Buna tuturor!
Pana acum am avut un BX, pe care l-am ingrijit corespunzator si n-am avut probleme cu ea. De 3 ani eu am fost mecanicul, electricianul la ea, cu ajotorul cartilor, descrierilor. Acum mi-am luat Xantia 2.0 HDI si am si cateva probleme.
Cand pornesc motorul se ridica foarte greu : pe bord apare STOP, dupa 2-3 minute dispare, dar inca nu este ridicat. Mai trece sa zicem 1 minut si e la locul lui. Suspensia este foarte rigida. Daca apas butonul de langa avarie, cu care activez modul sport, atunci in curba nu se inclina de loc nici la 100.
Cu motorul pornit, deja ridicat daca pun la maxim, cobor la minim, iar maxim dureaza mult. BX-ul se misca cum ating de regulatorul de inaltime, dar la Xantia vorbim iar de mai multe minute.
Fostul proprietar mi-a spus ca nu a facut nici o interventie la sistemul hidraulic, doar a incarcat sferele acum 2 ani. (4 ani a utilizat-o, dupa cum spunea el 50,000 km...).
Stiu ca trebuie sa schim LHM-ul neaparat, ma voi duce sa incarc sferele-care nu sunt sparte. Care e spart inlocuiesc.
V-as ruga sa ma ajutati cu ceva documentatii si cei prieceputi cu cateva sfaturi in ce ordine sa incep lucrarile la hidraulica. (de ex. prima data incarc sferele si apoi schimb LHM, sau invers, etc...)
Mi-ar fi un mare ajutor daca imi puteti recomanda un specialist la hidraulica - Xantia la Timisoara. Daca nu este mai bine ma ocup singur, incet, cu grija decat sa-mi strice cineva.
Va multumesc mult!
Probleme hidraulica - se ridica greu (2-3min), susp. rigida
Moderator: Echipa Tehnica
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7663
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
salut
daca zici ca ai mod sport, inseamna ca masina ta ori este exclusive, ori este activa, si e bine sa spui care este.
faptul ca stau becurile la hidraulica aprinse mult si salta greu, poate indica cel putin 3 probleme:
1 nu ai ulei corespunzator in hidraulica, si fiind frig este prea vascos (daca si servo merge greu, cam aici ar fi buba)
2 pompa de suspensie este obosita
3 ai pierderi foarte mari pe instalatie
cumva se aprind si in mers becurile, la o turatie mai mare a motorului? frana are intarziere cumva la primele utilizari?
cauze mai pot fi si altele, dar daca e sa le enumar pe toate, ar trebui sa verifici tot
- la cat timp declansaza disjunctorul?
- se lasa jos oprita?
? daca da, e diferenta daca o tii cu usa deschisa sau nu?
pierderile cele mai mari pot sa fie de la dozatorul de frana, asta daca are multi km masina (apropo, cati km are?), dar poate sa piarda si pe la unul din cilindrii de fata, sau, pe la ua din electrovanele de la hydractive, lucru des intalnit de mine.
incearca sa raspunzi pe rand la intrebarile mele, si sa spui ce model ai exact. daca ai activa, mai poate sa piarda presiune si pe la cilindrii anti-ruliu.
daca zici ca ai mod sport, inseamna ca masina ta ori este exclusive, ori este activa, si e bine sa spui care este.
faptul ca stau becurile la hidraulica aprinse mult si salta greu, poate indica cel putin 3 probleme:
1 nu ai ulei corespunzator in hidraulica, si fiind frig este prea vascos (daca si servo merge greu, cam aici ar fi buba)
2 pompa de suspensie este obosita
3 ai pierderi foarte mari pe instalatie
cumva se aprind si in mers becurile, la o turatie mai mare a motorului? frana are intarziere cumva la primele utilizari?
cauze mai pot fi si altele, dar daca e sa le enumar pe toate, ar trebui sa verifici tot
- la cat timp declansaza disjunctorul?
- se lasa jos oprita?
? daca da, e diferenta daca o tii cu usa deschisa sau nu?
pierderile cele mai mari pot sa fie de la dozatorul de frana, asta daca are multi km masina (apropo, cati km are?), dar poate sa piarda si pe la unul din cilindrii de fata, sau, pe la ua din electrovanele de la hydractive, lucru des intalnit de mine.
incearca sa raspunzi pe rand la intrebarile mele, si sa spui ce model ai exact. daca ai activa, mai poate sa piarda presiune si pe la cilindrii anti-ruliu.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
As mai adauga punctul :
4. sfere descarcate. daca sunt descarcate cam la 10% ia m,ult timp pana cand se umple cu ulei. La antia mk2 are pompa tandem si numai 2 cilindri e pt hidraulica si 6 pt. servo.
(am avut acelas problema, dupa incarcarea sferelor a revenit totul la normal. stopul lumineeaza cam 3-5 sec.)
4. sfere descarcate. daca sunt descarcate cam la 10% ia m,ult timp pana cand se umple cu ulei. La antia mk2 are pompa tandem si numai 2 cilindri e pt hidraulica si 6 pt. servo.
(am avut acelas problema, dupa incarcarea sferelor a revenit totul la normal. stopul lumineeaza cam 3-5 sec.)
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"
raspunsuri
In primul rand multumesc pentru raspunsuri!
Incep atunci cu detalii/raspunsuri :
1. Ulei : fostul proprietare spune ca a completat numai cu LHM, de schimbat nu a schimbat nimic. Servo nu stiu ce sa zic daca este greu sa nu, dar invart cu o mana...mi se pare moale(mai ales dupa bx fara servo :P )
2. Daca opresc cu frana calcata si a 2-a zi e sus, daca nu nu stiu exact cat de repede se lasa. De obicei simt ca se lasa cand ma urc iar si pun contact.
3. Cum pot testa declansarea disjunctorului?
4. Cand pompez frana pana la capat se aude un sasait, dar nu asa tare ca si la BX-ul meu.
5. Nu stiu cati km are...la bord 209000, interiorul arata bine, caroseria arata bine. Am o carte de service pana in 2006 cu 124mii, dar am vazut multe masini...am intre cunostinte persoane care se ocupa cu vanzari, import etc. Pielea de la schimbator arata bine, cauciucuri de pe pedale arata ok, insa volanul arata groaznic...de acolo mi se pare ca are mai multi km...
6. Pe usa scrie EXCLUSIVE
7. Azi au fost 15-18 grade afara si se ridica, se misca la fel ca la -10.
8. Sferele n-au fost incarcate de mult, deci s-ar putea sa fie duse.
In ce ordine sa fac operatiile urmatoare : incarcare sfere, schimb LHM.
Sau mai sunt lucruri pe care ar trebui sa fac inainte de astea? Intreb acesta ca sa nu o patesc sa trebuiasca sa schimb ceva 2x din cauza ordinii gresite care poate cauza probleme ulterioare.
Va multumesc mult! Daca aveti ceva documentatii le astept!
Incep atunci cu detalii/raspunsuri :
1. Ulei : fostul proprietare spune ca a completat numai cu LHM, de schimbat nu a schimbat nimic. Servo nu stiu ce sa zic daca este greu sa nu, dar invart cu o mana...mi se pare moale(mai ales dupa bx fara servo :P )
2. Daca opresc cu frana calcata si a 2-a zi e sus, daca nu nu stiu exact cat de repede se lasa. De obicei simt ca se lasa cand ma urc iar si pun contact.
3. Cum pot testa declansarea disjunctorului?
4. Cand pompez frana pana la capat se aude un sasait, dar nu asa tare ca si la BX-ul meu.
5. Nu stiu cati km are...la bord 209000, interiorul arata bine, caroseria arata bine. Am o carte de service pana in 2006 cu 124mii, dar am vazut multe masini...am intre cunostinte persoane care se ocupa cu vanzari, import etc. Pielea de la schimbator arata bine, cauciucuri de pe pedale arata ok, insa volanul arata groaznic...de acolo mi se pare ca are mai multi km...
6. Pe usa scrie EXCLUSIVE
7. Azi au fost 15-18 grade afara si se ridica, se misca la fel ca la -10.
8. Sferele n-au fost incarcate de mult, deci s-ar putea sa fie duse.
In ce ordine sa fac operatiile urmatoare : incarcare sfere, schimb LHM.
Sau mai sunt lucruri pe care ar trebui sa fac inainte de astea? Intreb acesta ca sa nu o patesc sa trebuiasca sa schimb ceva 2x din cauza ordinii gresite care poate cauza probleme ulterioare.
Va multumesc mult! Daca aveti ceva documentatii le astept!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7663
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
trage cu o seringa ulei din vas, si vezi cum arata. daca nu e verde fosforescent... schimba-l pe el prima data. sferele descarcate nu conteaza chiar asa de mult, dar conteaza. daca suspensia e moale, e posibil sa fie ok. vezi ca in afara de sferele de la telescoape mai are pentru suspensie una langa radiator in fata stanga, si una sub masina in spate dreapta, pe care de regula multi nu le incarca, si nici nu le baga in seama. oricum, o verificare la dansele nu strica. nu stiu pe nimeni in timisoara, poate daca te indruma undeva colegul "hippo" ca el stia.
daca spui ca pica jos cand pui contactul, e foarte posibil sa ai probleme la electrovanele de la hydractive si pe acolo sa se piarda presiunea. iarasi, daca sasaie dozatorul, poate fi uzat. volanul nu e un semn relevant, am vazut volan de 300000 care arata perfect, si am vazut volan de 130000 care era vraiste, asa ca asta depinde mai mult de om. daca capacele de la pedale sunt ok, atunci ai sanse sa fie reali km. este cumva una break argintie? ca parca am vazut ceva de genul de vanzare pe la tine prin zona...
poate sa fie si pompa uzata, dar de regula astea incep sa crape dupa 4-500000 daca e folosit lhmsi schimbat cand trebuie.
daca spui ca pica jos cand pui contactul, e foarte posibil sa ai probleme la electrovanele de la hydractive si pe acolo sa se piarda presiunea. iarasi, daca sasaie dozatorul, poate fi uzat. volanul nu e un semn relevant, am vazut volan de 300000 care arata perfect, si am vazut volan de 130000 care era vraiste, asa ca asta depinde mai mult de om. daca capacele de la pedale sunt ok, atunci ai sanse sa fie reali km. este cumva una break argintie? ca parca am vazut ceva de genul de vanzare pe la tine prin zona...
poate sa fie si pompa uzata, dar de regula astea incep sa crape dupa 4-500000 daca e folosit lhmsi schimbat cand trebuie.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
rasp
Da. Masina e combi argintiu. L-am luat din Sibiu. Din fericire langa TM e un mos care incarca sfere. Acolo incarc si la BX, o sa trec pe la el dupa un schimb de LHM. Mosul are dezmembrat vreo 4-5 Xantia1 daca va intereseaza pe cineva pot da nr. de tel pt piese.
Azi dupa am trecut peste cateva crapaturi in asfalt ce se simte in skoda fabia dar nu am simtit nimic. Insa la denivelari mai mari parca arunca masina.
Dupa schimb de lhm, incarcat sfere voi reveni cu detalii. Cam sapt viitoare candva.
Ms mult!
Azi dupa am trecut peste cateva crapaturi in asfalt ce se simte in skoda fabia dar nu am simtit nimic. Insa la denivelari mai mari parca arunca masina.
Dupa schimb de lhm, incarcat sfere voi reveni cu detalii. Cam sapt viitoare candva.
Ms mult!
Salut
Problema ca se lasa jos dupa pornire de multe ori vine de la sfere descarcate. La mine a revenit totul dupa ce au fost incarcate sferele.
DAca de mult nu a fost schimbat tot LHM-ul trebuie curatate si corectoarele de inaltime si si rezervorul de LHM.
Eu prima data as incarca sferele si asi curata corectoarele dupa acela as pune LHM nou, in caz contrar vei pierde mult la reparati din uleiul nou si nu e chiar ieftin.
Dai jos toate sferele 2 suspensie fata + 1 sfera confort hidroactiv fata, 2 suspensie spate + 1 sfera confort hidroactiv spate + 1 sfera accumlator (in fata pe disjunctor) mai ai o sfera in spate in care intra o teava de 4.5mm (sfera antisink) deobicei nu sunt probleme cu accea sfera (este folosit pt a avea mai mult timp frana pe spate dupa oprirea motorului). Deci ai de verificat si incarcat 7 sfere.
Mare atentie ca masina ta e hidroactiv si orificiul de la sfere e mai mic decat cele "normale". Daca pui la punct hidroactivul atunci va fi o placere de condus.
Atentie! daca desfaci sfera din spate sau corectorul de inaltime trebuie aerisit franele din spate. oricum e recomandat ca sa lasi sa curga lhm-ul vechi din instalatie
Problema ca se lasa jos dupa pornire de multe ori vine de la sfere descarcate. La mine a revenit totul dupa ce au fost incarcate sferele.
DAca de mult nu a fost schimbat tot LHM-ul trebuie curatate si corectoarele de inaltime si si rezervorul de LHM.
