Pentru cunoscĂŁtori
Moderator: Echipa Tehnica
Pentru cunoscĂŁtori
Am o micĂŁ problemĂŁ la Xantia mea fabricatĂŁ ĂŽn anul 2000.
Este vorba de un mic scârÞãit pe care Îl simt când sunt la volan ºi frânez foarte uºor sau accelerez uºor la plecarea de pe loc.
Acest scârÞâit se aude undeva În zona puntea faÞã ºi seamãnã cu o deplasare inerÞialã Întârziatã, datoratã unui joc.
Acest "ceva" nu se auzea când am umblat cu sferele descãrcate. Am schimbat bucºile din faÞã ºi spate ale punÞii faÞã. Am schimbat un pivot ºi am schimbat bieletele antiruliu. Capetele de barã ... am fost asigurat cã sunt bune. Am Întrebat pe cei de la Citroen Baia Mare dar poate cã nu ºtiu sã explic prea bine ºi nu am rezolvat problema. Dupã mintea mea ar mai putea fi din ceva tampon de cauciuc care suportã inerÞia la plecarea de pe loc ºi frânare (gen tampon cutie de vitezã) sau, tocmai cã nu se auzea Înainte de reÎncãrcarea sferelor, de la uzura membranei de la sfera centralã faÞã (duce la o reacÞie cu Întârziere).
DeÂşi nu este ceva care deranjeazĂŁ foarte tare totuÂşi...... Rog cunoscĂŁtorii sĂŁ ĂŽmi dea un sfat ca sĂŁ rezolv problema. MulĂžumesc anticipat.
Este vorba de un mic scârÞãit pe care Îl simt când sunt la volan ºi frânez foarte uºor sau accelerez uºor la plecarea de pe loc.
Acest scârÞâit se aude undeva În zona puntea faÞã ºi seamãnã cu o deplasare inerÞialã Întârziatã, datoratã unui joc.
Acest "ceva" nu se auzea când am umblat cu sferele descãrcate. Am schimbat bucºile din faÞã ºi spate ale punÞii faÞã. Am schimbat un pivot ºi am schimbat bieletele antiruliu. Capetele de barã ... am fost asigurat cã sunt bune. Am Întrebat pe cei de la Citroen Baia Mare dar poate cã nu ºtiu sã explic prea bine ºi nu am rezolvat problema. Dupã mintea mea ar mai putea fi din ceva tampon de cauciuc care suportã inerÞia la plecarea de pe loc ºi frânare (gen tampon cutie de vitezã) sau, tocmai cã nu se auzea Înainte de reÎncãrcarea sferelor, de la uzura membranei de la sfera centralã faÞã (duce la o reacÞie cu Întârziere).
DeÂşi nu este ceva care deranjeazĂŁ foarte tare totuÂşi...... Rog cunoscĂŁtorii sĂŁ ĂŽmi dea un sfat ca sĂŁ rezolv problema. MulĂžumesc anticipat.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
dozatorul poate sa tiuie putin, adica scartaiala aia scurta de o auzi tu, daca are aer in el in special. deci... poti sa aerisesti si sa vezi apoi ce si cum. macar treaba asta nu costa nimic, nu inlocuiesti nimic. poti sa faci si cum a zis sandor mihai, dar eu folosesc un furtunel de 50 cm pe care il bag intr-o sticla, apoi vars inapoi in vas... mi se paer mai simplu. trebuie sa aerisesti minim 100 ml la fiecare roata. daca nu stii cum se face: tii apasat pe pedala si desfaci aerisitorul. nimic altceva. pe spate, masina trebuie sa fie la inaltimea maxima. cam atat. fa astea, si ne spui apoi ce si cum. ezitare la franare nu simti cumva ca are?
si nu, prin virare si alte prostii nu ai ce sa aerisesti. franele se aerisesc de la etrier.
si nu, prin virare si alte prostii nu ai ce sa aerisesti. franele se aerisesc de la etrier.
dj01fad scrie:dozatorul poate sa tiuie putin, adica scartaiala aia scurta de o auzi tu, daca are aer in el in special. deci... poti sa aerisesti si sa vezi apoi ce si cum. macar treaba asta nu costa nimic, nu inlocuiesti nimic. poti sa faci si cum a zis sandor mihai, dar eu folosesc un furtunel de 50 cm pe care il bag intr-o sticla, apoi vars inapoi in vas... mi se paer mai simplu. trebuie sa aerisesti minim 100 ml la fiecare roata. daca nu stii cum se face: tii apasat pe pedala si desfaci aerisitorul. nimic altceva. pe spate, masina trebuie sa fie la inaltimea maxima. cam atat. fa astea, si ne spui apoi ce si cum. ezitare la franare nu simti cumva ca are?
si nu, prin virare si alte prostii nu ai ce sa aerisesti. franele se aerisesc de la etrier.
Numai la aerisirea pe spate maÂşina trebuie ĂžinutĂŁ la ĂŽnĂŁlĂžimea maximĂŁ?
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
nu are legatura surubul ala vertical, deoarece e pus de jos in sus, iar daca e aer inauntru este in partea de sus si pleaca pe conducta; ia sa te uiti cu o lanterna in vazul de lhm cu motorul pornit sa nu cumva sa faca spuma... daca face asta, trage aer pe furtunul de aduce uleiul din vas in pompa... sau ... poate nu ai scos tot aerul de pe traseu. cam ce cantitate ai lasat sa curga la fiecare roata?
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
dj01fad scrie:nu are legatura surubul ala vertical, deoarece e pus de jos in sus, iar daca e aer inauntru este in partea de sus si pleaca pe conducta; ia sa te uiti cu o lanterna in vazul de lhm cu motorul pornit sa nu cumva sa faca spuma... daca face asta, trage aer pe furtunul de aduce uleiul din vas in pompa... sau ... poate nu ai scos tot aerul de pe traseu. cam ce cantitate ai lasat sa curga la fiecare roata?
Nu, nu face spumã. Lichidul este limpede ºi ....verde, atât În vas cât ºi cel care a ieºit la aerisire. E foarte posibil sã nu fi ieºit tot aerul din etrierele faÞã pentru cã nu am putut avea acces la aerisitor decât dacã am ridicat faÞa pe douã cricuri stg.+ dr.(???????????). Pe faÞã nu a ieºit decât puÞin aer pe una din pãrÞi ºi pe spate cu maºina ridicatã În treapta maximã a ieºit timp de 3 minute numai aer. Cred cã faÞa nu nu s-a aerisit bine. ªi am vãzut cã transpirã lichid În zona de strângere a sferei centrale faÞã sau "chestia" aceea de deasupra ei (dozator sau cum Îi zice). Am mai strâns un pic sfera centralã cu o cheie de 14 ºi vreau sã vãd dacã mai pierde...
- sandor mihai
- pasionat
- Mesaje: 1649
- Membru din: Mie 07-Sep-2005 18:34
- Localitate: cluj napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 hdi 2003
- 2: Citroen C5 2.0 hdi 2007
- 3: Citroen XM 2.1 TDI 1993
sandor mihai scrie:la fel de tare e si cind merge masina.de fapt cursa e foarte mica comparativ cu alte masini.
Poate cĂŁ mai diferĂŁ Âşi de la Xantie la Xantie.
V-aÂş mai ĂŽntreba ceva?
Din rãspunsul anterior cãtre dj01fad nu reiese cã am aerisit aiurea etrierele din faÞã?
ªi ... de unde ar putea proveni uleiul hidraulic de care este murdarã zona de dedesuptul sferei centrale faÞã?
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO