Pagina 1 din 2
Ulei Mobil Atf 320
Scris: Joi 29-Sep-2011 17:04
de bereczky_sandor
Ce ziceti despre uleiul hidraulic Mobil Atf 320, un mecanic (drept ca nu era mecanic Citroen) mi-a recomandat acest ulei, mi-o dat cadou si 1L nou nout. Merita sa-l torn in rezervorul de ulei (dupa scurgerea de la simeringul de servopompa uneori mi se aprinde indicatorul STOP, si din cauza asta ma tenteaza sa completez uleiul ramas)???
Scris: Joi 29-Sep-2011 18:31
de dj01fad
ce legatura vezi tu intre lhm si atf?! daca masina a fost facuta sa mearga cu lhm, dinala ii bagi. credeam ca ai citit intre timp alte discutii pe tema asta. cauta, citeste si compara de curiozitate proprietatile la cele 2 tipuri de uleisi ai sa te convingi singur. da... poti sa bagi orice marca de lhm, dar lhm sa fie.
Scris: Joi 29-Sep-2011 23:58
de bereczky_sandor
imi cer scuze pentru intrebarea stupida pe care am pus-o. si mersi de raspuns dar nu vad rostul de a ma "ataca" pur si simplu pentru ca am pus o intrebare "noob"... nu am avut timp azi sa citesc despre acest tip de ulei, si fiind in mare parte fara experienta in domeniul mecanic am considerat ca cea mai stupida intrebare ar fi intrebarea nespusa/neintrebata. Oricum am sunat azi pe un fost mecanic de la reprezentanta Citroen si mi-a zis ca nu e bun!
ps.: o alta persoana tot zicea ca e bun uleiul si din cauza asta ma pus pe ganduri. ATAT!

Scris: Vin 30-Sep-2011 00:57
de e.miron
nu a fost o intrebare stupida, bine ca ai intrebat inainte. Stupid era sa pui ulei din acela pe urma trebuia sa scoti si sa arunci tot uleiul din instalatie si sa bagi Hydraurincage pt curatare si pe urma sa bagi iar alt LHM, bani timp, nervi si f posibil instalatie de suspensie distrusa. Si e f scump sa o refaci.
Scris: Vin 30-Sep-2011 07:15
de the judge
ceea ce mi place mult e faptul ca multi habar nu au de ceea ce scot din gura ( vezi mecanicul vestit ), dar vorbesc doar ca sa nu taca. principiul "lasa merge asa" nu prea este valabil in ceea ce priveste o functionare buna a suspensiei hidropneumatice, asa cum ar merge, de exemplu, sa legam o dacie cu sarma de 8 in loc de sarma de 10.
Scris: Vin 30-Sep-2011 07:51
de mbc
foarte bine ca ai pus intrebarea, chiar daca modul in care ti-a raspuns dj01fad nu ti-a placut. e mult mai bine sa intrebi inainte de a face ceva decat dupa ce ai facut-o. Timp, nervi, bani aruncati pe nimic. Lasa, mai bine asa.
Scris: Vin 30-Sep-2011 18:55
de e.miron
bereczky_sandor scrie:ps.: o alta persoana tot zicea ca e bun uleiul si din cauza asta ma pus pe ganduri. ATAT!

Chestia cu alta persoana care le stie pe toate e ca suspensia de Citroen e unica si f speciala si din cauza asta in general mecanicii fug de ea ca dracu de biserica.
Si eu am intalnit pe aici diversi ''specialisti`` in Citroen, dar o simpla intrebare de baraj te lamureste imediat.
Eu intreb daca poate sa-mi schimbe arcurile de la suspensii ca sunt cam moi. Daca zica ca se poate fara nici o problema,

atunci e clar -- e cu adevarat ''specialist'' in suspensii hidropneumatice'' ---

Spune-i ca revii in alta zi.
Daca il mai intrebi si de lichidul de frana care ar cam trebui verificat, deja e jale.....
Asa ca ochii beliti in ceea ce priveste ''o alta persoana, ''.....
Scris: Vin 30-Sep-2011 21:03
de bereczky_sandor
e adevarat ce ziceti despre mecanicii priceputi la citroen. Sincer pe care il cunosc eu e foarte de treaba, si chiar imi schimba multe piese. Dar e drept ca nu se stie la Citroen, e foarte speciala chestia cu suspensia, si hidraulica in general.

Scris: Vin 30-Sep-2011 23:19
de dj01fad
mai... nu m-am atacat, stai linistit... cred ca sunt printre cei care se ataca destul de greu din forumul asta

pe mine de fapt m-a intrigat mai mult sfatul pe care l-ai primit de la respectivul mecanic ce ti-a si dat uleiul. oricum, am intalnit tot felul de inginerii facute de unii mecanici la citroen, printre care si aerisirea instalatiei hidraulice pe la dopurile de la sfere

, asa ca... nu prea ma mai mira nimic.
Scris: Sâm 01-Oct-2011 09:42
de bereczky_sandor
mei, da' uleiul imi prinde bine, mai ales daca reusesc sa rezolv, sa-l "schimb" la vreun magazin, evident cu putina diferenta pe lhm

Scris: Sâm 01-Oct-2011 11:00
de the judge
nic..treaba cu aerisitul e pe sistemul- daca are dop, sa-l scoatem ca sigur curge ceva!
Scris: Sâm 01-Oct-2011 12:54
de SilverSpider
loooooool! Asta cu aerisitul instalatiei pe la dopul sferei este tare rau!Chestia este ca o sa iasa un gaz pe acolo deci cine nu stie zice ca a facut treaba buna

Cred ca ar fi o idee buna ca pe forum sa se comercializeze si stickere cu inscriptia: "Danger!Hydraulic system under high pressure! Atentie!Sistem hidraulic sub presiune!" sau "Hidropneumatic suspension system!Release pressure before any repairs! Suspensie hydropneumatica!Depresurizati sistemul inainte de reparatii!" etc. Poate salva vieti si/sau descuraja eventualii "meseriasi" care isi baga nasu.
Scris: Sâm 01-Oct-2011 13:28
de e.miron
Cred ca cea mai buna solutie in evitarea ''meseriasilor'' e sa mergi la cineva recomandat de aici de pe forum sau sa vb un pic cu el inainte sa vezi daca are habar de ceva sa vezi daca foloseste corect termenii LHM, azot, sfere , disjunctor, etc..
La noi cata vreme e verde, Valvolina si antigelul sa traiasca ...

, motorina ca e buna la curatat instalatia ( intradevar o ''curata'' --- de tot dar si buzunarul ulterior ), si la mai mare ....
Scris: Sâm 01-Oct-2011 18:55
de cirki
dj01fad scrie:oricum, am intalnit tot felul de inginerii facute de unii mecanici la citroen, printre care si aerisirea instalatiei hidraulice pe la dopurile de la sfere

, asa ca... nu prea ma mai mira nimic.
Astai buna

:):):):)
Re: Ulei Mobil Atf 320
Scris: Sâm 01-Oct-2011 19:10
de cirki
bereczky_sandor scrie:Ce ziceti despre uleiul hidraulic Mobil Atf 320, un mecanic (drept ca nu era mecanic Citroen) mi-a recomandat acest ulei, mi-o dat cadou si 1L nou nout. Merita sa-l torn in rezervorul de ulei (dupa scurgerea de la simeringul de servopompa uneori mi se aprinde indicatorul STOP, si din cauza asta ma tenteaza sa completez uleiul ramas)???
Cu orce alt ulei decat LHM iti DISTRUGI tot sistemul hidraulic ! (e o diferenta de parca ai dori sa functioneze un motor diesel cu benzina)
Daca esti din TG-Mures la piata de rusi este un magazin de piese auto unde gasesti ulei Total LHM+ la 27ron/litru (pret destul de avantajos).
Daca nu ai schimbat nicodata tot uleiul atunci ar trebui, ca se schimba dupa 60.000km sau 2ani. La schimbatul uleiului se curata si sitele/firtrele din rezervor.
Trebuie reparat defectiunea si atuci nu mai trebuie tot completat.
Cand am cumparat deodata 5l de LHM vanzatorul ma intreaba ca atit de mult curge ? Raspund ca nu numai schimb periodic. Vanzatorul: ala nu trebuie nicodata schimbat, numai completat, toata lumea cumpara numai pt. completat. ..... asa sunt lucrurile pe la noi.