Aerisire suspensie

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 08-Iul-2008 21:41

poti sa astepti tu cite zile vrei ca n-o sa ai frina pe roata aia in veci


si eu de ce am? le-o fi aerisit cineva noaptea fara sa stiu...
Exact scenariul tau:schimbat teava frana spate stanga. Nu aerisit. Are frana ca doar asa a zis testul de la ITP...

Inca o data> nu zic ca n-ar trebui aerisite franele.
Relu

Avatar utilizator
sandor mihai
pasionat
Mesaje: 1649
Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
Localitate: cluj napoca
Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
3: Citroen XM 2.1 TDI 1993

aerisire

Mesajde sandor mihai » Mar 08-Iul-2008 21:46

sigur ca are putin ca doar si aerul se comprima , si transmite forta fluidului mai departe ,nu?dar nu va avea, cel putin teoretic forta de frinare a rotii unde nu exista aer.asta am avut de spus si nu vreau sa despic firul in 4.
BX-ul NU VA DISPAREA NICIODATA DIN INIMA MEA.
LEXIA, DIAGBOX TEST AVAILABLE.


APROAPE ORICE PIESA DE C5 1 si 2,DISPONIBILA !!!

Avatar utilizator
cdires
pasionat
Mesaje: 398
Membru din: Sâm 28-Oct-2006 19:31
Localitate: Racari,Dambovita
Contact:

Mesajde cdires » Mar 08-Iul-2008 21:54

ok.

trebuie sa recunosc ca a fost constructiv. In astea cateva minute m-am hotarat sa fac o aerisre la toate etrierele, sa-l schimb pe cel cu aerisitorul rupt si sa vad daca pot scoate ceva mai mult din sistemul de franare.

Am sa postez cand e gata si ce modificari se simt.

Sper ca n-am suparat pe nimeni. Am spus doar ce s-a intamplat la bx-urile mele.
Relu

Lampard87
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Vin 04-Iul-2008 20:54
Localitate: Curtea de Arges

Re: Aerisire suspensie

Mesajde Lampard87 » Mar 08-Iul-2008 23:27

sandor mihai scrie:
Lampard87 scrie:Am un Xantia 1.9 td din 1997.Cum se face aerisirea suspensiei?E foarte rigida fata...daca dau intr-o groapa sare de pierde contactu cu asfaltu'!In romana daca se poate....multumesc!

prietene,tu ai sferele varza.trebuie umplute cu azot. ce rost are sa batem cimpii cu aerisirea suspensiei?daca tot veni vorba suspensia se aeriseste asa: se ridica si se coboara masina de vreo 3 ori de la min la maxim.asta e tot.si se face doar dupa o interventie la sfere sau alte componente ale sistemului.daca nu se face nu e absolut nici o problema.
ce se face de la celebrul surub de 12 pe care multi il scot de tot, e altceva ,se face AMORSAREA, ajutarea pompei sa se umple de ulei.
Si cum se incarca sferele cu azot? Am si alte sfere luate de la dezmembrari......ce-mi recomandati:sa le incarc sau sa le schimb?..

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 09-Iul-2008 00:03

nu le monta direct, ca e posibil sa fie descarcate. mergi si cauta un atelier in care se incarca sfere; daca nu gasesti, incearca chiar si pe forum la sectiunea mecanici/service-uri independente sau ceva de genul; daca tot nu gasesti, vino la craiova si te ajut eu sa rezolvi, ca vad ca esti din pitesti, si nu e chiar asa departe. cele de pe masina se verifica daca sunt sparte, daca nu, se incarca, daca da, se arunca. cele care le ai cumparate, chiar daca nu sunt sparte, se verifica ce presiune au in ele, si daca corespund, se monteaza, daca nu, se reincarca si alea la presiunea recomandata.

