Sa iei doua CX-uri si sa faci unul inseamna foarte multa, daca nu chiar extrem de multa munca. Munca pe care daca nu sti sa o faci singur, de la planificare pana la executie, nu ti-o va face nimeni sau o va face la niste preturi uriase. Marian si cu mine stim ce inseamna munca asta.
CX-ul nu este o masina pentru cineva fara inclinatii tehnice decat daca este intr-o stare de la foarte buna in sus si asta in cazul in care ai un mecanic si un electrician buni si cu tragere de inima.
Masina de la ambasada este acelasi lucru ca si o masina adusa din strainatate. Ba chiar mai rau, pt ca poti sa te pricopsesti cu o masina a unui strain pe care ti-o lasa aici si o poti folosi pt piese fara sa mai platesti nimic, ambasada trebuie sa ti-o vanda legal pt ca trebuie sa se justifice si ei. In acest caz vei fi pus in situatia de a plati vama la ea iar valoarea in vama a unui CX, pt persoana fizica, este de 7000Euro! Taxele, chiar cu scutire de vama pt ca e produsa in Europa, inseamna 1330Euro doar TVA!
Orice masina isi pierde valoarea pe masura ce "imbatraneste" (cu unele exceptii). Niciodata nu vei recupera nici macar banii bagati in piese in cazul in care ai cumparat o masina veche si ai adus-o la parametrii nominali.
Iti dau exemplul meu:
~750E masina pe care am cumparat-o din tara, imatriculata
~750E masina pe care am cumparat-o din Elvetia pt caroserie
750E transportul pana in tara
200E taxe (cu mult noroc)
~100E la RAR si la Politie
~ 50E la atelierul unde am mutat motorul (chirie)
~ 50E racordul elastic de la esapament rupt in momentul demontarii motorului
??? reancarcat instalatie aer conditionat
??? semnalizator/pozitie fata spart
??? bara spate crapata
Multa, multa munca cu ajutorul nepretuit al unor prieteni
Multa munca singur
Tot felul de mici probleme
- disc frana fata
- usa st spate "ondulata" inlocuita dar trebuie vopsita
- toba de esapament gaurita
.
.
.
Asta in conditiile in care am mai avut 3 masini din care am extras piese.
Nimeni nu imi va da in Romania 3000E pe masina.
Bineinteles ca se poate si altfel daca ai mai putine pretentii dar eu am pretentii f mari de la masina atat functional cat si estetic.
suspensie Xantia
Moderator: Echipa Tehnica
Merci mult, Eugen. Cred ca ma las pagubas...
E o intreaga odisee ce spui tu, iar eu sunt genul de om care, daca stau in service mai mult de 2 ore, incep sa ma gandesc sa vand masina!
Nu prea am sanse sa fiu proprietar de CX in conditiile astea.
E adevarat, n-as avea pretentii mari, dar nici n-as suporta sa trebuiasca sa culeg piese cu penseta de pe altele. Am avut un BX cu mari probleme, ma duceam la service saptamanal. In vremea aia, ma lasasem de fumat. Ei bine, dupa cateva vizite la mecanici, am fost tentat sa ma reapuc de tigari. Probabil, daca as avea un CX cu probleme, m-as droga!
E o intreaga odisee ce spui tu, iar eu sunt genul de om care, daca stau in service mai mult de 2 ore, incep sa ma gandesc sa vand masina!
Nu prea am sanse sa fiu proprietar de CX in conditiile astea.
E adevarat, n-as avea pretentii mari, dar nici n-as suporta sa trebuiasca sa culeg piese cu penseta de pe altele. Am avut un BX cu mari probleme, ma duceam la service saptamanal. In vremea aia, ma lasasem de fumat. Ei bine, dupa cateva vizite la mecanici, am fost tentat sa ma reapuc de tigari. Probabil, daca as avea un CX cu probleme, m-as droga!
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Eu am observat ca de foarte multe ori, de mult prea multe ori, atunci cind un mecanic face o afirmatie, daca o negi obtii adevarul! Trist dar adevarat.
Eu, cind am intrebat la ATS, pretul unei pompe hidraulice, asta mi-au raspuns: 100 de milioane. Mai arunca si tu o intrebare de control. Poate faci rost si de numarul lui Marian. In schimb alte piese care tin de hidraulica (conjunctor, dozator de frina) erau toate sub 10 milioane (TVA inclus).
A restaura o masina, caci despre asta e vorba, nu e o treaba pentru toata lumea. Iti trebuie pe linga resursele financiare, un munte de nervi si inca unul de rabdare. Eugen isi restaureaza GSA-ul de vreo 3 ani, numai cu piese originale. Sa va spuna cit a dat pe capacele de roti.
Eugen, eu ti-as da 3000 de euro pe o masina restaurata de tine!
Eu, cind am intrebat la ATS, pretul unei pompe hidraulice, asta mi-au raspuns: 100 de milioane. Mai arunca si tu o intrebare de control. Poate faci rost si de numarul lui Marian. In schimb alte piese care tin de hidraulica (conjunctor, dozator de frina) erau toate sub 10 milioane (TVA inclus).
A restaura o masina, caci despre asta e vorba, nu e o treaba pentru toata lumea. Iti trebuie pe linga resursele financiare, un munte de nervi si inca unul de rabdare. Eugen isi restaureaza GSA-ul de vreo 3 ani, numai cu piese originale. Sa va spuna cit a dat pe capacele de roti.
Eugen, eu ti-as da 3000 de euro pe o masina restaurata de tine!
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Cred ca e clar ca daca muncesc atat la o masina, nu o fac pentru a o vinde.
Munca si timpul investit intr-o astfel de lucrare sunt nepretuite. Tocmai din aceasta cauza nu iti face nici un meserias lucrarea asa cum o faci singur.
Cei care restaureaza automobile pt bani o fac pt niste preturi uriase pt buzunarul nostru.
La insiruirea din postul precedent adaugati si ~500E pe cazare, mancare, motorina, asigurare, carte verde.....
Munca si timpul investit intr-o astfel de lucrare sunt nepretuite. Tocmai din aceasta cauza nu iti face nici un meserias lucrarea asa cum o faci singur.
Cei care restaureaza automobile pt bani o fac pt niste preturi uriase pt buzunarul nostru.
La insiruirea din postul precedent adaugati si ~500E pe cazare, mancare, motorina, asigurare, carte verde.....
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Cind Eugen si-a adus CX-ul respectiv din Elvetia, nu a facut-o pentru bani, oricum probabil ca persoanele care i-ar fi dat banii se numara pe degetele de la o mina in toata Romania.
Cind eu mi-am luat masina veche de 20 de ani, nu m-am gindit nici o clipa la valoarea de revinzare. M-am gindit doar la cum performeaza masina, ce stie sa faca si citi bani a cerut respectivul pe ea. Daca m-as fi gindit la valoarea de revinzare, probabil ca nu as fi cumparat masina.
Cind eu mi-am luat masina veche de 20 de ani, nu m-am gindit nici o clipa la valoarea de revinzare. M-am gindit doar la cum performeaza masina, ce stie sa faca si citi bani a cerut respectivul pe ea. Daca m-as fi gindit la valoarea de revinzare, probabil ca nu as fi cumparat masina.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187792
Total subiecte 18657
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11827
Cel mai nou membru FHV