Probleme la relanti

Probleme ce tin de motor si cutia de viteze.

Moderator: Echipa Tehnica

Tavi Dumitru
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Joi 10-Mar-2005 11:22
Localitate: Bucuresti

Probleme la relanti

Mesajde Tavi Dumitru » Joi 10-Mar-2005 13:06

Salut, si bine ca v-am gasit :)
Ma numesc Tavi, am o Xantia de 1.6i din '94 si am si o problema.
Dupa ce se incalzeste motorul de pe la 60 grade in sus masina prezinta fluctuatii la relanti acul plimbandu-se intre 600-950 ture. Atunci cand este in sarcina nu prezinta simptome ciudate dar cand o scot din viteza turatia scade pana la 200-300 de ture si isi revine de cele mai multe ori (sunt cazuri si cand se oprest motorul).
:x
Am schimbat si regulatorul de relanti si nimic, am fost la service la ATS si dupa ce mi-au frecat masina 5 ore ( cinci ore) mi-au spus ca ar trebui sa schimb calculatorul motorului si injectoarele (mai aveau putin si-mi spuneau sa schimb motorul cu totul :x )
Am intrebat si alti mecanici motoristi si mi-au spus ca nu este simptom de injectoare iar calculatorul l-am schimbat si nimic.
Poate aveti voi idee ca eu am ramas in pana de idei :)
Multumesc anticipat
Tavi Dumitru.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Vin 11-Mar-2005 18:25

Consumul ti s-a schimbat?Ar putea sa fie sonda lambda(sa nu credeti ca mi-a venit ceva pe ea astazi:) ) pt. ca este una din componentele care nu influienteaza functionarea motorului la rece.

Avatar utilizator
editza
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Joi 08-Mai-2003 17:04
Localitate: Bucuresti

Mesajde editza » Vin 11-Mar-2005 18:53

Vre-un martor luminos la bord. Sau la pornire becul de engine management ramane mai mult aprins? La mine asa se intampla dar dupa ce se incalzeste merga cam in "trei" si trepideaza la relanti.

N-ar strica o verificare pe calculator. Bineinteles la Champion. Eu am sa ma duc luni dimineata.
fost posesor Xantia 2.0 16v

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Vin 11-Mar-2005 19:02

Pai de aia ti-am spus si tie sa o verifici :) .La fel ca si catalizatorul sonda lambda lucreaza numai dupa ce temperatura creste.Dac nu furnizeaza datele corect va influienta functionarea motorului.

Tavi Dumitru
just curious
Mesaje: 20
Membru din: Joi 10-Mar-2005 11:22
Localitate: Bucuresti

Mesajde Tavi Dumitru » Lun 14-Mar-2005 09:13

Nici consumul nu s-a schimbat, nici alte simptome in sarcina nu are si toate becurile stau stinse, doar cand o scot din viteza scade turatia pe la 2-300 si isi revine s-au oscileaza o perioada.

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Joi 27-Oct-2005 09:41

salutare
aceeasi problema o am si eu dupa ce am facut ceva rep.la motor,in momentul cind o scot din viteza scade turatia aproape la 400/500 si oscileaza dupa care se stabilizeaza dar mai greu pe la vreo 650/700rot,
aveti idee ce poate fi si cum poate fi remediata problema?
multumesc

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Joi 27-Oct-2005 10:02

Eu am avut o problema asemanatoare, in sensul ca la relanti motorul nu statea la 700 ture, oscila intre 600-800 ture. Dupa ce am facut un test pe calculator (la ATS), concluzia a fost ca sunt injectoarele murdare, ca trebuie schimbate bujiile si fisele de bujii - a exista si o banuiala ca motorasul pas cu pas care tine aceleratia la relanti nu ar reactiona cum trebuie dar s-a dovedit a fi o alarma falsa. Am curatat injectoarele (curatare cu lichid, la ATS), am schimbat bujiile si fisele si problema s-a remediat partial. In momentul de fata, motorul sta la relanti constant la 700 ture, singura problema care a ramas este o trepidatie a motorului la relanti care se repeta constant la 2-2,5 secunde.

Trebuie sa precizez ca am un motor 1.8i, injectie multipunct Magneti Marelli, identic cu al lui Gabi Caragea.
Fun Citroen

Avatar utilizator
editza
pasionat
Mesaje: 157
Membru din: Joi 08-Mai-2003 17:04
Localitate: Bucuresti

Mesajde editza » Joi 27-Oct-2005 10:05

In principiu ... daca s-a umblat la motor cred ca e vorba despre senzori (care probabil nu fac contact). Daca vrei facem o verificare si cu "testerul" dar in principiu vorbeste cu Cristi.
fost posesor Xantia 2.0 16v

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Joi 27-Oct-2005 10:19

mai sti cat a costat lucrarea la ats

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Joi 27-Oct-2005 10:21

am vorbit cu cristi pentru ca la el am facut mot.si astept sa scoata niste coduri pentru a putea pune masina pe tester.

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Joi 27-Oct-2005 10:30

@gabi caragea
gabi caragea scrie:mai sti cat a costat lucrarea la ats

Cred ca aproximativ 170 RON (manopera, lichid de curatare + TVA). Iti spun diseara cu exactitate, dupa ce ma uit pe factura.
Fun Citroen

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Joi 27-Oct-2005 10:41

referitor la trepidatie cei din ats ti-au spus ceva sau a aparut dupa mai mult timp?

Avatar utilizator
tartorul
pasionat
Mesaje: 522
Membru din: Lun 02-Mai-2005 19:05
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde tartorul » Joi 27-Oct-2005 11:32

Istoria e cam asa:
-motorul trepida neregulat si la relanti varia turatia;
-se rezolva problema cu relantiul prin curatarea injectoarelor, schimb de bujii si fise de bujii;
-in euforia evenimentelor am crezut ca e totul ok, motorul "suna" bine, era mai vioi si masina era mai agila (impresie personala);
-se rupe un tampon superior la motor la scurt timp si evident apar trepidatii la motor;
-se inlocuieste tamponul, motorul e dintr-o data mult mai linistit;
-observ trepidatia regulata de care vorbeam mai sus, care apare doar la relanti (probabil ca in mers, din cauza functionarii motorului in alt regim nu se mai sesiseaza);
Fun Citroen

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Joi 27-Oct-2005 11:37

deci se rezolva problema cu relantiul prin curatarea injectoarelor, schimb de bujii si fise de bujii si acum spui ca nu mai prob.cu modificarea turatiei

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 27-Oct-2005 11:50

Daca trepideaza neregulat la relanti si variaza turatia, amestecul este sarac. Daca trepideaza regulat, amestecul este bogat, sau sint probleme la un singur cilindru. Amestecul la relanti se poate regla.


Înapoi la “Mecanica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO