Cutie viteze

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Cutie viteze

Mesajde kady28 » Mie 19-Feb-2014 08:17

Colegi , azi in drum spre servici am vrut sa bag a 4-a si sare din ea. A murit?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7666
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 19-Feb-2014 10:33

cine sa moara?
probabil s-a terfelit sincronul de la treapta 4... daca deja o arunca afara, trebuie desfacuta cutia si vazut ce s-a intamplat inauntru.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 19-Feb-2014 11:08

A 4-a a murit, nu se mai duce schimbatorul pana in spate si nu se mai simte pragul ala cum se simte la celelalte viteze.
Se gasesc piese de schimb pt. cutie sau alta sh.?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7666
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 19-Feb-2014 14:53

ba... ce sa zic, nasol. ar trebui sa ii pui alta cutie cu totul, sa scapi de demontat. piese se gasesc, un sincron (de fapt 2 pentru ca 3-4 este un singur sincron dublu) second e undeva pe la 100 lei. nou... nu te stresa sa aflii.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 19-Feb-2014 15:15

Da, nasol, nici cu mana nu pot sa tin schimbatorul ca sare si caraie urat. Ramane sa o schimb.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Sâm 29-Mar-2014 16:46

Colegi, vesti proaste, azi am reusit sa dau cutia jos. Ambreiaju cred ca e cel original valeo si placa de presiune si discul parca mai mergeau, nu prea imi dau seama de ce cateoadata mai patina, mai ales in pornirea din rampa. Rulmentul de presiune era pe duca deoarece zornaie cam tare.
Am desfacut si cutia, am ajuns la sincronul de a 4-a si e jale, sincronul e ros tot si stramb. Pe conul pinionului s-a sudat material din sincron , se vede ca marginea s-a albastrit deci a fost temperatura mare acolo.
Se pare ca acum in afara de sincron trebuie si pinion.
Orice idee in afara de alta cutie e bine-venita.
Imagine
Imagine
Imagine

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7666
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 29-Mar-2014 21:30

ai nevoie de sincron, pinionul il poti recupera. suna-ma si iti zic cum si ce sa faci. poti sa iei cutia de viteze de la marian, ar fi mai simplu.
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mar 08-Apr-2014 20:45

Colegi, am reusit sa montez cutia la loc si azi am fost in probe. A fost ceva munca mai ales la bagatul cutiei pe motor, prima oara a cazut rulmentul de presiune...bine ca l-am vazut inainte sa pun suruburile..in fine.
Sincronul l-am facut la un atelier de strungarie, gaurile facute cu cap divizor pe masina..ce sa mai zic, a iesit bine. L-am batut pe doua dornuri conice si s-a fixat perfect. Dupa cum vedeti in poza doar fantele de ungere le-am facut la flex si nu au iesit estetice dar conteaza sa fie functional.
Pinionul l-am curata cu un cutter asa cum mi-a sugerat Nic si a iesit bine...in afara de niste zgarieturi fine nu avea nimic...desi in unele locuri aluminiul de la sincron se sudase bine de tot.
Kitul de ambreiaj fiind nou acum e usor ca acceleratia...nici nu-l simti cand apesi pedala.
In probe viteza a patra intra fara probleme nu sare nu caraie, nu maraie.

Problemuta cu care ma confrunt este ca ba intra in viteze foarte usor, ba nu vrea. M-am tot jucat la reglajul ambreiajului...poate nu l-am reglat eu bine :? Ba parca cu motorul oprit intra mai usor in viteze. Am iesit la drum intins si nu voia a5a de fel..dupa putin timp a luat-o fara probleme.
De la ce sa fie?


Imagine
Imagine

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 09-Apr-2014 19:50

Azi am mai facut niste debraieri mai lungi si vad ca merge mai binisor...e posibil sa nu decupleze complet fiind placa si discul noi.
La pedala nu se simte pragul ala de la soarele placii oricum am reglat cablul..oricum am lasat pedala aproximativ cum era inainte si este ok.
Oricum am descoperit si metoda sa intre in viteza...cu dublu debraiere :lol: pana se mai pasuieste placa si discul.

LE: Am uitat sa va zic, daca va merge cricul greu mai bine nu-l mai puneti sa ridicati masina cu el. Exact pe final cand sa pun ultima roata la masina a cedat cricul....noroc ca pusesem o buturuga de lemn sub discul de frana si masina a cazut fix pe ea.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7666
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 09-Apr-2014 20:25

asta cu cricul e tragica rau. eu de fel folosesc o buturuga, dar mai demult nu am avut la mine, si am folosit cricul din dotare... s-a spart partea aia filetata din plastic de la cric si mi-a intrat cricul prin podea ](*,)
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 09-Apr-2014 20:59

Nasol rau Nic, nici nu vreau sa ma gandesc ce se putea intampla la mine...masine era un pic cu botul in vale si cand a cazut suspensia era pe maxim...aproape ca s-a infipt discul in buturuga aia de lemn.
Acum am dus cricul la meseriasul care mi-a facut sincronul, a zis ca ii pune un surub mai gros de la alt cric si face o piulita pe masura.
Piulita originala era varza si surubul avea portiuni cu filetul inclinat, semne de uzura.
Si cand imi amintesc ce cric sanatos avea bunicul la skoda s100 si taicamiu la wartburg.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 10-Apr-2014 16:41

Mai am o curiozitate, tot am mai citit pe net si cica rulmentul de presiune nu se invarte tot timpul.
Cum e la Xantia? Ma gandesc ca daca arcul de la pedala o tine tot timpul apasata, cablul sta mereu intins iar rulmetul sta in contact cu placa de presiune. Asa e sau ma insel?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7666
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 10-Apr-2014 17:55

se invarte tot timpul...
[URL=https://datesnow.life]Outstanding casual Dating[/URL]

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 10-Apr-2014 18:04

La 1.8 nu cred ca se invarte tot timpul, rulmentul este tras inapoi de furca, si furca are un arc
Dar de ce intra greu cutia pe motor, este vreun secret la Xantie? :oops: Ma tot chinui de o zi, si degeaba Cumparai niste suruburi mai lungi,sa o ghidez cu ele, poate merge asa

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 10-Apr-2014 18:52

La mine furca nu are nici un arc si deci cum a zis Nic, rulmentul merge continuu. Ma mir ca cel original a mers atatia ani la ce fel arata, fara nici un fel de garnitura antipraf, se vedeau bilele, vaselina intarita cu praf de la ambreiaj...dar totusi skf spune totul. Cred ca daca il spal si ii pun vaselina mai poate fi refolosit :lol:

Daca ai centrat discul de ambreiaj trebuie sa intre usor, daca nu ai umblat la disc misca de volanta sau sa nu fie cutia in viteza bagata.
Eu daca tot aveam cutia demontata, am luat axul cu priza de putere si am centrat discul inainte sa strang placa de presiune.


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187674
    Total subiecte 18621
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11706
    Cel mai nou membru bern