Pagina 1 din 1

Temperatura ridicata.

Scris: Dum 07-Mai-2017 13:22
de florin hutanu
Buna ziua, am o problema cu temperatura apei ,
i-am scos termostatul dar apa sta la 70'C pe loc drept iar la panta peste 95'C.Asta iarna cand era ger in jur de -10;-15'C i-mi scotea uleiul din baie pe joja .Mentionez masina e pe gaz. Cu termostatul i-mi statea la 90'C iarna ,vara peste 95'C.
O fi arsa garnitura de chiuloasa sau e infundat un orificiu de circulatie a apei ,cand am scos termostatul i-am pus mastic in loc de garnitura si sa nu fi cazut vreo bucatica in interior .In vasul de espansiune face presiune dar nuda apa afara .
Astept sa ma ajutati cu cateva raspunsuri sau idei ce este de facut. Multumesc frumos pt. intelegere. PS masina e Citroen Xantia 1600 benzina si (GPL)

Re: Temperatura ridicata.

Scris: Mar 09-Mai-2017 06:44
de LiviuP
Senzorul de temperatura a apei de pe termostat l-ai schimbat? Daca e arsa garnitura de chiulasa iti baga presiune in vasul de expansiune.

Re: Temperatura ridicata.

Scris: Mie 10-Mai-2017 18:15
de florin hutanu
Poi unde este situat ca nu am bagat de seama sa am acrst senzor

Re: Temperatura ridicata.

Scris: Mie 10-Mai-2017 18:18
de florin hutanu
Apa din vas nu o da afara dar cand deschid capacul la vas pufaie un pic gen PST nimic mai mult.

Re: Temperatura ridicata.

Scris: Joi 11-Mai-2017 08:24
de LiviuP
La tine termostatul e pe conducta, nu e ca cele de pe chiulasa. Senzorul de temperatura e cum cel din poza. Incearca sa depistezi la intrarea conductei de la radiator in motor, unde e pozitionata o mufa verde sau neagra care are la baza piulita de desfacere cu cheie fixa.
Imagine. In ceea ce privete apa in vas, un mic fasait iti face returul. Asta nu inseamana ca tie arsa garnitura. Trebuie sa vezi daca apa din vas ramane la nivel sau nu. Eu am patit la un fiat punto, am avut o fisura mica la garnitura. Cu motorul pornit si cald apa urca in vas. Cand opream motorul scadea aproape de tot.

Re: Temperatura ridicata.

Scris: Joi 11-Mai-2017 18:35
de florin hutanu
Ok multumesc dar cum se verifica sa vad daca e bun sau nu

Re: Temperatura ridicata.

Scris: Vin 12-Mai-2017 07:41
de sandor mihai
daca ti scoate uleiul pe la joja, inseamna ca ai o problema la nivelul segmentilor.

Re: Temperatura ridicata.

Scris: Sâm 13-Mai-2017 06:36
de florin hutanu
Asta se intampla numai iarna cand este sub -10 -15 grade afara in rest nu pe timp calduros nu i-mi face nici o problema.Cand am scos furtunul de la epurator avea dop de gheata spuma de ulei inghetata si cred ca de asta il scotea afara uleiul pe joja .Am spalat capacul la curbutori asta vara si mi-a curs numai spuma de ulei dar in iarna asta mi-a facut figura de 2 ori.Ce sa zic o fi uleiul de proasta calitate ,eu folosesc numai Aral 10W 40

Re: Temperatura ridicata.

Scris: Lun 26-Iun-2017 09:23
de Catalin Radu
Daca asta-iarna, pe ger de -10, -11 grade iti scoatea uleiul pe joja, ai patit exact ce am patit si eu, adica s-a infundat epuratorul de gaze. Eu am fost in service, l-au scos, spalat/suflat cu presiune, l-au pus la loc, am completat uleiul si nu am mai avut nici o problema. In iarna urmatoare, l-am demontat eu si l-am curatat, preventiv ( se demonteaza foarte usor, am urmarit operatiunea in service).
Temeraturile alea le-am experimantat si eu, cu termostatul scos si nu a fost nici o problema. Am apreciat ca masina iti arata temperatura reala, nu sta acul fix la 90, indiferent de sarcina motorului, ca la VAG/Renault/ Ford ( daca bagi un tester in timpul mersului, in panta si cu motorul turat mediu, ramai cracanat daca vezi diferentele de temperatura -reala fata de acul din bord)..etc. Lichidul de racire, in amestecat in proportia corecta, fierbe pe la 106- 116 grade ( 50-50% sau 70-30% ). E normal sa stea la 70-80 cu termostatul scos si in regim de turatie/sarcina mare ( panta, greutate in masina) sa urce pana la 100-105 grade, vara, pe caldura..si daca ai avea termostat, tot ar deschide si ar urca temperatura la 100 de grade.