Aer Admisie
Moderator: Echipa Tehnica
- florin_budea
- pasionat
- Mesaje: 313
- Membru din: Vin 02-Dec-2005 11:25
- Localitate: Bihor,Beius
Aer Admisie
(Motorul de Xantia 1,8 i )Dupa cum stiti aerul care este absorbit de motor daca este mai rece motorul functioneaza mai bine , ce nu inteleg , de ce compartimentul unde este filtrul de aer est situat deasupra culbutorilor unde uleiul din motor incalzeste aerul(indirect) plus caldura degajata de motor, aerul care este absobit de motor este incalzit, dupa ce dati o tura cu masina si puneti mana pe aceste componente veti observa ca atat locul unde este situat filtrul de aer cat si conducta care duce aerul inspre "dozatorul de aer", sunt incinse. Oare cat este de bine amplasat fitrul de aer la aceste motoare?
la diesel e valabila chestia cu aerul mai rece. la benzina aerul trebuie sa fie mai cald pentru o vaporizare mai buna a benzinei. cel putin la motoarele cu carburator aerul e incalzit de asa numita flansa pata calda, aflata sub carburator, care are exact scopul asta. mai e valabil si la motoarele turbo in general, cu cit aerul e mai cald cu atit umplerea cilindrilor e mai deficitara, dar acolo discutam deja de temperaturi f mari ale aerului care iese din turbina, nu doar de caldura preluata din compartimentul motor. si mai gindeste-te ca in timp ce mergi constant, pe sosea de ex, volumul de aer absorbit de motor e f mare si raceste practic pina la temperatura lui mediul prin care trece. in oras nu mai conteaza, atita vreme cit temperatura aerului influenteaza f putin mersul motorului la turatii joase. deci nu cred ca e vreo problema cu pozitionarea filtrului si a tuburilor de aer la motorul tau
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
-
- just curious
- Mesaje: 19
- Membru din: Vin 11-Aug-2006 10:33
- Localitate: Bucuresti
Acea pata calda pe care o intalnim si la vechea Dacie isi facea bine treaba iarna , dar vara eu personal o scoteam . Dupa ce am pus si admisia aerului mai din fata printr-un furtun chiar s-a simtit o putere mai mare la demaraj .
In afara de iarna , cand temperaturile sunt cu minus , aerul cald nu face bine motoarelor si arderii . Unele motoare chiar au intercoolere , pentru un randament mai bun al turbinelor . Daca va ganditi ca al admisiile sport cu cat iei aer mai rece in acel filtru cu atat puterea obtinuta este mai mare ... La o firma de tuning se spunea ca la fiecare 3'C scazute din temperatura aerului de admisie mai castigi un CP la puterea motorului .
Eu nu am Citroen , dar ca proiect in viitorul apropiat vreau sa-mi pun admisie sport si sa renunt la acea carcasa de plastic in care este filtrul stock . Este foartea adevarat ca acea carcasa se incalzeste foarte mult . Puteti ajuta motorul printr-o admisie de aer mai rece , prin tragerea unui furtun mai in fata , mai sub bara , mai pe langa radiator ... de unde poate sa traga aer direct din atmosfera , fara sa mai fie modificat in vre-un fel de aerul din incinta motorului . Acea conducta sau chiar si tot traseul pot fi imbracate in staniol pt pastrarea unei temperaturi cat mai scazute in acea zona .
Pentru domnul khan ... "la benzina aerul trebuie sa fie mai cald pentru o vaporizare mai buna a benzinei " - vaporizarea benzinei se efectueaza de injectoare si nu de aerul cald ! Cu cat aerul este mai rece cu atat este mai dens , iar amestecul este mai bogat in oxigen , iar arderea se efectueaza la parametrii mai buni , explozia generand o putere mai mare . In oras poate nu este chiar cum spuneti d-voastra pentru ca problema mare cu consumul este in oras si nu in afara , unde toti cred ca suntem destul de multumiti de consum . In oras nu stam daor la relanti si po spune ca in oras ajungem in turatii ai mari decat in afara orasului desi viteza este mai mica si fluxul de aer mult mai scazut , ca sa nu mai spun de mizeria din aerul orasului . ( de curand se pare ca avem cea mai mare concentratie de praf in aer din Europa )
Bine ar fi sa nu asteptati 10.000 km pana sa va schimbati filtrul de aer , ci sa-l schimbati mai devreme , la 8.000 de ex . Asta este parerea mea !
In afara de iarna , cand temperaturile sunt cu minus , aerul cald nu face bine motoarelor si arderii . Unele motoare chiar au intercoolere , pentru un randament mai bun al turbinelor . Daca va ganditi ca al admisiile sport cu cat iei aer mai rece in acel filtru cu atat puterea obtinuta este mai mare ... La o firma de tuning se spunea ca la fiecare 3'C scazute din temperatura aerului de admisie mai castigi un CP la puterea motorului .
Eu nu am Citroen , dar ca proiect in viitorul apropiat vreau sa-mi pun admisie sport si sa renunt la acea carcasa de plastic in care este filtrul stock . Este foartea adevarat ca acea carcasa se incalzeste foarte mult . Puteti ajuta motorul printr-o admisie de aer mai rece , prin tragerea unui furtun mai in fata , mai sub bara , mai pe langa radiator ... de unde poate sa traga aer direct din atmosfera , fara sa mai fie modificat in vre-un fel de aerul din incinta motorului . Acea conducta sau chiar si tot traseul pot fi imbracate in staniol pt pastrarea unei temperaturi cat mai scazute in acea zona .
Pentru domnul khan ... "la benzina aerul trebuie sa fie mai cald pentru o vaporizare mai buna a benzinei " - vaporizarea benzinei se efectueaza de injectoare si nu de aerul cald ! Cu cat aerul este mai rece cu atat este mai dens , iar amestecul este mai bogat in oxigen , iar arderea se efectueaza la parametrii mai buni , explozia generand o putere mai mare . In oras poate nu este chiar cum spuneti d-voastra pentru ca problema mare cu consumul este in oras si nu in afara , unde toti cred ca suntem destul de multumiti de consum . In oras nu stam daor la relanti si po spune ca in oras ajungem in turatii ai mari decat in afara orasului desi viteza este mai mica si fluxul de aer mult mai scazut , ca sa nu mai spun de mizeria din aerul orasului . ( de curand se pare ca avem cea mai mare concentratie de praf in aer din Europa )
Bine ar fi sa nu asteptati 10.000 km pana sa va schimbati filtrul de aer , ci sa-l schimbati mai devreme , la 8.000 de ex . Asta este parerea mea !
Daca ar fi strict asa cum zici tu, atunci de ce la rece (si in cazul IE) se imbogateste amestecul ?- vaporizarea benzinei se efectueaza de injectoare si nu de aerul cald ! Cu cat aerul este mai rece cu atat este mai dens , iar amestecul este mai bogat in oxigen , iar arderea se efectueaza la parametrii mai buni
Vaporizarea benzinei are loc, in fond, tot in galeria de admisie si in cilindri, si in cazul injectiei.
serios???
voi chiar va pricepetzi la asaceva??dupa cum se vede nu avetzi prea mult habar de ce se intampla akolo mai bine ati consulta oameni care lucreaza in domeniu!!ce ziceti voi aici sunt doar carpelile voastre si cand mergeti la un service care e specializat pe citroen va doare buzunarul din cauza ca in loc sa reparati masina conform constructorului voi numa o deteriorati...apropo voi ati auzit de cuvantul "documentatie" scrisa de catre fabricant??aveti asaceva??
cand o sa aveti si pricepeti ce este akolo atunci vb pana atunci ce ziceti marea majoritate este aberatzie!!!!

- cristian_v
- pasionat
- Mesaje: 264
- Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
- Localitate: nantes
Re: serios???
nobody scrie:voi chiar va pricepetzi la asaceva??dupa cum se vede nu avetzi prea mult habar de ce se intampla akolo mai bine ati consulta oameni care lucreaza in domeniu!!ce ziceti voi aici sunt doar carpelile voastre si cand mergeti la un service care e specializat pe citroen va doare buzunarul din cauza ca in loc sa reparati masina conform constructorului voi numa o deteriorati...apropo voi ati auzit de cuvantul "documentatie" scrisa de catre fabricant??aveti asaceva??cand o sa aveti si pricepeti ce este akolo atunci vb pana atunci ce ziceti marea majoritate este aberatzie!!!!
Suntem doar un grup de oameni normali cu diferite ocupatii, exista un topic special cu ce se ocupa fiecare daca chiar doresti sa aflii, si pe care ne uneste pasiunea pentru Citroen, dorinta de a stii mai multe si de a face lucrurile mai bine pentru masinile noastre.
Avem si documentatii, unii inteleg mai multe, altii mai putin, de ce trebuie sa ne jignesti cu asta, nici unul dintre noi nu ti-a cerut bani sa faca improvizatii pe masina ta, nu ar trebuii sa te intereseze profesionalismul nostru intr-ale mecanicii.
Acest personaj, se pare ca a fost suparat de vreunul dintre voi...cine stie...i-ati luat locul de parcare cu citromobilul vostru, l-ati injurat pe strada...nu conteaza...Ideea e ca nu trebuie sa-l bagati in seama si mai ales sa-i raspundeti la provocari. Oricum, pentru incitare la Flame si posturi tendentioase, are BAN o saptamana.
Cu ocazia asta, infiintam si rubrica: Coltul de pedeapta!
Cu ocazia asta, infiintam si rubrica: Coltul de pedeapta!
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11812
Cel mai nou membru JewellEMats