Pagina 1 din 1

cloncanit metalic cand las ambreiajul

Scris: Mie 05-Iul-2006 14:39
de cristian_v
Se pare ca problemele se tin lant…

De ceva vreme aud un cloncanit metalic cand schimb vitezele, vine de undeva de sub masina. Se aude cand incepe sa prinda ambreiajul sau cand accelerez mai tare dupa o frana de motor. Cred ca am undeva un joc intre motor si roti.

Ati avut vre-o problema asemanatoare? Planetare? Ambreiaj?

Merci,
Cristian

Scris: Mie 05-Iul-2006 14:45
de jgr1001
Poate ai vreun suport de motor rupt si cand intra motorul in sarcina, atinge cu baia/blocul de cadrul fata al caroseriei

Scris: Mie 05-Iul-2006 15:21
de cristian_v
Unde sunt localizati suportii astia ca sa-i verific?

Scris: Mie 05-Iul-2006 15:28
de jgr1001
Pai la Xantia, nu stiu exact, dar cerceteaza si tu punctele de montaj ale motorului si cutiei de viteze si iti dai seama repede

Poti sa iti dai seama ca ai suportii rupti astfel:

Cu capota deschisa, uitandu-te la motor, pune un prieten sa plece de pe loc mai in sarcina (adica sa incerce sa plece cu frana de mana trasa sau in relanti). Daca motorul se muta brusc si semnificativ catre fata masinii, atunci ai suportii rupti (poate nu toti, ci doar unul din ei)

Scris: Mie 05-Iul-2006 15:58
de cristian_v
Cam ce inseamna semnificativ? Nu prea am notiuni de mecanica...

2-3 centimetri? mai mult?

Scris: Mie 05-Iul-2006 16:11
de jgr1001
La mine cand erau rupti, motorul "inainta" mai bine de 5 cm
Nu stiu cat conteaza distanta, treaba este ca motorul sa nu se miste brusc catre fata masinii

Scris: Mie 05-Iul-2006 16:38
de nicum
Daca ai vreun suport de motor rupt sau poate mai multi, ar trebui ca la plecarile mai tari sa simti un soi de suturi, niste balansari. Cu cit treaba e mai nasoala, cu atit balansarile sint mai mari.

Re: cloncanit metalic cand las ambreiajul

Scris: Mie 05-Iul-2006 17:01
de alexd
cristian_v scrie:Se pare ca problemele se tin lant…

De ceva vreme aud un cloncanit metalic cand schimb vitezele, vine de undeva de sub masina. Se aude cand incepe sa prinda ambreiajul sau cand accelerez mai tare dupa o frana de motor. Cred ca am undeva un joc intre motor si roti.

Ati avut vre-o problema asemanatoare? Planetare? Ambreiaj?

Merci,
Cristian


Ca sa ma bag si eu ca musca in lapte, avand aceeasi manifestare cu GTi-ul si intalnind-o si la alte masini :

Stai calm, nimic grav, doar ca s-au cam dus arcurile de pe discul de ambreiaj. Il schimbi cand i-o veni sorocul daca nu te deranjeaza cloncanitul.

Scris: Mie 05-Iul-2006 17:08
de cristian_v
nicum scrie:Daca ai vreun suport de motor rupt sau poate mai multi, ar trebui ca la plecarile mai tari sa simti un soi de suturi, niste balansari. Cu cit treaba e mai nasoala, cu atit balansarile sint mai mari.


Simt o gramada de scuturaturi, nu atat la plecat de pe loc ci mai degraba cand las brusc pedala de acceleratie si intra in frana de motor, sau dupa o frana de motor cand accelerez brusc.

Relativ brusc, trebuie sa fiu foarte calm cu acceleratia ca sa nu scuture

@ alexd: Nu se poate intampla nimic? Sa ma trezesc ca motorul atarna pe jos?

Scris: Mie 05-Iul-2006 17:33
de alexd
Daca este vorba doar de arcurile de pe disc, nu, nu are ce sa ti se intample, doar discomfort acustic si ceva socuri mai mari la cuplare pe care le poti compensa din balans.

Scris: Mie 05-Iul-2006 17:39
de WLD
se poate intampla sa se rupa un arc si sa intre pe la placa de presiune. Atunci nu vei mai putea debreia.

Scris: Mie 05-Iul-2006 21:49
de khan
mai degraba e discul. asta se cam intimpla cind se bat ferodouri pe un disc vechi sau se foloseste un disc necorespunzator, de la benzina sau unul cu aceleasi dimensiuni dar pentru un alt tip de motor. cel de TD ar trebui sa aiba 4 arcuri mari duble ca sa poata prelua socurile motorului. nasol e ca daca sint inca bune tampoanele in curind vor ceda pe rind ( unul e sus, pe dreapta masinii in dreptul distributiei, unul jos, in spatele motorului, tot in jumatatea dreapta si celalalt e pe stinga, deasupra cutiei de viteze, catre capatul ei).

Scris: Joi 06-Iul-2006 08:53
de cristian_v
khan scrie:mai degraba e discul. asta se cam intimpla cind se bat ferodouri pe un disc vechi sau se foloseste un disc necorespunzator, de la benzina sau unul cu aceleasi dimensiuni dar pentru un alt tip de motor. cel de TD ar trebui sa aiba 4 arcuri mari duble ca sa poata prelua socurile motorului. nasol e ca daca sint inca bune tampoanele in curind vor ceda pe rind ( unul e sus, pe dreapta masinii in dreptul distributiei, unul jos, in spatele motorului, tot in jumatatea dreapta si celalalt e pe stinga, deasupra cutiei de viteze, catre capatul ei).


Nu era vorba ca suportii motor sunt cauza?

Ambreiajul e relativ nou, are 20.000 km

Scris: Joi 06-Iul-2006 09:58
de khan
daca e nou si este cel indicat pentru aceasta masina si acest tip de motor, atunci nu ramin decit tampoanele, eventual rulmentul intermediar de la planetara lunga, poate da acelasi gen de vibratii in conditiile amintite. rulmentul se verifica usor, cu masina suspendata se trage de planetara sus-jos, radial adica, nu axial. daca se misca exagerat planetara in zona rulmentului, trebuie neaparat schimbat. tampoanele s-a explicat mai sus cum se pot verifica