Pagina 1 din 1

Temperatura ridicata

Scris: Sâm 20-Iul-2013 21:01
de florin30
Salutare! Vi se pare normal ca la o xantia1.9 TD/1998(S2) temperatura la apa cu aerul dat drumul sa ajunga pina la 110 grade? Tin sa mentionez ca daca merg fara sa dau drumul la aer temperatura la apa urca pina la 105 grade, niciodata nu scade sub 90 grade. Este normal? Multumesc frumos! Drumuri bune!

Scris: Sâm 20-Iul-2013 21:38
de claus4you
verifica daca-ti pleaca mai intai ventilatorul cand dai drumu la a.c. vezi sa nu ai fagurii infundati la radiatoare

Scris: Sâm 20-Iul-2013 21:42
de florin30
pleaca

Scris: Sâm 20-Iul-2013 21:47
de claus4you
spala radiatoarele, daca nu posibil garnitura chiuloasa, scoate termostatul sa nu-ti fi ramas blocat pe la jumate

Scris: Sâm 20-Iul-2013 22:37
de benny_merty
Scoate aceasta mufa incercuita si vezi daca se invart amandoua ventilatoare.

Imagine
Daca se invarte numai unul scoate grila din fata si scoate releele pe rand si vezi sa nu fie topita mufa ca in foto alaturata.

Imagine
Pentru mai multe detalii suna la 0767148877 sau 0740656870 Benone si explic mai multe.
:steering:

Scris: Mie 24-Iul-2013 22:45
de florin30
Se invart amindoua ventilatoarele. In schimb am observat ca atunci cind declanseaza termostatul ventilatoarele se invart amindoua dar incet, nu la puterea lor normala, adica puternic , de ce?

Scris: Joi 25-Iul-2013 17:32
de florin30
termostatul declanseaza la 90 grade cu ventilatoarele pe prima treapta apoi inchide la 95(am observat asta la relanti). Fac niste verificari si revin(termostat dat jos si senzor ), asa cum ma sfatuit BENONE. Multumesc frumos

salut florin30

Scris: Mie 31-Iul-2013 16:43
de iulianperte
Florine eu zic sa verifici sa nu fie radioatorul infundat, am patit si eu, ia niste solutii de curĂŁtat si baga in vasul de expansiune!!! Apoi lasa-l sa actioneze 5 minute dupa care toarnĂŁ apĂŁ si da drumul la robinetul de jos de la radiator, cum stain in fata masinii in partea din stanga jos, in josul radiatorului!!!
Nu uita sa salvezi antigelul daca nu e murdar, daca e murdar schimba-l!!! Chestia asta ar trebui sa-ti rezolve problema, si nu uita sa AERISESTI, ai pe undevaa aer pe instalație!!! Spor!!!

Scris: Lun 26-Aug-2013 11:39
de lehelc
Pune pe tester si vezi ce temperatura ai, fiindca iti indica gresit...zic eu.

La mine la HDI daca scot mufa de care iti zice Benone 2-3 luni imi arata normal, apoi arata mult prea mult. Cu testerul pus vezi exact temperatura corecta, si vezi cand pornesc ventilatoarele.

Daca la scoaterea mufei iti porneau ambele ventilatoare la max, dar cand iti arata 110 si nu pornesc la maxim, eu zic ca iti arata prostie...

Scris: Dum 15-Sep-2013 21:24
de florin30
Acum ca sa racorit am observat ca temperatura numai creste peste 90 grade, deci sigur problema este din termostat....prin primavara o sa schimb termostatul...sigur din ala este, asta daca nu o sa imi faca probleme si o sa fiu fortat sa il schimb pina atunci. Merci frumos baieti pt sfaturi. Drumuri buna

Scris: Mar 01-Oct-2013 03:56
de dan1972
Parerea mea e ca ori ai radiatorul murdar, ori termostatul defect...Mai curand prima!
Iti recomand sa rezolvi problema cat inca nu e prea frig afara!!!...Asta ca sa nu te prinda frigul cu mainile in antigel!!!
Problma a disparut pt. ca s-a racorit afara, dar gandeste-te ca s-ar putea sa ramai inzapezit la iarna si sa fii nevoit sa chinui masina pe loc in zapada si...sa-i dai "borsul pe nas"...Ar fi pacat pt. ca risti sa deteriorezi motorul grav!!!
..............................
Goleste instalatia de racire, demonteaza radiatorul, du-te cu el la o spalatorie auto si pune-i sa ti-l spele cu jet in sens invers sensului de mers al masinii. Vezi sa nu aiba tablitele alea fine de pe celule indoite!!! Daca un radiator are mai mult de 30% suprafatza obtrurata, se considera scos din uz (nu-si mai face treaba)
.............................
Apoi spala-l si la interior cu multa apa de la canal, pana iese apa curata...O sa fii uimit cata rugina iese din circuitul de racire si radiator!!!
.............................
Inainte de demontarea radiatorului poti face o spalare a instalatiei doar cu apa...
.............................
La final montezi radiatorul, umpli instalatia cu antigel si o aerisesti pe la punctele destinate acestui scop (undeva pe langa termostat)...
...............................
Termostatul poate fi verificat f. usor, impreuna cu ceasul din bord (corectitudinea informatiei) in felul urmator:
-Pornesti motorul la rece si astepti sa se incalzeasca. Pana se incalzeste, furtunul care vine de la termostat la radiator trebuie sa fie rece (pipai cu mana). In momentul cand termostatul deschide, furtunul va incepe sa se incalzeasca puternic. Atunci te uiti ce indica aparatul din bord. Ar trebui ca termostatul sa deschida pe la 87...90 grd (nu stiu cat e la Diesel...uita-te in manualul de service)...
Daca termostatul deschide mai devreme sau mai tarziu e decalibrat sau e pe punctul de a se bloca...Deci nu e de ignorat!!! Nu ti-as dori sa schimbi un termostat la - 10 grd.C...
................................
In timpul verii temperatura scadea cand porneai A/C-ul pt. ca pleaca mai tare ventilatoarele...Dar oricum temperaturi de genul 105...110 grdC sant enorme!!! Roaga-te sa nu fi patit ceva motorul!!!...Pt. ca poti arde garnitura de chiulasa...poti fisura chiulasa intre supape...poti curba chiulasa...etc...Daca ai ulei prost in motor se pot coxa segmentii (se blocheaza cu ulei ars in canale) si motorul incepe sa consume ulei...DECI NU E DE GLUMA!!!
...................................
Sfatul meu este sa nu folosesti solutii de curatare a instalatiei de racire pt. ca daca unul din radiatoare este corodat, se poate gauri...Xantia are o hiba...Se fisureaza caloriferul de incalzire din cabina...
...Daca faci o spalare cu apa curata, apoi speli bine radiatorul, este suficient!...Se mai poate face o spalare cu apa cu otet (otetul ataca calcarul depus in instalatie...) si se lasa 12 ore solutia in motor...dar nu stiu sa-ti spun in ce proportie se face amestecul apa/otet.
...................................
Recomandabil e ca in Octombrie, daca prinzi o zi mai calda (vor mai fi zile calde...) sa faci operatia asta...Nu e mare lucru sa demontezi radiatorul...E prins in 2 cleme + 2-3 furtune...

Scris: Dum 24-Noi-2013 21:15
de florin30
Se pare ca am rezolvat problema, am schimbat termostatul si acum totul pare a fi normal. Sa vedem la vara daca mai urca temperatura cind voi da drumul la aer. Multumesc tuturor pt. sfaturi. Drumuri bune

Scris: Lun 25-Noi-2013 00:33
de bebe944
Nu cred ca ai scapat doar asa usor pt ca problema a disparut odata cu venirea frigului , motorul diesel se incalzeste mult mai greu .Colegul Dan1972 cred ca are dreptate...radiatorul...fa un efort si macar curata-l cu ceva solutii , dar cel mai sigur il dai jos si clatit bine.Mai mult ca sigur ca atunci cand il vei solicita mai intens se va incinge din nou.Nu vreau sa te sperii dar stiu din proprie experienta.Termostatul vechi l-ai verificat ?Era bolnav ?Daca da , atunci urmareste tempertaura la apa si poate ai scapat doar asa.