referitor la frane... in cazul in care este aer in instalatia de franare, franele sunt cam la fel de puternice, pentru ca vine presiune continua, numai ca rezulta o intarziere la franare intre 0 si 2 secunde, in functie de cat aer are; treaba sta cam asa: pe spate nu iti dai seama in mers, pt ca spatele nu prea franeaza, iar pe fata iti dai seama clar de acea intarziere, initial cand calci pedala parca nu ai frane, apoi brusc blocheaza rotile. nu este de joaca cu franele, trebuie neaparat aerisite. daca exista aerisitor pe dozator, se foloseste si ala. normal ca la itp a rezultat ca ai frane, pt ca stai cu piciorul pe pedala. si la dacie daca ii faci 4-5 pedale, cu aer, tot franeaza. sa nu mai spuna nimeni ca se aerisesc singure franele, decat daca vine cu dovezi scrise in acest sens. in rest, instalatia hidraulica nu se aeriseste "voit" . si eu stiu ca surubul acela este pentru depresurizarea instalatiei, mai exact pentru eliberarea presiunii din sfera centrala, dar, cateodata ajuta la amorsarea pompei hidraulice (nefacand presiune in instalatie, si scapand tot debitul pe retur, se amorseaza mai usor), dar, asta in cazul in care pompa este uzata.

Lampard87
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Vin 04-Iul-2008 20:54
Localitate: Curtea de Arges

Mesajde Lampard87 » Mie 09-Iul-2008 00:15

dj01fad scrie:nu le monta direct, ca e posibil sa fie descarcate. mergi si cauta un atelier in care se incarca sfere; daca nu gasesti, incearca chiar si pe forum la sectiunea mecanici/service-uri independente sau ceva de genul; daca tot nu gasesti, vino la craiova si te ajut eu sa rezolvi, ca vad ca esti din pitesti, si nu e chiar asa departe. cele de pe masina se verifica daca sunt sparte, daca nu, se incarca, daca da, se arunca. cele care le ai cumparate, chiar daca nu sunt sparte, se verifica ce presiune au in ele, si daca corespund, se monteaza, daca nu, se reincarca si alea la presiunea recomandata.

referitor la frane... in cazul in care este aer in instalatia de franare, franele sunt cam la fel de puternice, pentru ca vine presiune continua, numai ca rezulta o intarziere la franare intre 0 si 2 secunde, in functie de cat aer are; treaba sta cam asa: pe spate nu iti dai seama in mers, pt ca spatele nu prea franeaza, iar pe fata iti dai seama clar de acea intarziere, initial cand calci pedala parca nu ai frane, apoi brusc blocheaza rotile. nu este de joaca cu franele, trebuie neaparat aerisite. daca exista aerisitor pe dozator, se foloseste si ala. normal ca la itp a rezultat ca ai frane, pt ca stai cu piciorul pe pedala. si la dacie daca ii faci 4-5 pedale, cu aer, tot franeaza. sa nu mai spuna nimeni ca se aerisesc singure franele, decat daca vine cu dovezi scrise in acest sens. in rest, instalatia hidraulica nu se aeriseste "voit" . si eu stiu ca surubul acela este pentru depresurizarea instalatiei, mai exact pentru eliberarea presiunii din sfera centrala, dar, cateodata ajuta la amorsarea pompei hidraulice (nefacand presiune in instalatie, si scapand tot debitul pe retur, se amorseaza mai usor), dar, asta in cazul in care pompa este uzata.
Mersi mult cumetre.....daca nu o sa gasesc nimic la tine apelez!mersi inca o data si.....un numar sa pot lua legatura cu tine..

