Pagina 1 din 1

Pozitie intermediara

Scris: Mar 19-Ian-2010 18:15
de lorix
Ce inseamna pozitia intermediara la sistemul hidraulic adica maneta pusa pe pozitia imedia urmatoarea langa cea normala
Adica se intareste suspensia, se poate circula in acest mod sa zicem pe autostrada pentru a avea o aderenta la asfalt mai buna, si cea de jos cu ce poate ajuta masina , avand garda foarte joasa, suspensia f rigida la ce ajuta?Va multumesc.

Scris: Mar 19-Ian-2010 19:25
de Ady
pozitia intermediara cum ii spui tu,adica urmatoarea dupa normal te ajuta pe teren accidentat unde nu e nevoie sa folosesti ultima pozitie,eu o mai foloseam la bx cand aveam remorca incarcata la masina.
pozitia de jos, e pt autostrada(nu pt autostrazile noastre) se comporta precum suspensiile sport si masina e mai joasa,se comporta super calumea la curbe...sau eu o mai folosesc cand parchez in zone unde se blocheaza rotile :twisted: :twisted: :twisted:

Scris: Mar 19-Ian-2010 19:42
de ViperDodo
hai ca ma bag si eu...

din cate stiu eu, pozitia de jos e pentru service si in nici un caz pentru autostrada adica se interzice folosirea ei in mers...se foloseste doar in stationare
pozitia de sus e pentru vulcanizare

intermediara este intr-adevar pentru "off-road", la fel si cea de sus (vulcanizare) dar pentru periaode scurte...

asta e ceea ce stiu eu de altii ce se pricep in hidraulica (bx) de pe forumul aista

@Ady, bx parca se autoregleaza cand are sarcina pe el. de ce ii schimbai nivelul cand puneai remorca?
iar apropo de asta, pana la ce greutate in sarcina se mai autoregleaza? :idea:

Scris: Mar 19-Ian-2010 20:35
de Ady
la faza cu pozitia de stationare(cea de jos) asa stiam si eu ca e pt parcare,dar mi-a spus un prieten din portugalia anul trecut,care detine o xantia,de chestia cu pozitia de jos folosita in mers si cum se comporta masina...am incercat si eu pe drum bun si intr-adevar a fost ok senzatia(nu incercati asa ceva acasa,ma rog pe drumurile noastre) cat despre autoreglarea inaltimii la greutate nu stiu ce sa zic...aveam bancheta rabatata,masina plina de tot felul(am facut renovari la casa si am purtat materialele cu bx-ul) si mai aveam si remorca dupa ea....era cam lasat de cur,am pus la pozitia urmatoare si a fost ok.tot ce e posibil sa nu se mai fi reglat inaltimea din cauza greutatii sau mici uzuri la sistem,desi masina se comporta foarte bine.

Scris: Mar 19-Ian-2010 22:36
de motfolead
Nici eu nu sunt doctor in Citroen dar Xantia mea am incarcat-o cu vreo 400 kg in portbagaj si pe bancheta(rabatata) si se lasase destul de mult.Camd am pornit motorul s-a ridicat cuminte pana la cota prescrisa de corector si asta-i tot.In cartea frantuzeasca a masinii scrie ca pozitia de jos este numai pentru atelier, verificat ,schimbat lhm bla,bla.pozitia normala e ...normala ,urmatoarea treapta e pentru scos roata si mers pe drum cu denivelari pe distante scurte,iar pozitia cea mai de sus pentru mers pe drum cu mari denivelari cu viteza foarte mica pe distante scurte.De mers pe autostrada nu spune nimic nici din Germania nici din Kazahstan.

Scris: Mar 19-Ian-2010 23:28
de khan
masina trebuie sa ramana pe pozitia normal in mers. cu exceptia ca sepoate ridica pentru distante si timp scurte pentru depasirea unor obstacole. jos e pozitia de "service". nu va mai jucati sus jos pe strada cu masinile ca va rupeti gitu'!

Scris: Mie 20-Ian-2010 08:22
de nutzu313
eu am citit asa:
1- pozitia de jos (pe burta) e pentru service sau pentru usurarea operatiunilor de descarcat/incarcat
2- pozitia normala e de mers in conditii normale de drum
3- pozitia ce urmeaza dupa cea normala e pentru trecerea unor obstacole si se foloseste pe distante scurte si viteza de max 30km/h (de altfel daca mergeti cu pozitia asta si accelerati brusc se vor auzi planetarele)
4- pozitia de service/vulcanizare/inlocuit roata de rezerva. NU se ruleaza in aceasta pozitie

P.S.: de fiecare data cand am spus "pozitie" m-am referit doar la situatia autovehiculului, nu la altele... :oops:

Scris: Mie 20-Ian-2010 13:31
de Ady
multumim celor care ne-au mai luminat :D

Scris: Mie 20-Ian-2010 21:41
de ViperDodo
eu in ziua in care am achizitionat bx-ul bineinteles ca m-am jucat putin cu ea! ...in mers

jos de tot, avem impresia ca iau fiecare obstacol de pe drum plus ca erau super rigida de imi rupea rinichii! (arata bestial lasata...dar doar in parcare ...pe autostrada doar in imaginatie)

sus de tot topaia ca la balamuc! la fel destul de rigida dar piecare mica denivelare se transforama in ditamai hopul

apoi m-am interesat (razand ca prostu') si mi-am dat seama ca era sa o impachetez bine... :lol:
drept urmare nu m-am mai jucat ...

acum eu nu inteleg treaba cu facilitarea incarcarii / descarcarii???

a, si alta chestie, stiu ca nu e deloc bine sa o lasi intentionat pe burta peste noapte in parcare sau in alte ocazii decat la service! si cand e motorul oprin in pozitie normala sa nu incepi sa te apesi de nebun pe ea sa "vezi ce suspensii are" (mai ales daca ai bube in sistem)

acum, stiu ca toate astea le stiu depsre masina mea...despre ce e vorba pe topicul asta nu stiu (poate e diferita)

Scris: Joi 21-Ian-2010 08:17
de nutzu313
ViperDodo scrie:acum eu nu inteleg treaba cu facilitarea incarcarii / descarcarii???


din cate am inteles, e vorba de usurarea operatiunilor de descarcare/incarcare bagaje grele si voluminoase...etc...