Aer Admisie

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
florin_budea
pasionat
Mesaje: 313
Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
Localitate: Bihor,Beius

Aer Admisie

Mesajde florin_budea » Joi 13-Iul-2006 12:04

(Motorul de Xantia 1,8 i )Dupa cum stiti aerul care este absorbit de motor daca este mai rece motorul functioneaza mai bine , ce nu inteleg , de ce compartimentul unde este filtrul de aer est situat deasupra culbutorilor unde uleiul din motor incalzeste aerul(indirect) plus caldura degajata de motor, aerul care este absobit de motor este incalzit, dupa ce dati o tura cu masina si puneti mana pe aceste componente veti observa ca atat locul unde este situat filtrul de aer cat si conducta care duce aerul inspre "dozatorul de aer", sunt incinse. Oare cat este de bine amplasat fitrul de aer la aceste motoare?

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 13-Iul-2006 13:16

la diesel e valabila chestia cu aerul mai rece. la benzina aerul trebuie sa fie mai cald pentru o vaporizare mai buna a benzinei. cel putin la motoarele cu carburator aerul e incalzit de asa numita flansa pata calda, aflata sub carburator, care are exact scopul asta. mai e valabil si la motoarele turbo in general, cu cit aerul e mai cald cu atit umplerea cilindrilor e mai deficitara, dar acolo discutam deja de temperaturi f mari ale aerului care iese din turbina, nu doar de caldura preluata din compartimentul motor. si mai gindeste-te ca in timp ce mergi constant, pe sosea de ex, volumul de aer absorbit de motor e f mare si raceste practic pina la temperatura lui mediul prin care trece. in oras nu mai conteaza, atita vreme cit temperatura aerului influenteaza f putin mersul motorului la turatii joase. deci nu cred ca e vreo problema cu pozitionarea filtrului si a tuburilor de aer la motorul tau
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

marius_eugen
just curious
Mesaje: 19
Membru din: Vin 11-Aug-2006 10:33
Localitate: Bucuresti

Mesajde marius_eugen » Vin 11-Aug-2006 11:05

Acea pata calda pe care o intalnim si la vechea Dacie isi facea bine treaba iarna , dar vara eu personal o scoteam . Dupa ce am pus si admisia aerului mai din fata printr-un furtun chiar s-a simtit o putere mai mare la demaraj .
In afara de iarna , cand temperaturile sunt cu minus , aerul cald nu face bine motoarelor si arderii . Unele motoare chiar au intercoolere , pentru un randament mai bun al turbinelor . Daca va ganditi ca al admisiile sport cu cat iei aer mai rece in acel filtru cu atat puterea obtinuta este mai mare ... La o firma de tuning se spunea ca la fiecare 3'C scazute din temperatura aerului de admisie mai castigi un CP la puterea motorului .
Eu nu am Citroen , dar ca proiect in viitorul apropiat vreau sa-mi pun admisie sport si sa renunt la acea carcasa de plastic in care este filtrul stock . Este foartea adevarat ca acea carcasa se incalzeste foarte mult . Puteti ajuta motorul printr-o admisie de aer mai rece , prin tragerea unui furtun mai in fata , mai sub bara , mai pe langa radiator ... de unde poate sa traga aer direct din atmosfera , fara sa mai fie modificat in vre-un fel de aerul din incinta motorului . Acea conducta sau chiar si tot traseul pot fi imbracate in staniol pt pastrarea unei temperaturi cat mai scazute in acea zona .
Pentru domnul khan ... "la benzina aerul trebuie sa fie mai cald pentru o vaporizare mai buna a benzinei " - vaporizarea benzinei se efectueaza de injectoare si nu de aerul cald ! Cu cat aerul este mai rece cu atat este mai dens , iar amestecul este mai bogat in oxigen , iar arderea se efectueaza la parametrii mai buni , explozia generand o putere mai mare . In oras poate nu este chiar cum spuneti d-voastra pentru ca problema mare cu consumul este in oras si nu in afara , unde toti cred ca suntem destul de multumiti de consum . In oras nu stam daor la relanti si po spune ca in oras ajungem in turatii ai mari decat in afara orasului desi viteza este mai mica si fluxul de aer mult mai scazut , ca sa nu mai spun de mizeria din aerul orasului . ( de curand se pare ca avem cea mai mare concentratie de praf in aer din Europa )
Bine ar fi sa nu asteptati 10.000 km pana sa va schimbati filtrul de aer , ci sa-l schimbati mai devreme , la 8.000 de ex . Asta este parerea mea !

