xantia o masina confortabila sau nu
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Pai modificari au facut cam toti, din diverse motive. Din categoria asa nu, am vazut CX-uri cu sfere de 400 pe fata.
Dintre cei care au facut modificari in cunostiinta de cauza, ca sa zic asa, unii au urmarit tinuta de drum altii comfortul. Daca le vrei pe amindoua, inseamna ca vrei suspensie hydractive (care nu inseamna doar sfere). Un exemplu este Xantia lui editza.
Dintre cei care au facut modificari in cunostiinta de cauza, ca sa zic asa, unii au urmarit tinuta de drum altii comfortul. Daca le vrei pe amindoua, inseamna ca vrei suspensie hydractive (care nu inseamna doar sfere). Un exemplu este Xantia lui editza.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
nicum scrie: Diferenta intre "sferele de BX" si "sferele de Xantia" consta in dimensiuni. Totusi la Xantia 1.6/1.8 si 1.9D si BX 16/19/17D/19D sferele sint identice, chiar daca au PN diferite.
Nu sunt identice daca au PN diferite. Gaura centrala poate avea acelasi diametru, presiunea si capacitatea identice, dar difera legea de amortizare.
- gabi caragea
- pasionat
- Mesaje: 531
- Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
- Localitate: bucuresti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
@WLD: povesteste-ne mai multe despre "legea de amortizare".
Nu stiu cum a fost la Xantia, dar la BX, Citroen a modificat suspensia astfel incit ea a devenit mai rigida de-a lungul anilor de fabricatie. Probabil ca Xantia are o suspensie mai rigida decit un BX seria I. Abia astept sa ma dau cu Xantia ta.
Nu stiu cum a fost la Xantia, dar la BX, Citroen a modificat suspensia astfel incit ea a devenit mai rigida de-a lungul anilor de fabricatie. Probabil ca Xantia are o suspensie mai rigida decit un BX seria I. Abia astept sa ma dau cu Xantia ta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- gabi caragea
- pasionat
- Mesaje: 531
- Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
- Localitate: bucuresti
- WLD
- Admin CITROclub
- Mesaje: 2137
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16v '88 si 89
- 2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
- 3: Xsara 2.0hdi stage 1+
- Contact:
nicum scrie:@WLD: povesteste-ne mai multe despre "legea de amortizare".
Amortizarea este facuta pe 2 cai:
- orificiul central, ce are rol in stabilitate si "tinuta de cap" a masinii la viteze mari
- discurile de amortizare ce acopera orificiile dispuse radial. Acestea au rolul de a amortiza miscarile ample ale rotii si difera foarte mult de la o aplicatie la alta. Principala diferenta la Xantia este legea diferita compresie/detenta. Pana la Bx, amortizorul avea acelasi nr de discuri si pt compresie si pt detenta. La Xm le-au modificat pentru imbunatatirea tinutei de drum.
-
- simpatizant
- Mesaje: 39
- Membru din: Mar 26-Iun-2007 12:22
- Localitate: pitesti
e super xantia la suspensii,e posibil ca a ta sa aiba ceva la sist hidraulic ; nu sunt un super fan al citrenului ca masina ( aspect, mecanica , electrice) in general nu sunt fan masini frantuzesti, dar pot sa-ti spun ca de 3 ani de cand am xantia am mers pe toate drumurile si am testat toate cele 4 trepte ale susupensiei hidractive ; e mare inginerie ca si confort , mi-au confirmat si cei carora le-am mai dat-o sa se plimbe cu ea .
am avut bx din 1991 si am cumparat xantia 2001, diferentele nu sunt colosale , dar o xantia merge cu mult mai bine decat un bx , confort net superiior . mentionez ca am avut suspensia la bx super , deci ? o xantia care nu prezinta confort inseamna ca are probleme la partea hidraulica sau mecanica , buche , pivoti , etc .
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
cit_a scrie:am avut bx din 1991 si am cumparat xantia 2001, diferentele nu sunt colosale , dar o xantia merge cu mult mai bine decat un bx , confort net superiior . mentionez ca am avut suspensia la bx super , deci ? o xantia care nu prezinta confort inseamna ca are probleme la partea hidraulica sau mecanica , buche , pivoti , etc .
Atit timp cit masinile sint identice dpv conceptual, nu vad de ce una ar fi mai confortabila decit alta in ceea ce priveste suspensiile. Deci diferentele sint date de uzura suspensiei (si implicit a masinii). Gindeste-te ca sint 10 ani diferenta intre masinile alea.
Si ca o mica paranteza, Xantia nu a avut sfere de 500 din fabrica, pe cind BX-ul da. Mai mult, sferele standard de pe BX sint mai moi decit cele de pe Xantia.
Daca faceai comparatie cu CX sau DS, atunci, da, diferentele sint notabile.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
de vreo cateva zile sunt fericitul posesor al unei xantii din 94. am incercat si testat mai multe variante de masini din aceeasi generatie/varsta si care se incadrau in limita bugetului meu (3400eur). nu se compara cu nici una la confort. e bestiala cu tehnologia corespunzatoare acelui an. dupa parerea mea poate fi apropiata (+/-) de un opel vectra B. e mult mai cofortabila decat un astra din 2000 (si nu am condus doar una). si in banii care am luat-o (2700eur), dupa o verificare la 3 mecanici specializati citroen/masini frantuzesti, cred ca am facut o mica afacere. recomand tuturor care au posibilitatea sa-si cumpere una (asemenea, eram unul dintre marii sceptici si neincrezatori in ce priveste marca citroen)
- DanT
- Moderator
- Mesaje: 2870
- Membru din: Lun 24-Iul-2006 13:10
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xsara Picasso 1.6 Hdi 2008
- 2: Citroen C5 2.0 HDi 2004
- 3: Saxo S1 16V VTS, Xantia X1 Activa
s-o stapanesti sanatos!
Drum Intins!
PS: Vezi ca asta cu Citroen e boala!
Odata luat virusul, nu prea mai scapi de el ...
:)
Inca o data: sa-ti fie intr-un ceas bun!
Drum Intins!
PS: Vezi ca asta cu Citroen e boala!





Inca o data: sa-ti fie intr-un ceas bun!
Dan
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Dreptul de exprimare este liber, dreptul de a fi ascultat trebuie castigat!
Always aim for the Moon! Even if you miss, you'll land among the stars! - W. Clement Stone
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO