Este normal ca telescopul ........?

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 05-Ian-2006 16:10

mai sus am specificat ce unghi variaza la viraj ceea ce nu se intamla la suspensia cu 2 brate.

Unghiul de cadere variaza la viraj in fct. de marimea unghiului de fuga(ca si la suspensia cu doua brate)

La Mc Pherson acest unghi variaza foarte putin cand se comprim-destinde
Variaza mai putin, dar nici chiar foarte putin. :lol:

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 05-Ian-2006 16:30

Daca zici tu....
Dar cand ai timp compara cele doua suspensii si o sa vezi inclinarea rotilor la virare;variatia unghiului de cadere nu ai cum s-o observi.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Joi 05-Ian-2006 16:50

nu se vede variatia unghiului de cadere in cazul in care amortizorul se comprima/destinde. variatia e mica asa cum spune si Marian. se vede insa, chiar bine, variatia unghiului de cadere odata cu virarea rotilor, se vede si la CX si la BX, si la Xantia...
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 05-Ian-2006 17:22

Da, dar noi vorbeam de inclinarea telescopului in primul rand, nu a rotii.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Joi 05-Ian-2006 17:49

Ei daca vb. de telescop atunci la suspensia cu 2 brate,la viraj,amortizorul nici nu se clinteste.
La Mc Phearson se misca in viraj .

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 05-Ian-2006 17:59

:lol: Era vorba de telescopul de la Mc Pherson, unde din cate stiu eu telescopul este in AXUL pivotului.Poate imi explici si mie de ce se misca cand virezi. Se modifica unghiurile ROTII.

eugenro2001
RETRAS LA PENSIE
Mesaje: 2436
Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
Localitate: Bucuresti

Mesajde eugenro2001 » Joi 05-Ian-2006 18:33

sorin. scrie::lol: Era vorba de telescopul de la Mc Pherson, unde din cate stiu eu telescopul este in AXUL pivotului.Poate imi explici si mie de ce se misca cand virezi. Se modifica unghiurile ROTII.


Da, dar roata nu se roteste in jurul aceleiasi axe ca cea formata de "turela" (adica punctul de prindere de pe caroserie al telescopului) si de pivot. Aceste aaxe formeaza unul dintre unghiurile care formeaza geometria directiei (cred ca e vorba de unghiul de fuga). Daca axa telescopului ar cadea in centrul petei de contact al rotii pe sol, atunci NU ar aparea aceasta miscare despre care este vorba in acest topic. La DS, GSA si CX acest lucru se intampla deoarece au un alt tip de suspensie, dar la McPherson nu se poate realiza asta. Din aceasta cauza la virarea rotilor apare aceasta miscare. Sferele fiind deasupra punctului de sprijin in caroserie al telescopului fac ca aceasta miscare sa fie vizibila. Fi sigur ca se intampla la orice masina cu acest tip de suspensie dar este mult mai putin evidenta.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 05-Ian-2006 18:52

Nu am inteles ce ai vrut sa zici Eugen.
S-ar misca telescopul cand virezi numai daca telescopul nu s-ar afla in axul pivotului.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 06-Ian-2006 12:45

hai ca nu va intelegeti :lol: e normala miscarea, ce sa mai adaugi pe linga? e normala in primul rind pentru ca tangenta la plan ce coboara de la roata nu e paralela cu linia ce uneste pivotul de jos cu punctul de prindere al amortizorului. pivotul are prinderea mai in spatele rotii pentru ca altfel rotile nu ar mai reveni singure in pozitie dupa un viraj. practic asta e perpendiculara rotii (stinga fata de ex) pe sol (|) si asta e linia ce uneste pivotul inferior cu punctul de prindere al amortizorului (\). daca vreti o explicatie mai simpla ginditiva la rotile carucioarelor de la supermarchet, care se rotesc in jurul axei pina cind roata ajunge in spatele punctului de prindere. cind rotesti ansamblul, capatul care poate sa pivoteze mai mult (in cazul asta prinderea elastica a amortizorului la partea superioara) se misca inainte sau inapoi. la CX se intimpla exact la fel, atita doar ca ansamblu se misca intre pivoti, bratele raminind pe loc ca si amortizorul.
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 06-Ian-2006 13:07

:lol: khan, mai incerc odata. Imagineaza-ti ca telescopul este prins intre doua pct. FIXE (unul pe caroserie si unul in pivotul inf. ), pct. aflate in CENTRUL axei de rotatie a telescopului. Cand se roteste telescopul este logic ca nu se misca in alt sens. La miscarea suspensiei, se misca catre int. sau exterior pct. de sprijin inf., deci se va misca si telescopul.
Am o vaga parere ca Marian a inteles ce am vrut sa demonstrez :wink:

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Vin 06-Ian-2006 13:38

sorin. scrie:: Cand se roteste telescopul este logic ca nu se misca in alt sens.


Hai ca nu mai inteleg nimic... Cand se roteste nu se misca? :lol:

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 06-Ian-2006 13:44

Nu citesti decat fragmente? :lol:
Am zis ,,in alt sens,,

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Vin 06-Ian-2006 14:03

aha...

yo vorbeam de exprimare, pentru ca intotdeauna se ia si de mine toata lumea cand gresesc o virgula...

MUGUREL PIRSCOVEANU
Pro Motor Rm.Valcea
Mesaje: 823
Membru din: Lun 03-Oct-2005 09:28
Localitate: ramnicu valcea
Contact:

Mesajde MUGUREL PIRSCOVEANU » Vin 06-Ian-2006 14:03

adica nu e nimeni perfect, nu?

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 06-Ian-2006 14:29

yo vorbeam de exprimare, pentru ca intotdeauna se ia si de mine toata lumea cand gresesc o virgula...

Si te gandisi sa te razbuni pe mine? :lol:


Înapoi la “Hidraulica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187792
    Total subiecte 18657
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11827
    Cel mai nou membru FHV