Pagina 1 din 1
Nu tin franele pe spate...
Scris: Lun 29-Aug-2011 14:12
de mist3rm
Salutare. Baieti am o mare problema, nu am frane deloc pe spate. Am schimbat un disc de frana pe dreapta spate si am observat ca nu tinea nici inainte, ca am uitat sa slabesc prizoanele inainte sa ridic masina, si cand dau sa calc frana sa blochez roata , ioc, nimic, se invartea roata. Am aerisit instalatia pe la capurile alea de pe etrieri, dar parca nu am presiune ca lumea, ca stiu ca la alte masini tasneste uleiul( lichidul de frana la alte masini), pe cand la asta doar se prelnge asa finut. Ce poate sa aiba?
Scris: Lun 29-Aug-2011 14:40
de retro
Nimic anormal. Aerisirea franelor spate se face cu masina pusa pe treapta de inaltime maxima. Cu cat presiunea in cilindrii spate e mai mare, cu atat creste si forta de franare pe spate.
Scris: Lun 29-Aug-2011 21:40
de mist3rm
Am inteles. Am sa le mai aerisesc o data cu masina pusa pe ultima treapta, ca ce e drept eu le-am aerisit cu masina pe pozitie normala. Multumiri. am sa revin maine
Scris: Mar 30-Aug-2011 09:42
de cirki
Aerisirea se face cu motorul pornit cu suspensia setata pe maxim si cu pedala de frana apasata (nu trebuie pompat ca la alte masini si daca pui o "caramida" pe pedala poti sa faci si singur toata treaba). Se pune un furtun (de perfuzie) pe surub, se deschide si se lasa sa curga uleiul (intr-un borcan) pana cand nu mai are bule. Se strange surubul si se complecteaza uleiul la nivelul potrivit. (se poate turna inapoi uleiul daca e curat si are culoarea verde deschis - deobicei nu e)
LHM-ul se schimba dupa 40.000km sau 2ani.
Scris: Mar 30-Aug-2011 10:20
de mist3rm
De schimbat uleiul nu cred ca a fost schimbat niciodata. Si de asta imi si era si frica sa nu se fi infundat ceva. Trebuie sa ii fac si schimbul de ulei la motor si am sa imi iau si ulei hidraulic sa il schimb, 4 litri din cate stiu.
Scris: Mar 30-Aug-2011 12:37
de cirki
mist3rm scrie:De schimbat uleiul nu cred ca a fost schimbat niciodata. Si de asta imi si era si frica sa nu se fi infundat ceva. Trebuie sa ii fac si schimbul de ulei la motor si am sa imi iau si ulei hidraulic sa il schimb, 4 litri din cate stiu.
5-6 litri depinde cum il schimbi. Curata bine si filtrele si corectori de inaltime. Aerisirea franilor lasa dupa ce ai schimbat uleiul si atunci lasa sa curca din tevi cel vechi pana cand vine verde deschis.
Preferabil Total LHM+ (la noi 27ron/litru)
Pentru schimbarea uleiului gasesti un topic mai sus.
Scris: Mie 05-Oct-2011 14:39
de mist3rm
Am schimbat uleiul hidraulic, la 1.6i au intrat fix 4 litri, am verificat nivelul, cu masina pe pozitia maxima, si plutitorul ala era foarte, foarte putin mai jos de liniuta de sus( asta dupa ce am aerisit franele). Am aerisit franele pe spate( se pot aerisi si pe fata??) pina cand a curs ulei perfect curat. Problema este ca acum tin cat de cat franele pe spate, dar tot nu tin '' suba'' , nu se blocheaza rotile, fata tine perfect, spatele nu prea. Ce ar trebui sa ii mai fac, sa curat? Eu momentan muncesc si urmaresc cam greu forumul, neavand nici internet acasa, asa ca daca nu raspund nu este din causa lipsei interesului. Multumesc
Scris: Mie 05-Oct-2011 14:56
de dj01fad
tin, stai linistit. nu prea poti bloca rotile la xantia, si nu numai. gandeste-te ca spatele franeaza in functie de incarcatura din masina, ca sa tina masina paralele cu pamantul, in timp ce fata opreste masina,
Scris: Mie 05-Oct-2011 15:04
de mbc
ca sa nu citeasca cineva pe aici si sa puna ulei hidraulic in instalatie, sa ii spunem mai bine pe nume: LHM.
Scris: Joi 06-Oct-2011 11:25
de mist3rm
Multumiri. Ce e drept, masina franeaza, inainte se lasa de ''bot'' cand franam acum parca nu mai face la fel. LHM, Total am pus, buna observatie
