Pagina 1 din 2
iarna nu-i ca vara...uleiul
Scris: Vin 14-Dec-2012 17:19
de Catalin Radu
Salut,
Sa va spun una noua: alaltaieri (miercuri) dimineata, plec cu masina la serviciu...24...25 km. Ajung bine, parchez, o las, plec la treaba ( in tot intervalul asta nu am auzit zgomote ciudate sau ceva suspect). Azi dupa amiaza ma duc sa o iau din parcare sa plec acasa. Inainte de a o porni, zic sa verific ca omul uleiul, antigelul..etc. Cand am ridicat capota...surpriza..era plin de ulei pe acolo, aruncat asa...numai stropi

. Mi s-au inmuiat balamalele instantaneu..nici foame , nici sete, doar pofta de-o tigare. Uleiul era mai mult aruncat inspre peretele despartior motor/habitaclu si bineinteles, scurs pe sub masina, pe zapada. Imi fac cruce, zic o rugaciune si bag cheia in contact sa vad ce zice....n-a zis nimic, a pornit la sfert de parca n-a stat 2 zile in ger

. Buuuuuuuun! acum sa vad pe unde pierde ulei...dupa ce ma hobez bine, vad joja un pic ridicata..o infig la loc si accelerez...se ridica iar si incepe sa sara ulei pe acolo. Bun, deci pe acolo iese, dar de ce? Pun mana pe telefon , sun , explic simptomele si mi se spune ca s-ar putea sa fie sigur epuratorul de gaze ( sau ulei, am uitat) infundat din cauza frigului/uleiul ingrosat...si fac gazele presiune in baie si neavand pe unde iesi..ies pe la joja...si cu niste ulei - multumesc de sfat nik, sper sa fie doar atat. Ma intreb de ce am patit asta acum, cand sunt -10- -12 grade si anul trecut, pe - 25 grade nu. Uleiul este un Castrol Magnatec 10w-40, pus de vreo 7-8 luni si 5-6000 km.
A mai patit cineva asa ceva?
Scris: Vin 14-Dec-2012 20:11
de Mexik
eu folosesc de ani de zile castrol si-s foarte multumit,in conditiile in care-l schimb la 2 luni uleiul(10mii de km).adevarul e ca 10w40 nu am pus iarna si numai 5w40 dar masina lu nevastamia o lancia ipsilon de 1,2 16v are in ea 10w40 si porneste sfert(momentan,dar i voi pune 5w40).eu am mai patit si la alte masini sa faca dop de gheata de la condens pe epurator si sa se infunde ,astfel sa fie o rezolvare minora la tine
Scris: Vin 14-Dec-2012 20:20
de marianmarian
birfe ca e iarna si uleiu e de vara gros .
pe timpu lui ceausescu la dacia 1300 nu puneai ulei de vara si ulei de iarna.
daca nu se rezolva cu ce spune colegu gandestete la ce e mai rau.
Scris: Vin 14-Dec-2012 20:38
de Catalin Radu
mai rau ce?? de faptul ca scapa gaze in baie pe la segmenti nu-mi fac griji, compresia e ok...motorul a fost refacut in primavara..deci si chiuloasa e ok...oricum, masina asta m-a obisnuit cu lucruri mult mai rele decat acum..cu ocazia asta , daca ii desfac capacul sa curat epuratorul, ii schimb si rampa de ulei, am una in stare buna, nu lipita ca asta de e pusa pe masina. Ma gandesc la asta: in primavara cand am curatat motorul defacut-sa-mi fac de lucru pe langa mecanic ( facea spuma uleiul, va aduceti aminte poate) am gasit o chestie cafenie si mazga in baia de ulei..am curatat tot..doar epuratorul nu, ca nu stiam de el. E posibil sa fi ramas acolo ceva spumita din aia si acum, cu frigul si condensul suplimentar, sa fi facut un dop de gheata?

Scris: Vin 14-Dec-2012 20:45
de Mexik
stai linistit ca de la epurator este,si eu am avut xantia 1,6 dar nu l-am curatat,dar uitate atent pe furtun ca unele modele au o plasa de sarma (ceva gen burete de vase din sarma) si se infunda.daca nu ai timp acum de curatari scoatei furtunul de jos de la epurator si mergi asa si te convingi
Scris: Vin 14-Dec-2012 20:52
de Catalin Radu
eeeh...vad eu luni, va tin cu geamurile deschise ( la curent

) !!!!
Scris: Vin 14-Dec-2012 21:43
de marianmarian
eu la fordul ka are epuratorul de gaze pe la busonul de uleiadica busonul de ulei tine loc de epurator de gaze.
Scris: Vin 14-Dec-2012 22:35
de Mexik
xantia de 1,6 e motor clasic deci cade varianta cu epuratorul in busonul de ulei
Scris: Vin 14-Dec-2012 23:22
de dj01fad
si eu tot de la epurator zic, am patit asa la fosta xantie 1.8 8V. am scos capacul ala mare de plastic de deasupra chiuloasei, am spalat bine toata trasnaia si i-a trecut. atentie, mie mi-au crapat furtunele cand am umblat acolo. daca te hotarasti sa te apuci de ea, motorul sa fie cald ca sa fie moi, si sa te misti repede sa nu inghete, ca aproape sigur le rupi.
Scris: Sâm 15-Dec-2012 07:39
de marianmarian
da eu la ka am euro 4?
Scris: Lun 17-Dec-2012 11:16
de Catalin Radu
Daca dau jos capacul de la supape, trebuie sa cumpar si garnitura noua, sa o schimb pe cea veche?????
Scris: Lun 17-Dec-2012 11:19
de dj01fad
daca nu e prea veche garnitura ta, nu e neaparat nevoie. logic ar fi totusi sa pui una noua.
Scris: Lun 17-Dec-2012 13:19
de Catalin Radu
Deci, conform logicii ( care si mie imi dicta la fel, nestiind cat de veche e "cea veche") voi umpara una noua !!

Scris: Lun 17-Dec-2012 13:29
de jgr1001
Oltcitu (cel putin al meu) avea boala asta; iarna pe frig, pusca dopul de ulei pe afara.
Problema e frecventa si la masinile de acum
Epuratorul este de vina; se face gheata amestecata cu vapori condensati, jeg, mal etc
Cand se intervine, atentie la furtunuri si plasticaraie! Daca-s inghetate se farama ca macaroanele

Scris: Mie 19-Dec-2012 16:39
de Catalin Radu
Am fost azi la un service ( ca a fost prea frig sa ma apuc eu in aer liber de lucrare) sa-mi rezolve problema. A dat capacul jos, a spalat epuratorul cu un spray cu nustiu ce solutie prin toate gaurile, a suflat bine cu aer, a repetat operatiunea de vreo 3 ori ( a curs niste mazga maro-neagra si spumita din aia maronie), mi-a schimbat si rampa de ulei, ca aveam una in stare f. buna ( cea veche era rupta si lipita cu furtun termocontractant, care crapase, bineinteles ), a verificat si curatat si furtunele ( apropo de furtune si demontat/montat...eu nu am inteles de ce sa fiu atent cand demontez ca sa nu se rupa/crape....nu parea nimic atat de fragil incat sa crape in cazul demontarii...) mi-a montat totul la loc, am completat cu aproape un litru de ulei ( cam atat a aruncat pe joja, cred), mi-a spalat si motorul de ulei cu acelasi spray apoi l-a suflat bine cu aer.... apoi am pornit-o, am lasat-o sa se incalzeasca bine, sa se evapore solutia aia de pe motor si sa vedem daca mai arunca ulei...si totul e in regula deocamdata. Rezultatul final, la sfarsitul saptamanii, la un drum mai lung.
Am fost impresionat intr-un mod placut de implicarea si promptitudinea mecanicului, cat si de cei de la receptie care nu mi-au facturat tot timpul alocat manoperei....am scapat cu 150 ron...( manopera, o-ringuri pt. rampa de ulei, garnitura capac supape, 1L castrol magnatec 10w-40, 1 buc. spray curatare)...bine, zic eu.
Si, pt. user-ul marianmarian, nu mai fi asa pesimist in mesaje, ca nu trebuie intotdeauna sa te astepti la ce e mai rau atunci cand ai o problema..era doar epuratorul de gaze infundat. ATAT !