Temperatura ridicata.

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

florin hutanu
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Lun 25-Feb-2013 19:30
Localitate: vaslui

Temperatura ridicata.

Mesajde florin hutanu » Dum 07-Mai-2017 13:22

Buna ziua, am o problema cu temperatura apei ,
i-am scos termostatul dar apa sta la 70'C pe loc drept iar la panta peste 95'C.Asta iarna cand era ger in jur de -10;-15'C i-mi scotea uleiul din baie pe joja .Mentionez masina e pe gaz. Cu termostatul i-mi statea la 90'C iarna ,vara peste 95'C.
O fi arsa garnitura de chiuloasa sau e infundat un orificiu de circulatie a apei ,cand am scos termostatul i-am pus mastic in loc de garnitura si sa nu fi cazut vreo bucatica in interior .In vasul de espansiune face presiune dar nuda apa afara .
Astept sa ma ajutati cu cateva raspunsuri sau idei ce este de facut. Multumesc frumos pt. intelegere. PS masina e Citroen Xantia 1600 benzina si (GPL)

Avatar utilizator
LiviuP
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Joi 09-Mar-2017 10:30
Localitate: Turda
Masina: Citroen C5

Re: Temperatura ridicata.

Mesajde LiviuP » Mar 09-Mai-2017 06:44

Senzorul de temperatura a apei de pe termostat l-ai schimbat? Daca e arsa garnitura de chiulasa iti baga presiune in vasul de expansiune.

florin hutanu
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Lun 25-Feb-2013 19:30
Localitate: vaslui

Re: Temperatura ridicata.

Mesajde florin hutanu » Mie 10-Mai-2017 18:15

Poi unde este situat ca nu am bagat de seama sa am acrst senzor

florin hutanu
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Lun 25-Feb-2013 19:30
Localitate: vaslui

Re: Temperatura ridicata.

Mesajde florin hutanu » Mie 10-Mai-2017 18:18

Apa din vas nu o da afara dar cand deschid capacul la vas pufaie un pic gen PST nimic mai mult.

Avatar utilizator
LiviuP
just curious
Mesaje: 15
Membru din: Joi 09-Mar-2017 10:30
Localitate: Turda
Masina: Citroen C5

Re: Temperatura ridicata.

Mesajde LiviuP » Joi 11-Mai-2017 08:24

La tine termostatul e pe conducta, nu e ca cele de pe chiulasa. Senzorul de temperatura e cum cel din poza. Incearca sa depistezi la intrarea conductei de la radiator in motor, unde e pozitionata o mufa verde sau neagra care are la baza piulita de desfacere cu cheie fixa.
Imagine. In ceea ce privete apa in vas, un mic fasait iti face returul. Asta nu inseamana ca tie arsa garnitura. Trebuie sa vezi daca apa din vas ramane la nivel sau nu. Eu am patit la un fiat punto, am avut o fisura mica la garnitura. Cu motorul pornit si cald apa urca in vas. Cand opream motorul scadea aproape de tot.

florin hutanu
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Lun 25-Feb-2013 19:30
Localitate: vaslui

Re: Temperatura ridicata.

Mesajde florin hutanu » Joi 11-Mai-2017 18:35

Ok multumesc dar cum se verifica sa vad daca e bun sau nu

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

Re: Temperatura ridicata.

Mesajde sandor mihai » Vin 12-Mai-2017 07:41

daca ti scoate uleiul pe la joja, inseamna ca ai o problema la nivelul segmentilor.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

florin hutanu
simpatizant
Mesaje: 72
Membru din: Lun 25-Feb-2013 19:30
Localitate: vaslui

Re: Temperatura ridicata.

Mesajde florin hutanu » Sâm 13-Mai-2017 06:36

Asta se intampla numai iarna cand este sub -10 -15 grade afara in rest nu pe timp calduros nu i-mi face nici o problema.Cand am scos furtunul de la epurator avea dop de gheata spuma de ulei inghetata si cred ca de asta il scotea afara uleiul pe joja .Am spalat capacul la curbutori asta vara si mi-a curs numai spuma de ulei dar in iarna asta mi-a facut figura de 2 ori.Ce sa zic o fi uleiul de proasta calitate ,eu folosesc numai Aral 10W 40

Catalin Radu
pasionat
Mesaje: 368
Membru din: Mie 14-Dec-2011 14:08
Localitate: Ploiesti

Re: Temperatura ridicata.

Mesajde Catalin Radu » Lun 26-Iun-2017 09:23

Daca asta-iarna, pe ger de -10, -11 grade iti scoatea uleiul pe joja, ai patit exact ce am patit si eu, adica s-a infundat epuratorul de gaze. Eu am fost in service, l-au scos, spalat/suflat cu presiune, l-au pus la loc, am completat uleiul si nu am mai avut nici o problema. In iarna urmatoare, l-am demontat eu si l-am curatat, preventiv ( se demonteaza foarte usor, am urmarit operatiunea in service).
Temeraturile alea le-am experimantat si eu, cu termostatul scos si nu a fost nici o problema. Am apreciat ca masina iti arata temperatura reala, nu sta acul fix la 90, indiferent de sarcina motorului, ca la VAG/Renault/ Ford ( daca bagi un tester in timpul mersului, in panta si cu motorul turat mediu, ramai cracanat daca vezi diferentele de temperatura -reala fata de acul din bord)..etc. Lichidul de racire, in amestecat in proportia corecta, fierbe pe la 106- 116 grade ( 50-50% sau 70-30% ). E normal sa stea la 70-80 cu termostatul scos si in regim de turatie/sarcina mare ( panta, greutate in masina) sa urce pana la 100-105 grade, vara, pe caldura..si daca ai avea termostat, tot ar deschide si ar urca temperatura la 100 de grade.


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187743
    Total subiecte 18609
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11700
    Cel mai nou membru Eduard1973