Trebuie sa fii foarte atent cum se comporta masina...atunci cand ti se pare ca nu mai trage cum trebuie...O bujie/bobina la un cilindru, care nu lucreaza cand si cand, se simte. Asculta motorul!!!...Daca zgomotul scos pe esapament este un BZZZ continuu, lucreaza toti 4 cilindrii corect...Daca zgomotul e balbait...sacadat...BRRRR...probabil o bujie/bobina trage chiulul...
...O bujie care nu lucreaza, poate fi o cauza pt. reducerea puterii...Dar se simte...Motorul trepideaza..."merge patrat"...se tureaza greu chiar si in gol...
...Lista cauzelor posibile pt. lipsa de putere este lunga si trebuie analizat totul metodic...Incepand de la benzina proasta...continuand cu injectoarele murdare si terminand cu componentele injectiei...Trebuie in primul rand sa fii f. atent cum se comporta motorul in diferite regimuri...
...Spre exemplu, masina mea trage excelent la rece, dar nu mai trage la fel de bine la cald si se aude zgomot de arderi detonante cand calc pe acceleratie...Asta in conditiile in care temperatura motorului nu creste peste 82-85 grd.C. Ori am bujii prea calde, ori un senzor de la injectie nu mai functioneaza la cald...Probabil senzorul de depresiune din admisie (MAP).
...Unii senzori de la injectie atunci cand se defecteaza, nu sant semnalizati de becul din bord...iar injectia are functia de avarie, functioneaza dupa o valoare prestabilita fixa si nu-ti dai seama foarte usor ce se intampla in motor...Doar nu mai trage cum trebuie si consuma mai multa benzina...
.................................
Asa este!!! Piesele originale noi sant foarte scumpe. Dar numai asa poti face o reparatie de calitate!!!...Altfel o sa iei una din dezmembrari, care mai devreme sau mai tarziu va ceda, pt. ca si ea e batrana....
...Daca nu e o defectiune care sa trebuiasca remediata urgent, iti planifici bugetul si in cateva luni reusesti sa strangi banii...Daca nu...din dezmembrari ca sa iesi din impas...Asta e situatia!Sigur...Un motor de aeroterma merge pus si din dezmembrari...pt. ca daca se strica, nu ramai in drum...In plus, poti avea surpriza sa nu mai cedeze pana vinzi masina...Dar cu cele ce tin de sigurantza, chiar nu prea merge!...Nu te poti juca cu flansele de amortizor...spre exemplu...Eu unul n-as pune unele vechi...
..................................
Lasa ECU in pace!!! Nu umbla la el!!!...Ala ori merge, ori nu merge...Un ECU se poate arde si daca ii scoti mufa si atingi cu mana pinii lui...din cauza electricitatii statice a corpului...Asa ca ATENTIE!!!
....Daca sant probleme cu injectia, cel mai probabil sant ori injectoare murdare...ori sonda Lambda arsa sau decalibrata (cu alta valoare decat cea initiala)...ori vreun senzor de presiune/temperatura...ori o bobina care nu lucreaza tot timpul (dar asta se simte imediat...cum am mai spus).
...Un test cu LEXIA cred ca poate face lumina in situatia ta...
Bafta si tie si ai grija de masinutza, ca e frumoasa!
