iarna nu-i ca vara...uleiul

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

iarna nu-i ca vara...uleiul

Mesajde Catalin Radu » Vin 14-Dec-2012 17:19

Salut,
Sa va spun una noua: alaltaieri (miercuri) dimineata, plec cu masina la serviciu...24...25 km. Ajung bine, parchez, o las, plec la treaba ( in tot intervalul asta nu am auzit zgomote ciudate sau ceva suspect). Azi dupa amiaza ma duc sa o iau din parcare sa plec acasa. Inainte de a o porni, zic sa verific ca omul uleiul, antigelul..etc. Cand am ridicat capota...surpriza..era plin de ulei pe acolo, aruncat asa...numai stropi :shock: :shock: :shock: . Mi s-au inmuiat balamalele instantaneu..nici foame , nici sete, doar pofta de-o tigare. Uleiul era mai mult aruncat inspre peretele despartior motor/habitaclu si bineinteles, scurs pe sub masina, pe zapada. Imi fac cruce, zic o rugaciune si bag cheia in contact sa vad ce zice....n-a zis nimic, a pornit la sfert de parca n-a stat 2 zile in ger :? . Buuuuuuuun! acum sa vad pe unde pierde ulei...dupa ce ma hobez bine, vad joja un pic ridicata..o infig la loc si accelerez...se ridica iar si incepe sa sara ulei pe acolo. Bun, deci pe acolo iese, dar de ce? Pun mana pe telefon , sun , explic simptomele si mi se spune ca s-ar putea sa fie sigur epuratorul de gaze ( sau ulei, am uitat) infundat din cauza frigului/uleiul ingrosat...si fac gazele presiune in baie si neavand pe unde iesi..ies pe la joja...si cu niste ulei - multumesc de sfat nik, sper sa fie doar atat. Ma intreb de ce am patit asta acum, cand sunt -10- -12 grade si anul trecut, pe - 25 grade nu. Uleiul este un Castrol Magnatec 10w-40, pus de vreo 7-8 luni si 5-6000 km.
A mai patit cineva asa ceva?

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Vin 14-Dec-2012 20:11

eu folosesc de ani de zile castrol si-s foarte multumit,in conditiile in care-l schimb la 2 luni uleiul(10mii de km).adevarul e ca 10w40 nu am pus iarna si numai 5w40 dar masina lu nevastamia o lancia ipsilon de 1,2 16v are in ea 10w40 si porneste sfert(momentan,dar i voi pune 5w40).eu am mai patit si la alte masini sa faca dop de gheata de la condens pe epurator si sa se infunde ,astfel sa fie o rezolvare minora la tine

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Vin 14-Dec-2012 20:20

birfe ca e iarna si uleiu e de vara gros .
pe timpu lui ceausescu la dacia 1300 nu puneai ulei de vara si ulei de iarna.
daca nu se rezolva cu ce spune colegu gandestete la ce e mai rau.

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Vin 14-Dec-2012 20:38

mai rau ce?? de faptul ca scapa gaze in baie pe la segmenti nu-mi fac griji, compresia e ok...motorul a fost refacut in primavara..deci si chiuloasa e ok...oricum, masina asta m-a obisnuit cu lucruri mult mai rele decat acum..cu ocazia asta , daca ii desfac capacul sa curat epuratorul, ii schimb si rampa de ulei, am una in stare buna, nu lipita ca asta de e pusa pe masina. Ma gandesc la asta: in primavara cand am curatat motorul defacut-sa-mi fac de lucru pe langa mecanic ( facea spuma uleiul, va aduceti aminte poate) am gasit o chestie cafenie si mazga in baia de ulei..am curatat tot..doar epuratorul nu, ca nu stiam de el. E posibil sa fi ramas acolo ceva spumita din aia si acum, cu frigul si condensul suplimentar, sa fi facut un dop de gheata? :?:

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Vin 14-Dec-2012 20:45

stai linistit ca de la epurator este,si eu am avut xantia 1,6 dar nu l-am curatat,dar uitate atent pe furtun ca unele modele au o plasa de sarma (ceva gen burete de vase din sarma) si se infunda.daca nu ai timp acum de curatari scoatei furtunul de jos de la epurator si mergi asa si te convingi

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Vin 14-Dec-2012 20:52

eeeh...vad eu luni, va tin cu geamurile deschise ( la curent :wink: ) !!!!

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Vin 14-Dec-2012 21:43

eu la fordul ka are epuratorul de gaze pe la busonul de uleiadica busonul de ulei tine loc de epurator de gaze.

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Vin 14-Dec-2012 22:35

xantia de 1,6 e motor clasic deci cade varianta cu epuratorul in busonul de ulei

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 14-Dec-2012 23:22

si eu tot de la epurator zic, am patit asa la fosta xantie 1.8 8V. am scos capacul ala mare de plastic de deasupra chiuloasei, am spalat bine toata trasnaia si i-a trecut. atentie, mie mi-au crapat furtunele cand am umblat acolo. daca te hotarasti sa te apuci de ea, motorul sa fie cald ca sa fie moi, si sa te misti repede sa nu inghete, ca aproape sigur le rupi.

marianmarian
pasionat
Mesaje: 941
Membru din: Mie 15-Dec-2010 19:00
Localitate: cernavoda

Mesajde marianmarian » Sâm 15-Dec-2012 07:39

da eu la ka am euro 4?

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Lun 17-Dec-2012 11:16

Daca dau jos capacul de la supape, trebuie sa cumpar si garnitura noua, sa o schimb pe cea veche?????

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 17-Dec-2012 11:19

daca nu e prea veche garnitura ta, nu e neaparat nevoie. logic ar fi totusi sa pui una noua.

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Lun 17-Dec-2012 13:19

Deci, conform logicii ( care si mie imi dicta la fel, nestiind cat de veche e "cea veche") voi umpara una noua !! :D

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Lun 17-Dec-2012 13:29

Oltcitu (cel putin al meu) avea boala asta; iarna pe frig, pusca dopul de ulei pe afara.

Problema e frecventa si la masinile de acum
Epuratorul este de vina; se face gheata amestecata cu vapori condensati, jeg, mal etc
Cand se intervine, atentie la furtunuri si plasticaraie! Daca-s inghetate se farama ca macaroanele :roll:

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Mesajde Catalin Radu » Mie 19-Dec-2012 16:39

Am fost azi la un service ( ca a fost prea frig sa ma apuc eu in aer liber de lucrare) sa-mi rezolve problema. A dat capacul jos, a spalat epuratorul cu un spray cu nustiu ce solutie prin toate gaurile, a suflat bine cu aer, a repetat operatiunea de vreo 3 ori ( a curs niste mazga maro-neagra si spumita din aia maronie), mi-a schimbat si rampa de ulei, ca aveam una in stare f. buna ( cea veche era rupta si lipita cu furtun termocontractant, care crapase, bineinteles ), a verificat si curatat si furtunele ( apropo de furtune si demontat/montat...eu nu am inteles de ce sa fiu atent cand demontez ca sa nu se rupa/crape....nu parea nimic atat de fragil incat sa crape in cazul demontarii...) mi-a montat totul la loc, am completat cu aproape un litru de ulei ( cam atat a aruncat pe joja, cred), mi-a spalat si motorul de ulei cu acelasi spray apoi l-a suflat bine cu aer.... apoi am pornit-o, am lasat-o sa se incalzeasca bine, sa se evapore solutia aia de pe motor si sa vedem daca mai arunca ulei...si totul e in regula deocamdata. Rezultatul final, la sfarsitul saptamanii, la un drum mai lung.
Am fost impresionat intr-un mod placut de implicarea si promptitudinea mecanicului, cat si de cei de la receptie care nu mi-au facturat tot timpul alocat manoperei....am scapat cu 150 ron...( manopera, o-ringuri pt. rampa de ulei, garnitura capac supape, 1L castrol magnatec 10w-40, 1 buc. spray curatare)...bine, zic eu.
Si, pt. user-ul marianmarian, nu mai fi asa pesimist in mesaje, ca nu trebuie intotdeauna sa te astepti la ce e mai rau atunci cand ai o problema..era doar epuratorul de gaze infundat. ATAT !


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 28 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos