Pagina 1 din 1
Batai motor
Scris: Lun 05-Mar-2007 10:43
de cristian_v
Salut!
Am o problema cu motorul Xantie mele, 1.9TD 1994, 236.000 Km. La rece bate destul de tare, iar la cald merge perfect, nu mai aud nimic. Bataile se atenueaza relativ repede, cam 10 minute cand e frig afara, iar vara cand e cald nu le mai aud aproape deloc, nici la rece.
Ma intreb ce poate fi, si pe langa asta cam cat mai poate merge motorul in conditiile astea?
Precizez ca motorul nu manca deloc ulei, si folosesc ulei 5W40.
Merci mult!
Scris: Lun 05-Mar-2007 10:48
de WLD
Pare sa fie o bataie de piston. Daca nu o fortezi la rece cred ca mai poti merge cateva zeci de mii de km fara probleme.
Scris: Lun 05-Mar-2007 11:40
de cristian_v
La rece nu depasesc 2000 ture/min
Scris: Lun 05-Mar-2007 17:09
de razzwan
cand pornesti masina la rece si auzi bataie incearca sa observi de unde vine bataia . Din partea de jos sau din partea de sus a motorului
Scris: Mar 06-Mar-2007 17:33
de cristian_v
razzwan scrie:cand pornesti masina la rece si auzi bataie incearca sa observi de unde vine bataia . Din partea de jos sau din partea de sus a motorului
Din pacate nu prea reusesc sa localizez de unde vine bataia...

Scris: Sâm 10-Mar-2007 14:54
de gabi caragea
daca este bataie de piston ce trebuie facut ?
sau este din bolt.trebuie facut setul motor ??
Scris: Sâm 10-Mar-2007 18:35
de razzwan
gabi caragea scrie:daca este bataie de piston ce trebuie facut ?
sau este din bolt.trebuie facut setul motor ??
uzura la cuzinet

trebuie sai faci doar linia

Scris: Dum 11-Mar-2007 14:42
de WLD
razzwan scrie:gabi caragea scrie:daca este bataie de piston ce trebuie facut ?
sau este din bolt.trebuie facut setul motor ??
uzura la cuzinet

trebuie sai faci doar linia

nu poate fi uzura la cuzinet pt ca se manifesta numai la rece.
daca e bataie de bolt se poate monta un bolt majorat si scapi. daca e de piston, trebuie schimbat setul.
Scris: Lun 12-Mar-2007 15:48
de rufusgti
Ai deja destul de multi Km cu masina . La peste 200.000 te sfatuiesc sa folosesti un ulei cel putin 10W40 deoarece motorul are un pic de uzura iar 5W40 este prea subtire! Bataia la rece nu o poti descoperi deoarece s-ar putea sa-ti bata mai multe componente si se aude in tot motorul. Uleiurile 5w40 sunt sintetice si au valori constante la vascozitate ,indiferent de anotimp .In motor, la peste 100 grade vascozitatea lor creste! si din acest motiv la cald bataile nu se mai aud.
Deci schimba uleiul si vezi ce se intimpla

Scris: Mar 13-Mar-2007 14:29
de gabi caragea
wld
de unde poti lua un bolt majorat ?in caz ca de acolo este problema,se potriveste de la alt auto sau mergi la un strungar