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 11-Aug-2006 12:40

- vaporizarea benzinei se efectueaza de injectoare si nu de aerul cald ! Cu cat aerul este mai rece cu atat este mai dens , iar amestecul este mai bogat in oxigen , iar arderea se efectueaza la parametrii mai buni
Daca ar fi strict asa cum zici tu, atunci de ce la rece (si in cazul IE) se imbogateste amestecul ?
Vaporizarea benzinei are loc, in fond, tot in galeria de admisie si in cilindri, si in cazul injectiei.

nobody
de-abia inscris
Mesaje: 3
Membru din: Joi 31-Aug-2006 22:50
Localitate: pe dincolo

serios???

Mesajde nobody » Joi 31-Aug-2006 23:43

voi chiar va pricepetzi la asaceva??dupa cum se vede nu avetzi prea mult habar de ce se intampla akolo mai bine ati consulta oameni care lucreaza in domeniu!!ce ziceti voi aici sunt doar carpelile voastre si cand mergeti la un service care e specializat pe citroen va doare buzunarul din cauza ca in loc sa reparati masina conform constructorului voi numa o deteriorati...apropo voi ati auzit de cuvantul "documentatie" scrisa de catre fabricant??aveti asaceva?? :?: cand o sa aveti si pricepeti ce este akolo atunci vb pana atunci ce ziceti marea majoritate este aberatzie!!!!

Avatar utilizator
jgr1001
pasionat
Mesaje: 1533
Membru din: Mie 12-Ian-2005 10:37
Localitate: Bucuresti / Fagaras

Mesajde jgr1001 » Vin 01-Sep-2006 07:37

Hai lumineaza-ne tu maestre!

Poate ai documentatie originala scrisa de fabricant de care noi nu stim.
Oricum suntem doar fotografi si aitisti pe aici...

paco
carcotas profesionist
Mesaje: 1972
Membru din: Vin 07-Mai-2004 06:00
Localitate: Bucuresti

Mesajde paco » Vin 01-Sep-2006 08:36

Ce personaj, are aerul unui idiot acest nobody!

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Re: serios???

Mesajde cristian_v » Vin 01-Sep-2006 09:19

nobody scrie:voi chiar va pricepetzi la asaceva??dupa cum se vede nu avetzi prea mult habar de ce se intampla akolo mai bine ati consulta oameni care lucreaza in domeniu!!ce ziceti voi aici sunt doar carpelile voastre si cand mergeti la un service care e specializat pe citroen va doare buzunarul din cauza ca in loc sa reparati masina conform constructorului voi numa o deteriorati...apropo voi ati auzit de cuvantul "documentatie" scrisa de catre fabricant??aveti asaceva?? :?: cand o sa aveti si pricepeti ce este akolo atunci vb pana atunci ce ziceti marea majoritate este aberatzie!!!!


Suntem doar un grup de oameni normali cu diferite ocupatii, exista un topic special cu ce se ocupa fiecare daca chiar doresti sa aflii, si pe care ne uneste pasiunea pentru Citroen, dorinta de a stii mai multe si de a face lucrurile mai bine pentru masinile noastre.

Avem si documentatii, unii inteleg mai multe, altii mai putin, de ce trebuie sa ne jignesti cu asta, nici unul dintre noi nu ti-a cerut bani sa faca improvizatii pe masina ta, nu ar trebuii sa te intereseze profesionalismul nostru intr-ale mecanicii.

Avatar utilizator
adytzu
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 1308
Membru din: Vin 11-Iul-2003 09:34
Localitate: Bucuresti

Mesajde adytzu » Vin 01-Sep-2006 09:32

Acest personaj, se pare ca a fost suparat de vreunul dintre voi...cine stie...i-ati luat locul de parcare cu citromobilul vostru, l-ati injurat pe strada...nu conteaza...Ideea e ca nu trebuie sa-l bagati in seama si mai ales sa-i raspundeti la provocari. Oricum, pentru incitare la Flame si posturi tendentioase, are BAN o saptamana.
Cu ocazia asta, infiintam si rubrica: Coltul de pedeapta!


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187773
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11812
    Cel mai nou membru JewellEMats