Pagina 1 din 2
Se aprind becurile la franare brusca.
Scris: Sâm 12-Sep-2009 13:51
de THUNDER77
Sal all. Mi-a placut Xantia de cand eram pustan si o aveam macheta

asa ca mi-am luat una anul trecut . Pana acum nu am avut probleme, insa de cateva zile observ ca daca pun o frana mai brusca mi se aprind cele trei becuri rosii pe bord, in stanga , cel cu STOP ,cel de ulei si ( cred ) semnul ( ! ) . Sa fie vreo problema ? De asemenea , becul de la ABS are momente cand mi se aprinde pe bord si sta asa pana cand iau contactul si il pun iar, desi ABS-ul functioneaza. Iar o alta problema, care a aparut mai demult dar nu i-am data atentie, sfera din dreapta fata este umeda in capatul care se strange ( spre habitaclu ) si cineva mi-a spus ca imi da ulei pe acolo . Stie cineva cum pot remedia problema ?
Scris: Sâm 12-Sep-2009 14:47
de mesersmith
nivelul de ulei este corect?...
ca parca vad un film cu dacia mea care facea la fel cand franam si u prea avea ulei....

))
Scris: Sâm 12-Sep-2009 15:00
de THUNDER77
Aaaaaa...care dintre ele ?

Cel de motor ?
Scris: Sâm 12-Sep-2009 15:08
de mbc
da, cel de motor.
Eu am facut aceeasi faza cu vechiul bx si m-am prins tarziu despre ce este vorba. Ai grija ca nu e bina sa mergi cu masina asa. verifica nivelul de ulei dimineata inainte da a o porni, sa fie undeva intre minim si maxim, nu sub minim.
Scris: Sâm 12-Sep-2009 15:17
de THUNDER77
Ok , mersi , am sa verific ;)
Scris: Sâm 12-Sep-2009 15:24
de mesersmith
logic ca cel de motor...
Scris: Sâm 12-Sep-2009 15:45
de THUNDER77

Sorry....asa e ....
Scris: Sâm 12-Sep-2009 19:49
de retro
logic...., sau mai putin logic, semnul exclamarii (!) cand se aprinde, indica un nivel scazut de ulei hidraulic (LHM) ori lipsa presiunii din instalatia hidraulica (directie+suspensie+frana). Daca apare doar cand franezi, cred ca nu este suficient.
Scris: Sâm 12-Sep-2009 20:38
de mesersmith
intr-adevar, desi colegul nu a pomenit de probleme la franare sau la hidraulica...
Scris: Sâm 12-Sep-2009 20:56
de mihaistan
salut , acele becuri se aprind ,dupa cum a spus si colegul retro , din lipsa uleiului hidraulic sau din lipsa de presiune in sistemul hidraulic ! becul pentru nivel scazut de ulei motor este semnalizat printr`un bec portocaliu in bord

Scris: Sâm 12-Sep-2009 21:02
de mbc
doar nu ti se aprinde becul de ulei de motor cand nu ai presiune hidraulica... Eu chiar am patit asta. E uleiul de motor
Scris: Sâm 12-Sep-2009 22:18
de dj01fad
nu este vorba de indincarotul de "nivel" la uleiul motorului, ci de indicatorul de presiune....
eu unul am prajit un motor de xm din cauza asta... la franare violenta se aprindea stop cu ! si becul de ulei (cel de presiune)... am crezut (sincer, mai mult am sperat

) ca e de la hidraulica si am continuat drumul cat sa ajung acasa, dar... a doua zi motorul a inceput sa bata si... am descoperit ca in baie mai era doar 1 kil de ulei sau ceva de genul; ce se intampla in cazul in care nu mai e destul ulei: la frana violenta, ramasitele de ulei care mai misuna prin baie se muta din inertie inspre fata motorului, iar sorbul incepe sa traga... aer, si in acest caz presiunea uleiului scade brusc, si in concluzie apare desenata pe bord acea configuratie mirifica de indicatori...
sfatul meu este sa verifici rapid nivelurile de ulei la motor cat si la hidraulica, apoi sa ne spui si noua ce si cum.
Re: Se aprind becurile la franare brusca.
Scris: Dum 13-Sep-2009 14:12
de retro
Orice problema ar fi la motor, la carligul de remorcare sau la suruburile de la roata dreapta spate, NU se aprinde becul rosu cu semnul exclamarii. Acest bec se aprinde numai cand se semnalizeaza o problema la sistemul hidraulic sau LHM insuficient.
THUNDER77 scrie: Iar o alta problema, care a aparut mai demult dar nu i-am data atentie, sfera din dreapta fata este umeda in capatul care se strange ( spre habitaclu ) si cineva mi-a spus ca imi da ulei pe acolo . Stie cineva cum pot remedia problema ?
Exista o garnitura (cu sectiune patrata sau o-ring) care asigura etansarea intre sfera si suportul in care se infileteaza aceasta. Se poate ca sfera sa nu fi fost stransa bine si sa se fi desfacut putin. Sau poate ca garnitura nu a fost bine pusa in canalul ei si s-a ciupit sau torsionat. Se remediaza foarte simplu schimband acea garnitura.
Scris: Dum 13-Sep-2009 14:29
de abarth_mcm
are dreptate retro: becul ! corelat cu indicatorul Stop sunt de la hidraulica.
Totusi, la franare violenta se poate aprinde scurt !+Stop daca lhm-ul face balans in vas.(mai ales cand e putin peste minim).
Verifica nivelul de lhm daca zici ca ti se prelinge si pe la garnitura de la sfera.Se intampla sa fie largita garnitura ori ciupita, ori sa fie prost pusa.(am vazut cazuri cand sfera se desfacea ff greu pana la capat pt ca apucase garnitura pe filet si se incalacase)
Scris: Dum 13-Sep-2009 21:33
de THUNDER77
Multumesc mult pentru toate informatiile sisfaturile . Azi am tinut cont de ele si am verificat uleiul si nivelul de LHM , mai ales ca a trebuit sa plec cu masina la Cabana Balea. Nivelul de LHM l-am verificat uitandu-ma la acel plutitor de pe capacul pompei , si este in regula ( cred, pentru ca , capul plutitorului sta peste a doua linie , cea de sus, iar verificarea am facut-o cu masina la rece, nepornita, si apoi cu masina pornita si suspensia ridicata in toate cele 4 pozitii . Am avut insa un soc in momentul in care am verificat nivelul de ulei in baie ( la rece ) si am constatat ca pe joja nu mai era decat o picatura de ulei, mult sub minim, in consecinta am plecat urgent la prima benzinarie de unde am luat 2 l de ulei Total 10 w 40 ( desi in masina este bagat Mobil nu am gasit altceva ) si am bagat 1,5l in motor , dupa care am verificat iar nivelul , si era cam la 3 sferturi pe joja , deasupra minimului. Maine dimineata il voi verifica din nou, iar marti ma voi duce sa fac schimbul ( am facut km iar cu drumul de azi i-am cam depasit ) In orice caz, dupa ce am completat uleiul , nu am mai avut problema cu becurile. Referitor la garnitura aceea, v-as ruga sa-mi spuneti unde o pot gasi si la ce pret ( macar sa iau 6 sa imi mai ramana 5 de rezerva ) si unde pot remedia defectiunea si cat de costisitoare e ca sa stiu la ce sa ma astept. Mersi inca o data de sfaturi si astept mai multe . Respect !