Pagina 1 din 2

suspensii

Scris: Mie 03-Aug-2011 16:03
de sergiuliku
ma poate lamuri si pe mine cineva care e treaba la modu concret cu suspensiile hidraulice?
in ultimu timp am carat cate ceva cu masina si pe drum mai rau, de tara si am observat ca in functie de greutate sau in functie de conditiile de drum nush exact, masina se ridica automat...e normal? cam care ar fi modul normal de rulaj in conditii normale, dar si in cele mentionate de mine? ca m-am jucat putin cu suspensiile da nu prea stiu cum trebuie reglata...niste sfaturi cam cum ar trebui sa stea de ex caroseria deasupra rotilor fata/spate...in degete daca se poate :)) sau orice alt punct de reper... pot sa o las pe modul cel mai jos cand sunt la drum drept? consumul in functie de care mod e mai economic? are vreun efect asupra la altceva legat de masina cum e reglata suspensia?

Scris: Joi 04-Aug-2011 15:28
de the judge
Dupa cum poti observa,la maneta de reglaj de langa frana de mana, ai patru pozitii: jos, doua intermediare si sus.Cele doua pozitii extreme, jos si sus, sunt doar pozitii de serviciu, nu pentru rulaj.De exemplu: vrei sa schimbi o roata- o ridici maxim, pui ceva sub ea, o lasi jos de tot.Nu este recomandat a se merge in aceste doua pozitii, totodata fiind si foarte neconfortabil.Pentru rulaj, sunt cele doua trepte intermediare: una pentru mers normal, cea marcata cu o linie alba groasa, si cea pentru drumuri grele,marcata printr-o linie alba subtire.Idei de genul..."o las jos pe autostrada"...nu se iau in calcul. Sper sa fi inteles ceva...nu prea ma pricep la explicatii :)

Scris: Joi 04-Aug-2011 16:44
de sergiuliku
am inteles :)
multumesc, dar tot nu m-am lamurit daca se regleaza automat la greutate...cand pun greutate pe ea, masina se ridica singura...imi ramane ceva distanta intre roata si caroserie, chiar si cand sunt in masina 5 persoane masina se ridica fata de at cand merg singur cu masina (pe spate cel putin e foarte vizibil ca e foarte sus, eu am 175 cm inaltime si spatele se ridica sa zicem la intersectia dintre picioare si trunchi) ceea ce mi se pare destul de sus fata de o masina cu suspensii normale

Scris: Joi 04-Aug-2011 16:57
de mbc
Da, se regleaza automat la greutate. Aceasta este o caracteristica de baza a suspensiei in discutie. Cu alte cuvinte, daca masori distanta dintre bot si sosea sau dintre bara spate si sosea ar trebui sa ai aceleasi valori si cu masina goala si cu masina plina.

Scris: Joi 04-Aug-2011 16:59
de sergiuliku
lamurit!
multumesc inca odata
o sa verific si treaba cu distantele, desi ochiometric nu mi sar parea distanta din fata=cu dinstanta din spate...cu alte cuvinte distanta din fata<distanta din spate, dar o sa imi iau un bat si o sa masor
ms :)

Scris: Joi 04-Aug-2011 19:27
de mbc
nu am zis ca distanta fata = distanta spate!!!

Am zis ca daca masori una dintre aceste distante (de exemplu spatele) ar trebui sa fie acelasi si cu masina goala si cu masina plina

Scris: Joi 04-Aug-2011 19:35
de sergiuliku
pai eu asta ziceam... ca daca masina e goala sta cum o pun, iar cand se baga greutate se ridica

Scris: Vin 26-Aug-2011 12:29
de kady28
Am si eu o intrebare sau doua:
1.Cand franez cateodata mai brusc la semafor pana se opreste masina de tot si iau picioru de pe frana spatele coboara un pic si apoi se ridica la loc. E normal asa ceva?
2.Intensitatea franarii pe spate tine cont de greutatea din portbagaj?

Scris: Vin 26-Aug-2011 12:32
de sergiuliku
kady28 scrie:Am si eu o intrebare sau doua:
1.Cand franez cateodata mai brusc la semafor pana se opreste masina de tot si iau picioru de pe frana spatele coboara un pic si apoi se ridica la loc. E normal asa ceva?
2.Intensitatea franarii pe spate tine cont de greutatea din portbagaj?


am mai adus si eu vorba de treaba asta dar nu m-a lamurit nimeni... mie mi se ridica si lasa masina asa cum ai zis tu la frana brusca si daca e greutate in masina se ajusteaza singura suspensia desi e pus pe un anume mod.

Scris: Vin 26-Aug-2011 12:44
de cirki
kady28 scrie:Am si eu o intrebare sau doua:
1.Cand franez cateodata mai brusc la semafor pana se opreste masina de tot si iau picioru de pe frana spatele coboara un pic si apoi se ridica la loc. E normal asa ceva?
2.Intensitatea franarii pe spate tine cont de greutatea din portbagaj?


1. dozatorul de frana are deja uzura
2. da ! (dozatorul de frana comuta presiunea din suspensia din spate pe placutele de frana)

Citeste mai mult aici: http://citroen.tramontana.co.hu/system/ ... nGuide.pdf
E in engleza dar cu multe poze, imagini.

Scris: Vin 26-Aug-2011 13:05
de kady28
Nu merge sa vad linku: The website declined to show this webpage :cry:

Scris: Vin 26-Aug-2011 13:07
de sergiuliku
Forbidden

You don't have permission to access /system/files/guide/CitroenGuide.pdf on this server.

Scris: Vin 26-Aug-2011 13:13
de cirki
Copiati linkul in internet explorer si enter.

Sau aici: http://citroen.tramontana.co.hu/technical-guide pe "download book"

Scris: Vin 26-Aug-2011 13:22
de kady28
gata, multumesc !!! 8)

Scris: Vin 26-Aug-2011 13:36
de cirki
sergiuliku scrie:
kady28 scrie:Am si eu o intrebare sau doua:
1.Cand franez cateodata mai brusc la semafor pana se opreste masina de tot si iau picioru de pe frana spatele coboara un pic si apoi se ridica la loc. E normal asa ceva?
2.Intensitatea franarii pe spate tine cont de greutatea din portbagaj?


am mai adus si eu vorba de treaba asta dar nu m-a lamurit nimeni... mie mi se ridica si lasa masina asa cum ai zis tu la frana brusca si daca e greutate in masina se ajusteaza singura suspensia desi e pus pe un anume mod.


Atentie! la kady28 coboara la franare la tine se ridica. Tu ai aer in circuitul de frana. Trebuie aerisit la etrierele din spate sistemul si o sa fie perfect.
Aerisirea se face cu motorul pornit cu suspensia setata pe maxim si cu pedala de frana apasata. Se pune un furtun (de perfuzie) pe surub, se deschide si se lasa sa curga uleiul (intr-un borcan) pana cand nu mai are bule. Se strange surubul si se complecteaza uleiul la nivelul potrivit. (se poate turna inapoi uleiul daca e curat si are culoarea verde deschis - deobicei nu e)


LHM-ul se schimba dupa 40.000km sau 2ani.