Cutie viteze
Moderator: Echipa Tehnica
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Cutie viteze
Colegi , azi in drum spre servici am vrut sa bag a 4-a si sare din ea. A murit?
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Colegi, vesti proaste, azi am reusit sa dau cutia jos. Ambreiaju cred ca e cel original valeo si placa de presiune si discul parca mai mergeau, nu prea imi dau seama de ce cateoadata mai patina, mai ales in pornirea din rampa. Rulmentul de presiune era pe duca deoarece zornaie cam tare.
Am desfacut si cutia, am ajuns la sincronul de a 4-a si e jale, sincronul e ros tot si stramb. Pe conul pinionului s-a sudat material din sincron , se vede ca marginea s-a albastrit deci a fost temperatura mare acolo.
Se pare ca acum in afara de sincron trebuie si pinion.
Orice idee in afara de alta cutie e bine-venita.
Am desfacut si cutia, am ajuns la sincronul de a 4-a si e jale, sincronul e ros tot si stramb. Pe conul pinionului s-a sudat material din sincron , se vede ca marginea s-a albastrit deci a fost temperatura mare acolo.
Se pare ca acum in afara de sincron trebuie si pinion.
Orice idee in afara de alta cutie e bine-venita.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Colegi, am reusit sa montez cutia la loc si azi am fost in probe. A fost ceva munca mai ales la bagatul cutiei pe motor, prima oara a cazut rulmentul de presiune...bine ca l-am vazut inainte sa pun suruburile..in fine.
Sincronul l-am facut la un atelier de strungarie, gaurile facute cu cap divizor pe masina..ce sa mai zic, a iesit bine. L-am batut pe doua dornuri conice si s-a fixat perfect. Dupa cum vedeti in poza doar fantele de ungere le-am facut la flex si nu au iesit estetice dar conteaza sa fie functional.
Pinionul l-am curata cu un cutter asa cum mi-a sugerat Nic si a iesit bine...in afara de niste zgarieturi fine nu avea nimic...desi in unele locuri aluminiul de la sincron se sudase bine de tot.
Kitul de ambreiaj fiind nou acum e usor ca acceleratia...nici nu-l simti cand apesi pedala.
In probe viteza a patra intra fara probleme nu sare nu caraie, nu maraie.
Problemuta cu care ma confrunt este ca ba intra in viteze foarte usor, ba nu vrea. M-am tot jucat la reglajul ambreiajului...poate nu l-am reglat eu bine Ba parca cu motorul oprit intra mai usor in viteze. Am iesit la drum intins si nu voia a5a de fel..dupa putin timp a luat-o fara probleme.
De la ce sa fie?
Sincronul l-am facut la un atelier de strungarie, gaurile facute cu cap divizor pe masina..ce sa mai zic, a iesit bine. L-am batut pe doua dornuri conice si s-a fixat perfect. Dupa cum vedeti in poza doar fantele de ungere le-am facut la flex si nu au iesit estetice dar conteaza sa fie functional.
Pinionul l-am curata cu un cutter asa cum mi-a sugerat Nic si a iesit bine...in afara de niste zgarieturi fine nu avea nimic...desi in unele locuri aluminiul de la sincron se sudase bine de tot.
Kitul de ambreiaj fiind nou acum e usor ca acceleratia...nici nu-l simti cand apesi pedala.
In probe viteza a patra intra fara probleme nu sare nu caraie, nu maraie.
Problemuta cu care ma confrunt este ca ba intra in viteze foarte usor, ba nu vrea. M-am tot jucat la reglajul ambreiajului...poate nu l-am reglat eu bine Ba parca cu motorul oprit intra mai usor in viteze. Am iesit la drum intins si nu voia a5a de fel..dupa putin timp a luat-o fara probleme.
De la ce sa fie?
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Azi am mai facut niste debraieri mai lungi si vad ca merge mai binisor...e posibil sa nu decupleze complet fiind placa si discul noi.
La pedala nu se simte pragul ala de la soarele placii oricum am reglat cablul..oricum am lasat pedala aproximativ cum era inainte si este ok.
Oricum am descoperit si metoda sa intre in viteza...cu dublu debraiere pana se mai pasuieste placa si discul.
LE: Am uitat sa va zic, daca va merge cricul greu mai bine nu-l mai puneti sa ridicati masina cu el. Exact pe final cand sa pun ultima roata la masina a cedat cricul....noroc ca pusesem o buturuga de lemn sub discul de frana si masina a cazut fix pe ea.
La pedala nu se simte pragul ala de la soarele placii oricum am reglat cablul..oricum am lasat pedala aproximativ cum era inainte si este ok.
Oricum am descoperit si metoda sa intre in viteza...cu dublu debraiere pana se mai pasuieste placa si discul.
LE: Am uitat sa va zic, daca va merge cricul greu mai bine nu-l mai puneti sa ridicati masina cu el. Exact pe final cand sa pun ultima roata la masina a cedat cricul....noroc ca pusesem o buturuga de lemn sub discul de frana si masina a cazut fix pe ea.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Nasol rau Nic, nici nu vreau sa ma gandesc ce se putea intampla la mine...masine era un pic cu botul in vale si cand a cazut suspensia era pe maxim...aproape ca s-a infipt discul in buturuga aia de lemn.
Acum am dus cricul la meseriasul care mi-a facut sincronul, a zis ca ii pune un surub mai gros de la alt cric si face o piulita pe masura.
Piulita originala era varza si surubul avea portiuni cu filetul inclinat, semne de uzura.
Si cand imi amintesc ce cric sanatos avea bunicul la skoda s100 si taicamiu la wartburg.
Acum am dus cricul la meseriasul care mi-a facut sincronul, a zis ca ii pune un surub mai gros de la alt cric si face o piulita pe masura.
Piulita originala era varza si surubul avea portiuni cu filetul inclinat, semne de uzura.
Si cand imi amintesc ce cric sanatos avea bunicul la skoda s100 si taicamiu la wartburg.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
La mine furca nu are nici un arc si deci cum a zis Nic, rulmentul merge continuu. Ma mir ca cel original a mers atatia ani la ce fel arata, fara nici un fel de garnitura antipraf, se vedeau bilele, vaselina intarita cu praf de la ambreiaj...dar totusi skf spune totul. Cred ca daca il spal si ii pun vaselina mai poate fi refolosit
Daca ai centrat discul de ambreiaj trebuie sa intre usor, daca nu ai umblat la disc misca de volanta sau sa nu fie cutia in viteza bagata.
Eu daca tot aveam cutia demontata, am luat axul cu priza de putere si am centrat discul inainte sa strang placa de presiune.
Daca ai centrat discul de ambreiaj trebuie sa intre usor, daca nu ai umblat la disc misca de volanta sau sa nu fie cutia in viteza bagata.
Eu daca tot aveam cutia demontata, am luat axul cu priza de putere si am centrat discul inainte sa strang placa de presiune.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187674
Total subiecte 18621
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11706
Cel mai nou membru bern