Scris: Lun 25-Noi-2013 10:38
de dan1972
Termostatul putea fi verificat f. usor fara sa-l demontezi...Pornesti motorul rece si il lasi sa functioneze pana se incalzeste. Cand temperatura in bord ajunge la aprox. 70 grd., te duci la motor si pipai radiatorul in zona din dreapta (cum stai cu fatza la radiator...). Pana la 85...90 grd. radiatorul ar trebui sa fie complet rece...Cand simti ca radiatorul incepe sa se incalzeasca, te duci si te uiti in bord si vezi ce temperatura indica...Aceea e temperatura la care deschide termostatul...
Procedura asta este valabila pt. orice motor din lumea asta...
..............................................
Si la masina mea, aveam impresia ca pornesc prea des electroventilatoarele ( de fiecare data cand veneam acasa, cat timp manevram masina pe loc ca s-o parchez, porneau ventilatoarele, chiar daca afara nu erau decat 18-20 grd...).
...Pt. ca nu schimbasem de 3 ani antigelul, m-am hotarat sa spal si radiatorul...Antigelul nu a fost prea murdar, dar cand am demontat radiatorul...m-am ingrozit!!!....Cat este suprafatza unui ventilator, am gasit celulele complet astupate cu ulei intarit pe care erau depuse scame si praf...Pe zona aia era complet astupat...ENORM!!!
...In plus, in partea de jos era astupat cu scame...frunze...pamant...etc...L-am dat jos si m-am dus cu el la o spalatorie, unde mi l-au spalat cu solutii si jet de apa, pana s-a curatzat perfect...Acum se vede printre celule (de pe o parte pe alta...).
...Dupa aceea l-am spalat la interior, in cada, cu jet de apa...+ agitat...A iesit ceva rugina la primele clatiri...
...Apoi am indreptat toate celulele turtite cu o surubelnitza mica...Mecanicii in general nu sant atenti si mai "scapa" cate o cheie in radiator si turtesc celulele...
...Acum nu mai pornesc tot timpul electroventilatoarele, dar...deocamdata nu e relevant, pt. ca deja e frig afara...Ramane sa vad cum se comporta la vara...Dar cel putin acum stiu ca radiatorul este curat...
.............................................
Nu este greu sa demontezi radiatorul...Se demonteaza furtunele de apa (dupa ce golesti instalatia) apoi se scoate radiatorul din cele 2 cleme de prindere...E un pic mai greu sa-l extragi de acolo, fara sa indoi celulele...pt. ca sant tot felul de furtune si piese prin zona aia....Dar cu putina grija se poate. Eu am reusit sa-l rasucesc 90 grd. apoi l-am extras in sus...
............................................
Acum deja nu mai este timp sa faci operatia asta, pt. ca se strica vremea...Dar supravegheaza in permanentza temperatura apei si NU LASA SUB NICI O FORMA SA MAI AJUNGA LA 100 GRD!!!...Daca ajunge la 100 grd. tragi pe dreapta si opresti motorul!!! NU SE MERGE ASA!!!
...Daca se mai incalzeste tare, incearca sa gasesti o zi mai calda si cureti radiatorul...
..........................................
Supravegheaza si vasul de expansiune...sa nu bolboroseasca aerul pe acolo...Daca da, e garnitura de chiulasa arsa!!! Dar nu deschide busonul vasului cand motorul este fierbinte, pt. ca te vei opari cu apa clocotita...Busonul trebuie deschis cand motorul este inca rece si-l lasi asa pana se incalzeste...Nu trebuie sa apara in vas bule mari de aer...
.........................................
Pt. sigurantza, poti verifica antigelul si uleiul...In antigel nu trebuie sa apara urme de ulei (uleiul va pluti in antigel si manjeste vasul de expansiune la interior...)...sau apa in ulei (daca uleiul are apa in el, capata culoare maron deschis...lapte cu cacao...)...
...N-am fost atent ce motor are masina ta, dar daca este 1,9 TD...acel motor este predispus la probleme cu garnitura de chiulasa...E defectiune tipica la acel model...
.......................................
Las-o asa deocamdata, dar supravegheaza temperatura motorului si nu lasa sa mai ajunga la 100 grd.C sub nici o forma!!!!