau linistit. Am crezut ca pot imbunatati functionarea motorului montand un termostat care sa deschida la 87 de grade in loc de 83 de grade. M-am gandit ca astfel motorul lucreaza mai aproape de 90 de grade adica sa zicem temperatura optima de functionare.
Scris: Mie 20-Iun-2012 01:54
de e.miron
Temperatura optima pentru motor e intre 80 si 95 grade asa incat 83 sau 87 e tot acolo
Scris: Lun 25-Iun-2012 15:16
de majestiqe
eu la HDI 90cp , cod rhy , am avut si eu probleme , apa statea la 80 de grade , l-am schimbat ,am pus termostat pe original , acum sta perfect la 90 de grade , si vezi ca merge mult mai bine la 90 decat la 80 .