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 09-Iul-2008 00:19

0722544672. daca nu raspund din prima, mai incerci peste juma de ora :lol:

Lampard87
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Vin 04-Iul-2008 20:54
Localitate: Curtea de Arges

Mesajde Lampard87 » Mie 09-Iul-2008 00:38

dj01fad scrie:0722544672. daca nu raspund din prima, mai incerci peste juma de ora :lol:
Si inca ceva...ca sa fie verificate si eventual incarcate sferele trebuie demontate sau procesul se face pe masina?Si daca trebuie demontate cum le demontez?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 09-Iul-2008 01:15

trebuie demontate. pentru demontare, daca are hydractive masina, iti explic la telefon, ca e mai simplu asa. daca nu are hydractive, o lasi jos de tot, astepti cateva secunde (30 sa zicem), apoi le desurubezi. daca nu merge cu mana, iti trebuie o cheie cu lant... (asta pe fata, ca pe spate e putin mai complicat, si trebuie neaparat sa suspenzi masina pe butuci...)

Lampard87
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Vin 04-Iul-2008 20:54
Localitate: Curtea de Arges

Mesajde Lampard87 » Mie 09-Iul-2008 10:10

dj01fad scrie:trebuie demontate. pentru demontare, daca are hydractive masina, iti explic la telefon, ca e mai simplu asa. daca nu are hydractive, o lasi jos de tot, astepti cateva secunde (30 sa zicem), apoi le desurubezi. daca nu merge cu mana, iti trebuie o cheie cu lant... (asta pe fata, ca pe spate e putin mai complicat, si trebuie neaparat sa suspenzi masina pe butuci...)
Ok dar cum aflu daca are sau nu hydractive masina....ar trebui sa scrie undeva?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 09-Iul-2008 11:29

salti capota, faci o poza pe una din parti la teava care intra in telescop si postezi aici ca sa vedem ce si cum. poti sa iti dai seama si singur; daca teava aia are cam 4 mm grosime, atunci nu are hydra; daca teava are cam 10 mm grosime, are hydra. dar pune si o poza...

Lampard87
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Vin 04-Iul-2008 20:54
Localitate: Curtea de Arges

Mesajde Lampard87 » Mie 16-Iul-2008 09:45

dj01fad scrie:salti capota, faci o poza pe una din parti la teava care intra in telescop si postezi aici ca sa vedem ce si cum. poti sa iti dai seama si singur; daca teava aia are cam 4 mm grosime, atunci nu are hydra; daca teava are cam 10 mm grosime, are hydra. dar pune si o poza...
Mersi mult frate.....am rezolvat problema...

Lampard87
simpatizant
Mesaje: 34
Membru din: Vin 04-Iul-2008 20:54
Localitate: Curtea de Arges

Mesajde Lampard87 » Mie 16-Iul-2008 18:19

Lampard87 scrie:
dj01fad scrie:salti capota, faci o poza pe una din parti la teava care intra in telescop si postezi aici ca sa vedem ce si cum. poti sa iti dai seama si singur; daca teava aia are cam 4 mm grosime, atunci nu are hydra; daca teava are cam 10 mm grosime, are hydra. dar pune si o poza...
Mersi mult frate.....am rezolvat problema...
Aha....si altceva...se poate mari cumva presiunea turbinei?

Avatar utilizator
nutzu313
pasionat
Mesaje: 533
Membru din: Lun 25-Iun-2007 00:06
Localitate: focsani

Mesajde nutzu313 » Mar 29-Iul-2008 19:22

MARIAN scrie:Pe forum este pĂŁrerea oamenilor simpli dar tu m-ai trimis la manual. :wink: So, cine a ridicat piatra?
Frânele trebuiesc aerisite numai cã la anumite modele dozatoare nu este necesarã aerisirea? Aºtept ºi link-ul. :tease:


http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?t=5706

postul lui mbc

oc_mowgli
just curious
Mesaje: 16
Membru din: Dum 29-Iun-2008 13:30
Localitate: Onesti

Mesajde oc_mowgli » Joi 11-Sep-2008 09:55

Am si eu o intrebare, cat de des trebuie incarcate sferele?
hola


Înapoi la “Hidraulica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187775
    Total subiecte 18654
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11819
    Cel mai nou membru Tudoo