Pagina 1 din 2
Probleme la relanti
Scris: Joi 10-Mar-2005 13:06
de Tavi Dumitru
Salut, si bine ca v-am gasit
Ma numesc Tavi, am o Xantia de 1.6i din '94 si am si o problema.
Dupa ce se incalzeste motorul de pe la 60 grade in sus masina prezinta fluctuatii la relanti acul plimbandu-se intre 600-950 ture. Atunci cand este in sarcina nu prezinta simptome ciudate dar cand o scot din viteza turatia scade pana la 200-300 de ture si isi revine de cele mai multe ori (sunt cazuri si cand se oprest motorul).
:x
Am schimbat si regulatorul de relanti si nimic, am fost la service la ATS si dupa ce mi-au frecat masina 5 ore ( cinci ore) mi-au spus ca ar trebui sa schimb calculatorul motorului si injectoarele (mai aveau putin si-mi spuneau sa schimb motorul cu totul :x )
Am intrebat si alti mecanici motoristi si mi-au spus ca nu este simptom de injectoare iar calculatorul l-am schimbat si nimic.
Poate aveti voi idee ca eu am ramas in pana de idei
Multumesc anticipat
Tavi Dumitru.
Scris: Vin 11-Mar-2005 18:25
de MARIAN
Consumul ti s-a schimbat?Ar putea sa fie sonda lambda(sa nu credeti ca mi-a venit ceva pe ea astazi:) ) pt. ca este una din componentele care nu influienteaza functionarea motorului la rece.
Scris: Vin 11-Mar-2005 18:53
de editza
Vre-un martor luminos la bord. Sau la pornire becul de engine management ramane mai mult aprins? La mine asa se intampla dar dupa ce se incalzeste merga cam in "trei" si trepideaza la relanti.
N-ar strica o verificare pe calculator. Bineinteles la Champion. Eu am sa ma duc luni dimineata.
Scris: Vin 11-Mar-2005 19:02
de MARIAN
Pai de aia ti-am spus si tie sa o verifici

.La fel ca si catalizatorul sonda lambda lucreaza numai dupa ce temperatura creste.Dac nu furnizeaza datele corect va influienta functionarea motorului.
Scris: Lun 14-Mar-2005 09:13
de Tavi Dumitru
Nici consumul nu s-a schimbat, nici alte simptome in sarcina nu are si toate becurile stau stinse, doar cand o scot din viteza scade turatia pe la 2-300 si isi revine s-au oscileaza o perioada.
Scris: Joi 27-Oct-2005 09:41
de gabi caragea
salutare
aceeasi problema o am si eu dupa ce am facut ceva rep.la motor,in momentul cind o scot din viteza scade turatia aproape la 400/500 si oscileaza dupa care se stabilizeaza dar mai greu pe la vreo 650/700rot,
aveti idee ce poate fi si cum poate fi remediata problema?
multumesc
Scris: Joi 27-Oct-2005 10:02
de tartorul
Eu am avut o problema asemanatoare, in sensul ca la relanti motorul nu statea la 700 ture, oscila intre 600-800 ture. Dupa ce am facut un test pe calculator (la ATS), concluzia a fost ca sunt injectoarele murdare, ca trebuie schimbate bujiile si fisele de bujii - a exista si o banuiala ca motorasul pas cu pas care tine aceleratia la relanti nu ar reactiona cum trebuie dar s-a dovedit a fi o alarma falsa. Am curatat injectoarele (curatare cu lichid, la ATS), am schimbat bujiile si fisele si problema s-a remediat partial. In momentul de fata, motorul sta la relanti constant la 700 ture, singura problema care a ramas este o trepidatie a motorului la relanti care se repeta constant la 2-2,5 secunde.
Trebuie sa precizez ca am un motor 1.8i, injectie multipunct Magneti Marelli, identic cu al lui Gabi Caragea.
Scris: Joi 27-Oct-2005 10:05
de editza
In principiu ... daca s-a umblat la motor cred ca e vorba despre senzori (care probabil nu fac contact). Daca vrei facem o verificare si cu "testerul" dar in principiu vorbeste cu Cristi.
Scris: Joi 27-Oct-2005 10:19
de gabi caragea
mai sti cat a costat lucrarea la ats
Scris: Joi 27-Oct-2005 10:21
de gabi caragea
am vorbit cu cristi pentru ca la el am facut mot.si astept sa scoata niste coduri pentru a putea pune masina pe tester.
Scris: Joi 27-Oct-2005 10:30
de tartorul
@gabi caragea
gabi caragea scrie:mai sti cat a costat lucrarea la ats
Cred ca aproximativ 170 RON (manopera, lichid de curatare + TVA). Iti spun diseara cu exactitate, dupa ce ma uit pe factura.
Scris: Joi 27-Oct-2005 10:41
de gabi caragea
referitor la trepidatie cei din ats ti-au spus ceva sau a aparut dupa mai mult timp?
Scris: Joi 27-Oct-2005 11:32
de tartorul
Istoria e cam asa:
-motorul trepida neregulat si la relanti varia turatia;
-se rezolva problema cu relantiul prin curatarea injectoarelor, schimb de bujii si fise de bujii;
-in euforia evenimentelor am crezut ca e totul ok, motorul "suna" bine, era mai vioi si masina era mai agila (impresie personala);
-se rupe un tampon superior la motor la scurt timp si evident apar trepidatii la motor;
-se inlocuieste tamponul, motorul e dintr-o data mult mai linistit;
-observ trepidatia regulata de care vorbeam mai sus, care apare doar la relanti (probabil ca in mers, din cauza functionarii motorului in alt regim nu se mai sesiseaza);
Scris: Joi 27-Oct-2005 11:37
de gabi caragea
deci se rezolva problema cu relantiul prin curatarea injectoarelor, schimb de bujii si fise de bujii si acum spui ca nu mai prob.cu modificarea turatiei
Scris: Joi 27-Oct-2005 11:50
de sorin.
Daca trepideaza neregulat la relanti si variaza turatia, amestecul este sarac. Daca trepideaza regulat, amestecul este bogat, sau sint probleme la un singur cilindru. Amestecul la relanti se poate regla.