Pagina 1 din 1

servodirectie greoaie

Scris: Mie 07-Iul-2010 17:56
de Mexik
acum o saptamana a inceput sa-mi mearga servodirectia sacadat(invarti usor de volan,dupaia freu,iara usor iara greu...).din ce m-am interesat e distribuitorul de servo(pxantia 1 pompa cu o singura iesire).azi am luat un distribuitor si un conjunctor(de pe un bx,identic la fel) le-am montat si am ajuns la urmatoarele concluzii:inainte de a le schimba directia mergea sacadat,masina era pe burta in max 3min,becurile stop si atentie se stingeau in aprx. 5 sec decand porneam motorul dupa care incepea sa se ridice,conjunctorul tacanea undeva la 5-6sec.acum dupa schimbare becurile se sting la secunda cu becu de ulei,masina din primele 2sec daca pot zice se ridica si foarte repede,se lasa mult mai greu,directie merge cursiv,si conjunctorul tacane cam la 18sec.deci mult mai bine decat inainte dar servodirectia merge mult mai greoi,inainte invaerteam cu o muna lejer,acum cam greu ca sa nu zic ca invart cu ambele maini.intrebarea mea este daca aveti vreo idee de ce merge mai greu decat atunci cand era cu piesele ei de fabrica?exista vreun reglaj la conjunctor(diferente de presiuni intre cele de bx si cele xantia)?

Scris: Mie 07-Iul-2010 20:45
de Mexik
am facut niste genoflexiuni cu ea si acum tacane la 40sec super bine.mia zis mecanici ca exista un reglaj in distribuitorul de servo care trebe un pic mai taredat deoarece bx-ul era mult mai usor si lucra la o presiune mai mica iarxantia fiind mai grea e nevoie de mai multa presiune.zilele astea o sal reglam sis tare curios daca asa o fii :)

Scris: Mie 07-Iul-2010 23:55
de dj01fad
e un reglaj pe una din lateralele distribuitorului, dar trebuie sa improvizezi o cheie sa desfaci siguranta, apoi sa rotesti de surub cu imbusul. sa nu faci reglajul pe nisip/pamant sau asfalt ud. il faci pe asfalt curat si uscat. macar ai verificat sitele din distribuitor inainte sa il montezi?
si... "tacanitul" disjunctorului nu are cum sa se rareasca doar daca ai facut genoflexiuni cu ea; este o chestie de moment, ii va trece in cateva zile, cand va scoate tot aerul , si tot asa va cobora pe pamant ca inainte... faptul ca se lasa foarte repede pe pamant indica o uzura destul de mare a telescoapelor pe fata, si a dozatorului de frana, sau telescoapelor de pe spate.
inca ceva: incearca sa o suspenzi de fata, si sa vezi daca merge usor directia; daca merge cumva tot aiurea si in suturi, ai probleme cu crucea cardanica de la coloana de directie, cea din compartimentul motor.

Re: servodirectie greoaie

Scris: Joi 08-Iul-2010 10:37
de cirki
Mexik scrie:acum o saptamana a inceput sa-mi mearga servodirectia sacadat(invarti usor de volan,dupaia freu,iara usor iara greu...).


Sal
La Xantia de multe ori aceasta problema e cauzata de cardanul de la volan care trebuie unsa un pic.
Merita o incercare ca cu vremea asta umeda la multi a iesit problema asta (4buc. xantia daca numar si pe al meu)
Dintr-un canal dai un pic de vazelina (sau wd40 daca nu ai altceva) la incheeturile cardanului.

Scris: Joi 08-Iul-2010 12:35
de Mexik
ms de sfat o sai dau si eu preventiv :D

Scris: Joi 08-Iul-2010 16:52
de dj01fad
daca deja se gripeaza crucea cardanica, nu mai ai ce sa ii faci cu WD40 sau altele, pt ca deja are acele pline de rugina si nu se mai poate recupera. si oricum, daca a intrat apa acolo inseamna ca garniturile ce cauciuc sunt praf; solutia este alt cuplaj, sau inlocuite rolele crucii cardanice, daca ai de unde sa iei. eu mi-am reparat la xm cu unele de bx...

Scris: Joi 08-Iul-2010 17:04
de Mexik
o sa ma uit sa vad daca e uzata sau nu ca inca nu am studiat

Scris: Lun 12-Iul-2010 14:51
de cirki
dj01fad scrie:daca deja se gripeaza crucea cardanica, nu mai ai ce sa ii faci cu WD40 sau altele, pt ca deja are acele pline de rugina si nu se mai poate recupera. si oricum, daca a intrat apa acolo inseamna ca garniturile ce cauciuc sunt praf; solutia este alt cuplaj, sau inlocuite rolele crucii cardanice, daca ai de unde sa iei. eu mi-am reparat la xm cu unele de bx...


Sal
WD40 e ca algocalmina pt caria de dinte :). Dai cu wd40 si sti macar ca de unde vine problema. Am vazut cruce cardanica care arata foarte bine pe dinafara...
Merita o incercare.

Scris: Vin 16-Iul-2010 20:02
de Mexik
am studiat cu mecanicu,buba tot distribuitorul servo e dus.intrebarea mea este sunt la fel distribuitoarele servo de bx si xantia?ca de aratat arata la fel dar interioru e la fel?faza e ca tot greu merge directia,conjunctorul numai tacane,pompa baga ciontinuu si iesirea pompei e fierbinte.e de rau treaba.vreau sa pun maine alt distribuitor ca de acolo e buba ca inainte nu am avut treaba decat cand sa stricat distribuitorul

Scris: Sâm 17-Iul-2010 02:44
de dj01fad
disjunctorul si distribuitorul erau montate pe bx sau erau demontate.si stocate? Vezi sa nu fie disjunctorul blocat daca nu descarca deloc.

Scris: Sâm 17-Iul-2010 12:34
de Mexik
am rezolvat.am dat un distribuitor jos de pe un xm si lam pus pe xantia mea.totu ok cu directia merge foarte usor acum dar nu descarca deloc conjunctorul.pana la urmaam pus conjunctorul vechi al masinii si merge si directia usor si descarca acum(8-10sec).in concluzie mie mi se stricase numa distribuitorul servo iar conjunctorul si distribuitorul de bx nu au mers mai mult de 2000km si au crapat.slava domnului ca merge normal acum si multumesc tuturor ce au scris si m-au sfatuit in problema asta :D :wink:

Scris: Mie 28-Iul-2010 07:10
de Mexik
redeschid subiectulca problema a reaparut,iara merge directia sacadat.aveti vreo idee care ar fii problema?

Scris: Vin 30-Iul-2010 20:32
de Mexik
sa fie oare pompa de vina?dimineata sta vreo 5sec pana se sting martorii dupa care incepe sa se ridice,dar ziua in rest se sting imediat.cand pun frana si virez se intareste mai tare directia. :?:

Scris: Sâm 31-Iul-2010 00:21
de dj01fad
eu cred ca tot distribuitorul este vinovat. de regula, daca le iei si le montezi direct, apar probleme, dar dupa un numar de kilometrii. trebuie desfacute, curatate, apoi montate la loc. bine... macar trebuia sa desfaci cele 2 capace de la site si sa vezi daca mai sunt sitele intregi. daca sunt intregi, ai sanse sa fie ok; daca vreuna din site e sparta, clar are probleme.
daca era sa fie de la pompa, se schimba mersul directiei in functie de turatia motorului. spre exemplu, merge ok in relantiu, apoi pe la 2000 de ture nu mai merge, si iar merge pe la 3-4000;

Scris: Sâm 31-Iul-2010 11:22
de Mexik
pai cred ca e ceva mizerie undeva,de ex azi a inceput sa mearga mai bine,adica mere un cursiv numai merge sacadat,ceea ce imi intareste convingerea ca e vreo sita ceva infundata