Pagina 1 din 2
Pornire la cald dificila
Scris: Joi 20-Apr-2006 18:11
de cristian_v
Am o problema la Xanita mea, 1.9 TD, 1994 pornirea la cald e mult mai dificila decat la rece. La rece porneste la sfert iar la cald dureaza cateva secunde, aud cum da motorul peste cap de mai multe ori. Stie cineva de unde ar putea venii ?
Am crezut ca de vina e pompa de injectie, aveam 300 bari dar am schimbat-o recent cu una luata second care scoate 500 bari. Porneste umpic mai bine ca inainte dar tot nu ca la rece
Merci
Cristian
Scris: Vin 21-Apr-2006 14:02
de khan
cred ca e de vina capul hidraulic de la pompa. de obicei de acolo se intimpla. tu ce ai masurat si da 500 de bar, ca nu inteleg?
Scris: Vin 21-Apr-2006 17:00
de cristian_v
khan scrie:cred ca e de vina capul hidraulic de la pompa. de obicei de acolo se intimpla. tu ce ai masurat si da 500 de bar, ca nu inteleg?
500 bari presiunea scoasa de pompa de injectie, deci capul hidraulic e bun, cei de la service unde am facut-o mi-au zis ca o pompa noua are cam 600 bari
Scris: Vin 21-Apr-2006 17:17
de MARIAN
Ai observat daca motorul se invarte la fel de repede la cald, ca la rece? Eu am avut in vara aceeasi problema si dupa multe cautari mi-am dat seama ca electromotorul era vinovat.
Scris: Vin 21-Apr-2006 20:43
de dj01fad
dupa cum a spus Marian, ai foarte multe sanse sa fie de la electromotor; am avut aceeasi problema si am schimbat bucsile si carbunii, iar de 1 an merge perfect. daca la cald invirte mai greu sigur e de la el.
Scris: Vin 21-Apr-2006 21:07
de retro
idem Marian si dj01fad
Scris: Vin 21-Apr-2006 22:44
de nitro_od
inclin sa oimpartasesc parerea lui khan!
capul hidraulic genereaza genul acesta de probleme.
incearca sa dai debitul mai mare putin....sa zicem jumatate de tura de surub si vezi apoi cum se manifesta la cald..
daca apare o imbunatatire ai confirmarea ca este capul hidraulic.
varianta cu electromotorul este perfect plauzibila!
daca ai probleme de racire si motorul este foarte cald.......ai parte de aceias manifestare ca si la electromotor ......invartire sub turatia de pornire.
Scris: Dum 23-Apr-2006 11:29
de cristian_v
Pompa de injectie e ok, masurata in service, au incercat si cu debit mai mare si e la fel de grea pornirea la cald
Probleme de racire nu cred ca am, nu se incalzeste mai sus de 85 decat la urcari mari
O sa incerc sa vad cu turatia de pornire la rece daca e mai mare, pana acuma nu mi-am dat seama daca e vreo diferenta pentru ca la rece porneste la sfert de cheie, o sa deconectez pompa de injectie sa incerc daca e vreo diferenta
Merci
Scris: Lun 24-Apr-2006 23:07
de nitro_od
ai mai putea verifica ceva!
pune un bec pe alimentarea bujiilor, adika firul ala gros care trece de la una la alta, si vezi daca se aprinde cand pui contact la cald!
normal ar fi sa se aprinda chiar daca motorul este cald insa la bord sa se stinga mai repede martorul de bujii dar nu te speria, tensiunea pe bujii trebuie sa ramana mai multa vreme decat becul din bord!
una din sondele de temperatura ar putea trimite info. gresite catre releu sau chiar releul sa faca surprize si sa nu incinga bujiile la cald.
fara bujii.....porneste mai greu la cald cu conditia sa ai comprsie !
Scris: Mar 25-Apr-2006 10:30
de toader ion
Aceiasi problema am avut-o eu la un Talbot Simca cu motor de 1.9D Citroen. Dupa 3 pompe schimbate si electromotor facut, un mecanic batrin, vazindu-ma cum ma chinuiam, m-a sfatuit sa masor compresia in motor. Era varza. Dupa o segmentare, pornea la sfert chiar fara bujii.
Scris: Mar 25-Apr-2006 10:34
de jgr1001
Si eu am avut probleme cu pornirea la cald - la cald invartea f greu motorul
S-a dovedit ca vinovat, cablul de "+ "de la baterie la electromotor
L-am schimbat cu un cablu de aparat de sudura si acum este ok
Scris: Mar 25-Apr-2006 15:41
de cristian_v
toader ion scrie:Aceiasi problema am avut-o eu la un Talbot Simca cu motor de 1.9D Citroen. Dupa 3 pompe schimbate si electromotor facut, un mecanic batrin, vazindu-ma cum ma chinuiam, m-a sfatuit sa masor compresia in motor. Era varza. Dupa o segmentare, pornea la sfert chiar fara bujii.
Compresie motor 28 bar, deci nu e de aici
@jgr1001
cum sa verific cablul?
cum se explica fenomenul din cauza unui cablu?
Scris: Mar 25-Apr-2006 16:33
de jgr1001
Cablul sau carbunii demarorului, pot fi de vina doar daca motorul se invarte f greu, apoi din ce in ce mai repede pana motorul porneste
La mine carbunii erau ok (au fost verificati acum cateva luni)
Cablul de plus avea izolatia cam terminata si presupun ca undeva avea intreruperi care se manifestau doar la cald (cel putin asa cred)
Cert este ca dupa ce l-am schimbat (cu borna de plus cu tot), porneste f usor
Cablul il verifici vizual, demontandu-l. Nu trebuie sa aibe izolatia deteriorata sau topita. De asemenea, asigurate ca face masa f bine la ambele capete. La actionarea demarorului nu trebuie sa se incinga bornele bateriei. Daca se incing inseamna ca "fura" curent pe undeva
La fel poti sa verifici si cablul de "-"
Scris: Mie 05-Iul-2006 09:07
de cristian_v
Cum se face din ce in ce mai cald masina porneste din ce in ce mai greu

...
Doar ca acuma am reusit sa imi dau seama ca de vina e electromotorul, la cald invarte cateva secunde pe demaror si aud cum motorul se invarte din ce in ce mai repede inainte de a pornii.
Are cineva referinta de la piesele care trebuie schimbate? Bucsile si periile? E dificila operatiunea?
Scris: Mie 05-Iul-2006 21:59
de khan
poate e o problema de la reductorul electromotorului, e posibil sa fie uzate rotile dintate si sa scape, sau bendixul...