Pagina 1 din 7

Frana de motor si mers relanti

Scris: Sâm 28-Sep-2013 22:16
de kady28
Incep subiectul prin a va spune ca folosesc foarte mult frana de motor, cand simt ca incepe sa "prinda" pe la 1100 turatii abia atunci apas ambreiajul.
De ceva timp am un "zgaltait" la frana de motor..gen fata-spate, daca iau piciorul de pe pedala de acceleratie chiar si in trepte mari se simte, ca sa nu mai zic de a-1a si a-2a.
Acum mai recent am observat ca nu mai merge lin la relanti in a-2a si nici in a-1a. In seara asta ma facut niste teste pe strazi necirculate, line si drepte si parca motorul are niste ezitari.
In acceleratii motorul trage, la relanti nu tremura tare si acul la turometru nu oscileaza.
Ce sa fie? :?

Scris: Sâm 28-Sep-2013 23:25
de cristidica
verifica tampoane , cred ca si arcurile de pe discul de ambreiaj sunt duse
depinde cati km are....

Scris: Dum 29-Sep-2013 00:01
de dj01fad
bobinele cel mai probabil. daca rece merge ok si dupa ce se incinge o apuca damblaua... e cam clar.

Scris: Dum 29-Sep-2013 12:56
de kady28
Ambreiajul cred ca 99% e cel original, cand debraiez se aude si un zgomot mic cand cupleaza placa pe disc.
Nic dar bobinene defecte se manifesta doar la relanti? si tamponul anticuplu uzat poate avea simptomele de la mine...se cam misca schimbatorul de viteza cand o calc :lol:

Scris: Dum 29-Sep-2013 15:13
de dj01fad
se manifesta in relanti, dar si in mers. daca mergi constant la 1500 de ture, si ii dai talpa, prima data are o ezitare, apoi incepe sa traga. si... cateodata mai da si rateuri.

Scris: Mar 01-Oct-2013 03:20
de dan1972
Ma bag si eu... :D ...Daca ti se misca maneta de schimbator la alternantza acceleratie / frana motor, mai mult ca sigur ai ceva slabit sau rupt...Suspenda masina pe un elevator si uita-te in special la tampoanele de prindere ale motorului...Poti face o proba cu motorul pornit pe elevator...
......................
...Nu mai merge lin pt. ca grupul motor + cuti au ramas suspendate in 2 din cele 3 tampoane de prindere...si motorul balanseaza...penduleaza mult mai mult in caroserie, cand se produc schimbari de turatie sau tractiune.
Cel mai probabil tamponul din spate-jos este rupt...Sau biela cu care se prinde pe caroserie...

Scris: Mar 01-Oct-2013 08:14
de kady28
Pai tamponul anticuplu vreau sa-l schimb dupa ce se vor opri ploile astea, cand m-am uitat ultima data la ala de sub masina si nu arata prea bine. Sper sa reusesc sa-l scot pe cel vechi ca pe asta nou il bag cu o presa :D
In legatura cu capacul bobinelor de inductie, l-am desfacut aseara si am gasit o crapatura cam de vreo 2 cm in carcasa de plastic.
Am instalat aseara autodata si am gasit ca modelele care au ECU sagem SL96-1 sau SL96-9 intampina aceasta problema la bobinele de inductie.
Capacul cu bobine este Sagem BBC 2.2...deci sigur si ecu e tot sagem.
In autodata scrie ca sa monteaza bobinele de aprindere modificate si se repara/ schimba ECU :? A doua varianta o exclud dar la ce bobine modificate se refera :?:

Scris: Mie 02-Oct-2013 10:45
de dan1972
Mai mult ca sigur zgaltzaiala pe care o simti cand faci frana de motor, este din cauza acelui tampon...Incearca sa improvizezi o presa cu surub (un surub cu pas marunt + cateva saibe + o alta bucsa care sa se potriveasca in cantul celei exterioare a tamponului...eventual o piesa strinjita la cotele respective...)...asta ca sa nu bati cu ciocanul...
............................................
....La Xantia 1,8-16v, bobina de inductie e una din hibe...Am mai auzit si pe altii cu problema asta...La 1,8-8v asta e o problema necunoscuta...
...AutoData probabil se refera la faptul ca de la o anumita data, s-a fabricat un alt tip de bobina de inductie imbunatatita, care nu mai face probleme...Cand vei comanda piesa originala, probabil programul de piese de schimb iti va arata 2 modele de bobine...Recomandabil e sa o alegi pe cea facuta ulterior...
.............................................
Daca spui ca ai gasit o fisura in capacul bobinelor...Daca este in zona pe unde circula curent de inalta tensiune, trebuie schimbat de urgentza...Daca e doar o aparatoare...probabil protejeaza de umiditate...Nu vizualizez exact cum e la 16V...
Oricum...exact umezeala este cea care provoaca fisuri in izolatia sistemelor de aprindere...La Oltcit-ul 12TRS (cu aprindere electronica) daca se uda capacul de delco, era imposibil sa nu se si fisureze din cauza diferentei de temperatura si a curentului de inalta tensiune...
.............................................
Chiar daca bobinele sant scumpe, iti recomand sa cumperi una noua daca va face probleme...Pt. ca au durata de viatza limitata...Sant piese de uzura...Dupa un anumit nr. de km imbatranesc si incep sa faca probleme...Iar din dezmembrari nu vei cumpara decat tot una imbatranita...care nu dupa mult timp va face iar probleme...
...In caz de fortza majora, poti folosi si o bobina de 1,8-8v (cea care se prinde pe capacul termostatului...in laterala motorului) impreuna cu fisele de bujii adecvate... :idea:
................................................
Tot sistemul de injectie/aprindere de pe motorul tau este Sagem. Nu cred ca ECU se prajeste atat de usor...cel putin la Xantia...Oricum...cand se intampla asta, se aprinde becul din bord (cel de injectie) si nu mai functioneaza motorul...sau functioneaza prost tare...ECU nu are "regim de avarie" (nu poate functiona cu defectiuni) cum e cazul altor componente din sistemul de injectie...Daca s-a prajit, nu mai functioneaza motorul...
Dar aici nu e cazul! :D

Scris: Mie 02-Oct-2013 12:38
de kady28
Dimineata cand am venit la servici iar a facut figuri, si la schimbat intr-a II-a ramane fara putere vreo 2 secunde. Abia acum imi dau seama ca uneori cand mergeam la drum intins si o calcam aveam impresia nu mai fuge ca la inceput, iar alte ori parca era turbata si urca rapid in ture.

Mersi de sfaturi Dan dar din pacate nu ma lasa buzunarul sa cumpar noua...e recesiune severa la munca.
Cand o sa cumpar altele, bobinele defecte o sa devina obiect de studiu si am sa postez poze aici dupa ce o macelaresc.

Am mai gasit pe un forum in UK ca toate astea sagem sunt cu buba si cele facute de alti producatori gen Valeo nu au probleme deloc.

In legatura cu ECU se pare ca astea sagem nu detecteaza lipsa scanteie sau bobina defecta si tocmai de asta poti merge mult si bine cu defectul fara nici un cod de eroare pe tester. Cred ca bobinele sunt comandate de niste trz. mosfet din ECU si astia nu prea se impaca bine cu inalta tensiune, dar sper sa nu se ajunga la asta :lol:

Scris: Mie 02-Oct-2013 13:26
de dj01fad
hai ca va lamuresc eu...
cand se arde modulul de bobine, de regula se arde una dintre cele 2 bobine doar, si incepe sa mearga in 2 pistoane. prima data la cald, apoi din prima pornire. mai exista si cazul in care apar simptomele tale, cand nu e arsa detot, ci doar se pune cate o spira in scurt cateodata si nu face fata, sau ceva de genul. daca insisti si mergi mult cu bobina asa, zapacita, poti sa ajungi unde am ajuns eu, si anume s-a prajit ecu. mai exact, ecu s-a prajit doar pe iesirea de la una din bobine, si mergea motorul in 2 pistoane chiar si dupa ce am pus o bobina noua. nu dadea avarie motor, nu dadea nimic, doar ca nu imi dadea impuls pe una dintre cele 2 iesiri catre bobine. l-am desfacut, si am costatat un dezastru, adica un transistor si cateva rezistente prajite cu cablaj cu tot. dupa o munca de om nebun, am reusit sa il repar, si culmea, masina merge in continuare tot cu acel ecu reparat. poate a fost un caz fericit, se putea sa se prajasca detot.
pe de alta parte, ecu nu este sagem la LFY, este BOSCH. doar bobinele sunt sagem, iar aftermarket se gasesc si alte marci.

Scris: Mie 02-Oct-2013 13:31
de dan1972
Trebuie sa fii foarte atent cum se comporta masina...atunci cand ti se pare ca nu mai trage cum trebuie...O bujie/bobina la un cilindru, care nu lucreaza cand si cand, se simte. Asculta motorul!!!...Daca zgomotul scos pe esapament este un BZZZ continuu, lucreaza toti 4 cilindrii corect...Daca zgomotul e balbait...sacadat...BRRRR...probabil o bujie/bobina trage chiulul...
...O bujie care nu lucreaza, poate fi o cauza pt. reducerea puterii...Dar se simte...Motorul trepideaza..."merge patrat"...se tureaza greu chiar si in gol...
...Lista cauzelor posibile pt. lipsa de putere este lunga si trebuie analizat totul metodic...Incepand de la benzina proasta...continuand cu injectoarele murdare si terminand cu componentele injectiei...Trebuie in primul rand sa fii f. atent cum se comporta motorul in diferite regimuri...
...Spre exemplu, masina mea trage excelent la rece, dar nu mai trage la fel de bine la cald si se aude zgomot de arderi detonante cand calc pe acceleratie...Asta in conditiile in care temperatura motorului nu creste peste 82-85 grd.C. Ori am bujii prea calde, ori un senzor de la injectie nu mai functioneaza la cald...Probabil senzorul de depresiune din admisie (MAP).
...Unii senzori de la injectie atunci cand se defecteaza, nu sant semnalizati de becul din bord...iar injectia are functia de avarie, functioneaza dupa o valoare prestabilita fixa si nu-ti dai seama foarte usor ce se intampla in motor...Doar nu mai trage cum trebuie si consuma mai multa benzina...
.................................
Asa este!!! Piesele originale noi sant foarte scumpe. Dar numai asa poti face o reparatie de calitate!!!...Altfel o sa iei una din dezmembrari, care mai devreme sau mai tarziu va ceda, pt. ca si ea e batrana....
...Daca nu e o defectiune care sa trebuiasca remediata urgent, iti planifici bugetul si in cateva luni reusesti sa strangi banii...Daca nu...din dezmembrari ca sa iesi din impas...Asta e situatia!Sigur...Un motor de aeroterma merge pus si din dezmembrari...pt. ca daca se strica, nu ramai in drum...In plus, poti avea surpriza sa nu mai cedeze pana vinzi masina...Dar cu cele ce tin de sigurantza, chiar nu prea merge!...Nu te poti juca cu flansele de amortizor...spre exemplu...Eu unul n-as pune unele vechi...
..................................
Lasa ECU in pace!!! Nu umbla la el!!!...Ala ori merge, ori nu merge...Un ECU se poate arde si daca ii scoti mufa si atingi cu mana pinii lui...din cauza electricitatii statice a corpului...Asa ca ATENTIE!!!
....Daca sant probleme cu injectia, cel mai probabil sant ori injectoare murdare...ori sonda Lambda arsa sau decalibrata (cu alta valoare decat cea initiala)...ori vreun senzor de presiune/temperatura...ori o bobina care nu lucreaza tot timpul (dar asta se simte imediat...cum am mai spus).
...Un test cu LEXIA cred ca poate face lumina in situatia ta...
Bafta si tie si ai grija de masinutza, ca e frumoasa! :wink:

Scris: Mie 02-Oct-2013 13:48
de dan1972
DJ-01-FAD - Hai ca asta e tare!!! Nu m-as fi gandit sa-mi bag nasul intr-un ECU!!! :supz:
E excelent ca ai reusit sa-l repari!!!...Totusi ma surprinde treaba asta...nu m-as fi gandit ca ECU se poate arde din cauza unei bobine defecte!!! Ciudat! Ma gandeam ca ar trebui sa aiba protectie...
..............................................
Asa este! Se intampla ca la unele bobine sa se puna cateva spire in scurt in secundar, iar bobina isi modifica rezistentza si nu mai da scanteia suficient de puternica...Am patit si eu asta la o motocicleta....
...Totusi asta se poate masura. Masori rezistentza bobinelor pe infasurarea secundara (cu un ohm-metru bun) si valorile trebuie sa fie egale...Masuratoarea se face intre iesirea de bujie si borna de alimentare. :idea:
.............................................
ECU....Stiu ca s-a montat pana la un an ECU Bosch, iar de acolo inainte Sagem...Am impresia ca pana in 98 s-a montat pe 16V Bosch
@retro ne poate lamuri cum e cu subiectul asta...El are Sagem pe 1,8-16V...
...S-a facut treaba asta in momentul in care s-a trecut de la Euro 2 la Euro 3...Cele care au Euro 2 au injectie Bosch. ...In special Xantia X1 1,8-16V...

Scris: Mie 02-Oct-2013 17:36
de kady28
Dan, bujiile le-am schimbat, de fapt am 2 seturi care le-am tot schimbat intre ele si toate au aceeasi culoare semn ca toti cilindrii lucreaza la fel, galeria de admisie a fost curatata, sonda lambda lucreaza ca a fost pusa pe tester.
Ar mai fi de masurat senzorul MAP dar citind si prin alte parti se pare ca are simptome mai grave cand se defecteaza.
Am un balbait la toba la relanti dar asa face de cand o stiu, se aude ca apa care fierbe, iar cand o accelerez si revine la relanti mai trage cate un pufait :lol: ...dar ma gandesc ca e de la toba (originala), ca a fost reconditionata(invelita in alta coala de tabla...etc).
O sa revin cu o inregistrare.

Revenind la bobina daca se pun spire in scurt se modifica si rezistenta iar afecteaza sigur scanteia cat si ecu. Scade rezistenta si creste curentul pana se arde tranzistorul de comutare....asa cum a patit Nic, dar e foarte tare ca a reusit sa-l resursciteze.

De curiozitate am desfacut si eu ECU la mine, dar am ajuns la rasina :lol: si acolo m-am oprit ca nu se vede nici o piesa nimic.
Azi am facut poza la ECU si se pare ca e sagem, masina fiind fabricata in dec. '97 ..asa ca e mai ciudata a mea de nu are bosch.
In autodata e dat defectul cu bobina doar la seria SL96-1 si SL96-9 dar la mine e SL96-3.
Uitati minunatia :lol:
Imagine

Scris: Mie 02-Oct-2013 17:51
de dj01fad
din ce stiam eu, doar cele euro 3 au fost cu sagem. a ta e euro 3 cumva? ai egr?

Scris: Mie 02-Oct-2013 18:01
de kady28
N-am EGR, este euro 2 fabricata la sfarsitul lui '97 ca peste tot gasesc etichete cu luna a 11-a 97 :lol: