Pagina 1 din 1

EGR

Scris: Joi 07-Mar-2013 01:04
de lehelc
Salutare,

Am o diferenta la presiunea turbo la relanti cam cu 80-100 mai mic decat cel comandat, iar daca incep sa apas pedala foarte incet comanda creste si valoarea masurata ramane, apoi, la o diferenta de vreo 200mbar incepe sa urce si cel masurat si nu se mai mareste diferenta. Insa masina merge bine, acceleratie super. Nu ma pot plange. Este normal sa fie asa din cauza varstei? La primavara voi goli radiatorul de ulei(daca are) sa vad daca se schimba ceva. Am verificat si nu scapa aer pe furtune.

In timpul verificarilor am verificat si vacum-ul. Adica am desfacut cele 2 furtunase importante si trageam din ele cat putea(manual...cu gura:)) ). La turbo cand l-am lasat s-a auzit zgomotul acela metalic. Iar la EGR nu puteam face vacum. Cand am inceput sa suflu nu se umplea de aer -- scapa pe undeva --- (acum 2-3 saptamani am mai facut acest test si la ambele se auzea ce trebuia). Am verificat cu mana furtunasul si nu este crapat.

Intrebarea mea este cum se demonteaza EGR-ul. Doresc sa-l demontez sa ma mai uit ce e pe acolos si sa-l schimb daca este cazul. Am vazut ca e intr-un loc tare nasoala. Nu imi este clar daca se demonteaza de jos, de sus, sau luand jos roata si bagand mana acolo putin in sus. Daca ati mai facut asa ceva iluminati-ma de unde sa incep treaba.

Pana remediere a primit un dop furtunul respectiv.

Am vazut pe forumuri ca toata lumea pune dop si atat...mie imi place sa fie totul perfect, asa ca vrea EGR functional. Ce dezavantaje importante are dopul respectiv? La debitmetru masor mai mult la relanti, asta insemnand eventual ca am nevoie de mai mult combustibil sa formez amestecul care tine relantiul? N-am verificat valoarea injectata, am uitat. Creste consumul? Faptul ca creste temperatura putin ii face ceva rau? Cei care stapaniti cu adevarat functionarea sistemului iluminati-ma!


Multumesc mult!

Scris: Joi 07-Mar-2013 01:35
de dj01fad
si eu am egr-ul anulat din acelasi motiv. am alt egr, dar e durere sa il schimbi. se schimba pe sus, trebuie sa te chinui prin spatele motorului, si sa speri ca se desfac suruburile, 2 la numar. la mine nu am reusit sa desfac unul din ele, si l-am lasat asa deocamdata pana se face mai cald afara.
de mers merge... dar nu corect. consuma mai mult in oras cam cu jumatate de litru iar in afara... depinde de stilul de mers. la mine e indiferent, pentru ca merg mai agresiv. bine nu ii face, asa ca vreau si eu sa rezolv problema. iti recomand sa pui altul, sa nu mergi asa. masina este mai sprintena, raspunde mai bine la acceleratie, dar puterea efectiva este aceeasi.

Scris: Joi 07-Mar-2013 11:26
de lehelc
Aooooleu...nu cred ca doar asa simplu se schimba de sus...se demonteaza ceva pentru schimb? Abia mi-a intrat mana sa pot pipai ca furtunasul are un colier pe el si nu doar etichetea ca in partea cealalta... Daca asa este chiar e o mare durere...

Scris: Joi 07-Mar-2013 12:28
de dj01fad
am o evacuare completa data jos, cu egr-ul pe ea. ii fac o poza ca sa vezi ce trebuie desfacut, sa iti faci o idee. nu e chiar complicat. prin locul ala ingust, strecori o cheie de 10 si il desfaci. colierul ala e dinala automat, il scoti cu surubelnita si il pui la loc cu un clestisor mic, sau daca ai cleste de coliere... e si mai bine.

Scris: Joi 07-Mar-2013 17:29
de lehelc
M-am uitat la piesa noua, si am vazut cum trebuie prins, dar nu-mi vine sa cred ca daca acum intra cineva la un service citroen in franta asa se face. Ciudat oricum.

EGR-uri la ce preturi gasesc? Am vazut ca pretul incepe de la 380ron Pierburg si 420 Valeo, in tara, ma interesez si in Ungaria sa vad cam la ce pret se arunca piesa dupa om.

Intrebarea este, care e bun? Fiindca privind locul de unde trebuie scos si bagat si pretul piesei, n-as dori sa mai fac aceasta operatie inca odata...Mai ales fiind o diferenta infima de bani.

Daca cunoasteti un fabricant mai bun, sau stiti care e originalul astept sfaturile!