ulei hidraulic iarna

sfere, dozatoare, pompe, LHM, etc Âşi tren de rulare.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

ulei hidraulic iarna

Mesajde gabi caragea » Lun 23-Ian-2006 09:17

buna dimineata
azi de dimineata erau -17 grade cind am pornit masina,dupa 3 minute am vrut sa plec dar directia se misca foarte greu ,mai greu decat o masina fara servo,dupa putin timp a inceput sa se miste mult mai usor,este normal sa lucreze asa cind temperaturile sunt foarte scazute?
apropo pentru cei care au cunostinte mai vaste de spre intretinerea masinilor pe timp de iarna in special pentru citroen sunt bine venite.
multumesc.

cit16v
pasionat
Mesaje: 330
Membru din: Mie 12-Noi-2003 22:32
Localitate: Bucuresti,Rm.Valcea

Mesajde cit16v » Lun 23-Ian-2006 10:20

Salut Gabi! Si mie mi s-a intamplat la fel - mergea greu servodirectia, dar la putin timp (1-2 min) si-a revenit.Eu m-am gandit ca ar fi de la LHM-ul de curatare(hidrauricange), dar s-ar putea sa ma insel :) .Ce sa fie?

Avatar utilizator
WLD
Admin CITROclub
Mesaje: 2136
Membru din: Mie 05-Mar-2003 16:36
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16v '88 si 89
2: XM TurboCT '95, XM V6 '96
3: Xsara 2.0hdi stage 1+
Contact:

Mesajde WLD » Lun 23-Ian-2006 10:28

Este ceva normal, din cauza frigului LHM-ul are o vascozitate mai mare. Chiar deunazi un tip din Norvegia sa plangea ca, desi masina a pornit la -35C, s-a ridicat de-abia dupa 10 minute.

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Lun 23-Ian-2006 10:43

ok .sa inteleg ca este ceva normal sa mearga servo mai greu,dar faptul ca se ridica mult mai tirziu ,putem pleca cu masina fara sa implice anumite riscuri?

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Lun 23-Ian-2006 18:44

Verifica pentru inceput starea filtrelor. Mai conteaza si cat de vechi este uleiul, in timp isi pierde calitatiile. Incearca eventual sa faci un test la o reprezentata Citroen, daca sunt seriosi au modalitati sa verifice uleiul.

Si la mine directia e mai dura in primele minute cand e frig, acuma rulez cu Hydrorinçage, s-ar putea sa nu aiba chiar aceleasi calitati ca si LHM-ul
Ultima oară modificat Lun 23-Ian-2006 18:48 de către cristian_v, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Lun 23-Ian-2006 18:46

gabi caragea scrie:ok .sa inteleg ca este ceva normal sa mearga servo mai greu,dar faptul ca se ridica mult mai tirziu ,putem pleca cu masina fara sa implice anumite riscuri?


Cand masina nu e ridicata suspensiile nu functioneaza, eu nu as merge asa cu ea, risti sa deteriorezi suportii pentru blocul hidraulic

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Re: ulei hidraulic iarna

Mesajde cristian_v » Lun 23-Ian-2006 18:53

gabi caragea scrie:apropo pentru cei care au cunostinte mai vaste de spre intretinerea masinilor pe timp de iarna in special pentru citroen sunt bine venite
multumesc.


Nu am cunostinte vaste, dar ca sfaturi:

- foloseste un ulei de motor cu indice de vascozitate redus (5W)
- cantitatea de ulei din blocul motor sa fie aproape de limita de jos pentru a se incalzi cat mai repede
- nu lasa masina sa se incalzeasca mult fara sa rulezi, se incalzeste neuniform (in special transmisia ramane rece), iar in timp ce rulezi se incalzeste mult mai repede decat daca stai cu ea la relanti (cam 80% din uzura unui motor se face cand e rece)

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mar 24-Ian-2006 13:08

e normal sa mearga mai greu servo si sa se si ridice mai greu la temperaturi scazute. daca tu stii ca ai un ulei cit decit proaspat si curat, nu trebuie sa iti faci griji. oricum, e bine sa astepti sa se ridice de tot inainte sa pleci, esti invatat sa aiba o anumite inaltime si poti fara sa vrei sa lovesti un obstacol pe care il evaluezi ca prea mic sa fie atins in conditii normale. in plus de asta, cilindrii din fata (mai putin la CX) au tampoane de cauciuc sus care se taseaza si farimitele rezultate din ele se imprastie prin instalatie
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

Avatar utilizator
nicum
Moderator
Mesaje: 5427
Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
Localitate: Bucuresti
Masina: BX 16 RS

Mesajde nicum » Mar 24-Ian-2006 15:04

@gabi_caragea: NICIODATA sa nu pleci pina masina nu se ridica complet. Risti sa lovesti ceva de dedesubt. Nu stiu cum e la tine, dar eu nu am scut la baia de ulei. Eu baia de ulei n-am atins-o niciodata, dar evacuarea am atins-o de citeva ori, exact din cauza asta.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Mar 24-Ian-2006 15:31

da am observat ca este destul de jos cind nu este ridicata,chiar azi am fost sa sudez toba de mijloc si am vorbit cu tinichigiul sa ia dimensiuni pentru a face un scut de protectie pentru ca nu am ,oricum este necesar pentru ca baia este din aluminiu.
stie cineva unde pot gasi sfera de pe spate cea din mijloc(am 6 sfere 3f/3s) ca nu am gasit pe eminescu.este de 55 si are o gaura filetata pe mijloc cred ca de 8mm unde se infileteaza o conducta.

Avatar utilizator
cristian_v
pasionat
Mesaje: 264
Membru din: Joi 15-Dec-2005 10:55
Localitate: nantes

Mesajde cristian_v » Mar 24-Ian-2006 17:29

Sfera din mijloc e sfera SC-MAC, diferenta fata de sferele normale de suspensie e ca nu are amortizor. Poate fi de vina daca masina coboara repede.

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Mar 24-Ian-2006 18:04

ideea este ca a mai fost reincarcata si sar putea sa nu mai mearga acum ,oricum vreau o pisa noua,dar nu am gasit sa cumpar si caut din vara.{nu am intrebat la ats}.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 25-Ian-2006 23:22

poti lua una de disjunctor normala si sa o dezumfli de la 63 la 55 (ma rog, se dezumfla complet si dupa aia se reumfla la 55) sau chiar sa o lasi asa, se va dezumfla oricum singura mai devreme sau mai tirziu. iar ca sa nu dai banii degeaba pe una noua, incearca totusi sa o umfli pe aia de pe masina. nu e nici o diferenta intre una noua si una umflata la pres. coresp. decit la numarul de km pe care ii mai poate duce
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Avatar utilizator
gabi caragea
pasionat
Mesaje: 531
Membru din: Mar 21-Iun-2005 14:00
Localitate: bucuresti

Mesajde gabi caragea » Joi 26-Ian-2006 10:04

buna dimineata
sfera a mai fost incarcata si nu sunt sigur daca mai tine prefer sa iau una noua,cea de disjunctor crezi ca se potriveste.

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 27-Ian-2006 10:48

revin cu o precizare, sistemul de la xantia lui gabi e din cel cu sfera in care se insurubeaza direct conducta, deci nu merge o sfera de disjunctor normala. eu am crezut ca e din cel cu piesa intermediara in care se infileteaza sfera intr-o parte si conducta (conductele) in cealalta. greseala mea
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available


Înapoi la “Hidraulica - Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 27 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187758
    Total subiecte 18619
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos