Pagina 1 din 2

ulei hidraulic iarna

Scris: Lun 23-Ian-2006 09:17
de gabi caragea
buna dimineata
azi de dimineata erau -17 grade cind am pornit masina,dupa 3 minute am vrut sa plec dar directia se misca foarte greu ,mai greu decat o masina fara servo,dupa putin timp a inceput sa se miste mult mai usor,este normal sa lucreze asa cind temperaturile sunt foarte scazute?
apropo pentru cei care au cunostinte mai vaste de spre intretinerea masinilor pe timp de iarna in special pentru citroen sunt bine venite.
multumesc.

Scris: Lun 23-Ian-2006 10:20
de cit16v
Salut Gabi! Si mie mi s-a intamplat la fel - mergea greu servodirectia, dar la putin timp (1-2 min) si-a revenit.Eu m-am gandit ca ar fi de la LHM-ul de curatare(hidrauricange), dar s-ar putea sa ma insel :) .Ce sa fie?

Scris: Lun 23-Ian-2006 10:28
de WLD
Este ceva normal, din cauza frigului LHM-ul are o vascozitate mai mare. Chiar deunazi un tip din Norvegia sa plangea ca, desi masina a pornit la -35C, s-a ridicat de-abia dupa 10 minute.

Scris: Lun 23-Ian-2006 10:43
de gabi caragea
ok .sa inteleg ca este ceva normal sa mearga servo mai greu,dar faptul ca se ridica mult mai tirziu ,putem pleca cu masina fara sa implice anumite riscuri?

Scris: Lun 23-Ian-2006 18:44
de cristian_v
Verifica pentru inceput starea filtrelor. Mai conteaza si cat de vechi este uleiul, in timp isi pierde calitatiile. Incearca eventual sa faci un test la o reprezentata Citroen, daca sunt seriosi au modalitati sa verifice uleiul.

Si la mine directia e mai dura in primele minute cand e frig, acuma rulez cu Hydrorinçage, s-ar putea sa nu aiba chiar aceleasi calitati ca si LHM-ul

Scris: Lun 23-Ian-2006 18:46
de cristian_v
gabi caragea scrie:ok .sa inteleg ca este ceva normal sa mearga servo mai greu,dar faptul ca se ridica mult mai tirziu ,putem pleca cu masina fara sa implice anumite riscuri?


Cand masina nu e ridicata suspensiile nu functioneaza, eu nu as merge asa cu ea, risti sa deteriorezi suportii pentru blocul hidraulic

Re: ulei hidraulic iarna

Scris: Lun 23-Ian-2006 18:53
de cristian_v
gabi caragea scrie:apropo pentru cei care au cunostinte mai vaste de spre intretinerea masinilor pe timp de iarna in special pentru citroen sunt bine venite
multumesc.


Nu am cunostinte vaste, dar ca sfaturi:

- foloseste un ulei de motor cu indice de vascozitate redus (5W)
- cantitatea de ulei din blocul motor sa fie aproape de limita de jos pentru a se incalzi cat mai repede
- nu lasa masina sa se incalzeasca mult fara sa rulezi, se incalzeste neuniform (in special transmisia ramane rece), iar in timp ce rulezi se incalzeste mult mai repede decat daca stai cu ea la relanti (cam 80% din uzura unui motor se face cand e rece)

Scris: Mar 24-Ian-2006 13:08
de khan
e normal sa mearga mai greu servo si sa se si ridice mai greu la temperaturi scazute. daca tu stii ca ai un ulei cit decit proaspat si curat, nu trebuie sa iti faci griji. oricum, e bine sa astepti sa se ridice de tot inainte sa pleci, esti invatat sa aiba o anumite inaltime si poti fara sa vrei sa lovesti un obstacol pe care il evaluezi ca prea mic sa fie atins in conditii normale. in plus de asta, cilindrii din fata (mai putin la CX) au tampoane de cauciuc sus care se taseaza si farimitele rezultate din ele se imprastie prin instalatie

Scris: Mar 24-Ian-2006 15:04
de nicum
@gabi_caragea: NICIODATA sa nu pleci pina masina nu se ridica complet. Risti sa lovesti ceva de dedesubt. Nu stiu cum e la tine, dar eu nu am scut la baia de ulei. Eu baia de ulei n-am atins-o niciodata, dar evacuarea am atins-o de citeva ori, exact din cauza asta.

Scris: Mar 24-Ian-2006 15:31
de gabi caragea
da am observat ca este destul de jos cind nu este ridicata,chiar azi am fost sa sudez toba de mijloc si am vorbit cu tinichigiul sa ia dimensiuni pentru a face un scut de protectie pentru ca nu am ,oricum este necesar pentru ca baia este din aluminiu.
stie cineva unde pot gasi sfera de pe spate cea din mijloc(am 6 sfere 3f/3s) ca nu am gasit pe eminescu.este de 55 si are o gaura filetata pe mijloc cred ca de 8mm unde se infileteaza o conducta.

Scris: Mar 24-Ian-2006 17:29
de cristian_v
Sfera din mijloc e sfera SC-MAC, diferenta fata de sferele normale de suspensie e ca nu are amortizor. Poate fi de vina daca masina coboara repede.

Scris: Mar 24-Ian-2006 18:04
de gabi caragea
ideea este ca a mai fost reincarcata si sar putea sa nu mai mearga acum ,oricum vreau o pisa noua,dar nu am gasit sa cumpar si caut din vara.{nu am intrebat la ats}.

Scris: Mie 25-Ian-2006 23:22
de khan
poti lua una de disjunctor normala si sa o dezumfli de la 63 la 55 (ma rog, se dezumfla complet si dupa aia se reumfla la 55) sau chiar sa o lasi asa, se va dezumfla oricum singura mai devreme sau mai tirziu. iar ca sa nu dai banii degeaba pe una noua, incearca totusi sa o umfli pe aia de pe masina. nu e nici o diferenta intre una noua si una umflata la pres. coresp. decit la numarul de km pe care ii mai poate duce

Scris: Joi 26-Ian-2006 10:04
de gabi caragea
buna dimineata
sfera a mai fost incarcata si nu sunt sigur daca mai tine prefer sa iau una noua,cea de disjunctor crezi ca se potriveste.

Scris: Vin 27-Ian-2006 10:48
de khan
revin cu o precizare, sistemul de la xantia lui gabi e din cel cu sfera in care se insurubeaza direct conducta, deci nu merge o sfera de disjunctor normala. eu am crezut ca e din cel cu piesa intermediara in care se infileteaza sfera intr-o parte si conducta (conductele) in cealalta. greseala mea