Pagina 1 din 1
Scmimbarea in trepte superioare
Scris: Mar 01-Mai-2007 21:02
de florin_budea
In normal la ce turatii ar fi indicat sa se schimbe intro treapta superioara.
La vitezometru sunt marcate trei linii rosii la 50 -90 -120.Banuiesc ca intre 0-50 (I-II), 50-90(III),90-120(IV),120-... (V). Eu de obicei schimb la 2000 t/m , dar ma intreb cat este de indicat pentru motor.
Drept este ca dupa indicatiile de pe ceas niciodata nu a depasit 4200 t/m.
Masina se comporta altcumva, are o putere de sprint super.
Drept este ca am alimentat cu o benzita cam ciudata de 95 , dar temperatura apei nu scade sub 90 nici la drum intins cu acesta benzina.
Exista termostat la Xantia care deschide pe la 75-80,(al meu deschide la 85)?
Ce temperatura calculatorul considera ca este buna (sa renunte la soc)?.
Scris: Mar 01-Mai-2007 21:08
de tartorul
Marcajele de pe cadranul vitezometrului sunt ca sa iti atraga atentia ca mergi cu viteza X, care reprezinta o limita in functie de statutul drumului pe care mergi (local, regional, autostrada, etc).
Termostatul lasa-l asa cum e, daca nu ai chef de alte belele. La fel si pt soc - eventual poti sa desfaci socul sa il cureti (sufli cu aer, etc) si sa il pui la loc.
Scris: Mar 01-Mai-2007 21:10
de tartorul
Valoarea pentru care trebuie sa se deschida/inchida o gasesti in cartea masinii (atentie, sa fie pt tipul tau de motor).
Scris: Mar 01-Mai-2007 21:36
de florin_budea
Ce anume sa curat la soc , inafara de senzori pozitionati in jurul debitmetrului de aer nu exista nimic. La unul dintre ei te referi?
Eu pana acum stiam ca socul se retrage in functie de temperatura apei din motor.
Cand motorul atinge peste 3000 t/m are un zgomot grozav si o putere de sprint buna.Din cand in cand merg cu masina turata 3000-4500 t/m sa elimin eventuale depuneri si am trecut prin localitate 100-120 in treapta 4 pe linga un politist. Cum era si ora 23 asa s-a speriat d-l politist . Era orientat cu spatele , cand si-a data seama ce a trecut pe linge el a fost prea tarziu sa ma poata opri. S-a uitat dupa mine , cred ca in speranta sa ma opreasca pe viitor.
Dau jos catalizatorul sa mai recuper ceva putere, oricum masina nu era proiectata cu asa ceva, eu am montat-o pentru natura, este euro 2.
Scris: Mar 01-Mai-2007 22:23
de tartorul
Daca masina nu a avut din fabrica catalizator da-l jos ca iti face mai mult rau decat bine.
Socul se inchide/deschide in functie de temperatura. Daca ramane praf pe acolo nu isi mai face treaba cum trebuie. Daca nu te doare capul mai bine nu umbla la el.

La tine, in momentul asta nu vad o problema.
In cazul tau, motor XU7, termostatul se deschide la 89 grade Celsius si e deschis complet la 100 grade Celsius.
Primul lucru care totusi ar trebui sa il faci e sa vezi nivelul lichidului in instalatia de racire, daca e vechi sa il schimbi cu unul nou. O spalare(curatare interioara) a instalatiei nu ar strica. Se depun destule reziduri care nu au cum sa fie date afara fara spalare.
Atentie! Verifica nivelul lichidului cu motorul oprit si nu cand motorul este fierbinte. Risti sa te oparesti.
Scris: Mie 02-Mai-2007 08:34
de cristian_v
marcajele rosii sunt la 50 - 90 - 130, limitele de viteza in oras, national, autostrada
Scris: Mar 08-Mai-2007 16:02
de florin_budea
Intradevar 50-90-130.