Eu prima data as incarca sferele si asi curata corectoarele dupa acela as pune LHM nou, in caz contrar vei pierde mult la reparati din uleiul nou si nu e chiar ieftin.
Dai jos toate sferele 2 suspensie fata + 1 sfera confort hidroactiv fata, 2 suspensie spate + 1 sfera confort hidroactiv spate + 1 sfera accumlator (in fata pe disjunctor) mai ai o sfera in spate in care intra o teava de 4.5mm (sfera antisink) deobicei nu sunt probleme cu accea sfera (este folosit pt a avea mai mult timp frana pe spate dupa oprirea motorului). Deci ai de verificat si incarcat 7 sfere.
Mare atentie ca masina ta e hidroactiv si orificiul de la sfere e mai mic decat cele "normale". Daca pui la punct hidroactivul atunci va fi o placere de condus.
Atentie! daca desfaci sfera din spate sau corectorul de inaltime trebuie aerisit franele din spate. oricum e recomandat ca sa lasi sa curga lhm-ul vechi din instalatie
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"
sfere
Fostul proprietar vorbea de 6 sfere...inseamna ca nu stia bine. Eu inca nu am avut timp sa ma bag sub masina, asa ca nu stiu.
Poti sa-mi spui te rog ce presiuni trebuie bagate in sfere? Probabil mosul care incarca nu prea stie de hydroactiv
Vroiam oricum sa curat tot sistemul, cred ca voi avea ceva de lucru la masina...
Ms mult!
Poti sa-mi spui te rog ce presiuni trebuie bagate in sfere? Probabil mosul care incarca nu prea stie de hydroactiv
Vroiam oricum sa curat tot sistemul, cred ca voi avea ceva de lucru la masina...
Ms mult!
Re: sfere
lehelc scrie:Fostul proprietar vorbea de 6 sfere...inseamna ca nu stia bine. Eu inca nu am avut timp sa ma bag sub masina, asa ca nu stiu.
Poti sa-mi spui te rog ce presiuni trebuie bagate in sfere? Probabil mosul care incarca nu prea stie de hydroactiv
Vroiam oricum sa curat tot sistemul, cred ca voi avea ceva de lucru la masina...
Ms mult!
Dace e hydroactiv si combi cum e si al meu atunci:
Sfere suspensie fata: 450cmc / 45bar / orificiu 0.7mm
Sfera Hydroactiv fata: 450cmc / 75bar / -
Sfere suspensie spate: 400cmc / 40bar / orificiu 0.8mm
Sfera Hydroactiv spate: 400cmc / 50bar / -
----------------------------------
Sfera accumlator central: 400cmc / 62bar / -
----------------------------------
Sfera antishink: 400cmc / 50bar
"Never argue with a fool, they will lower you to their level and then beat you with experience"
Rezolvare
Salut!
Dupa incarcat sfere, schimb LHM, curatat corectoare de inaltime - uns arcuri, nu s-a schimbat nimic.
Am facut un kit de masurat presiune in hidraulica (T-uri cu holender 8 si 9), cu care am inceput sa masor. Am obtinut rezultate interesante, la care puteam sa ajung si fara kit.
La pornirea masinii(strans surub de 12 - hidraulica jos) urca destul de repede pana la 170bari si in 20 secunde nu trece sub 150.
Cand ridic masina, scade brusc sub 80. In 2-3 minute ajunge pana la 90 si incepe sa-si ridice spatele. Tot 2-3 minute pana ajunge la 100 si incepe sa-si ridice fata. Apoi ajunge si la 170 incet-incet si disjunctorul inchide, scade in peste 30sec pana la 140 dupa ce in 5-10 secunde iar am 170 bari in instalatie.
Am mai verificat retururile la pozitia normala si nici nu picura! Am verificat retururile dupa ce a scazut presiunea la 80 de bari si nu se intampla nimic. Surpriza, de la returul gros vine ulei ca de la robinet.
Cu schimb de disjunctor se va remedia problema in cursul saptamanii. (sper...)
Dupa incarcat sfere, schimb LHM, curatat corectoare de inaltime - uns arcuri, nu s-a schimbat nimic.
Am facut un kit de masurat presiune in hidraulica (T-uri cu holender 8 si 9), cu care am inceput sa masor. Am obtinut rezultate interesante, la care puteam sa ajung si fara kit.
La pornirea masinii(strans surub de 12 - hidraulica jos) urca destul de repede pana la 170bari si in 20 secunde nu trece sub 150.
Cand ridic masina, scade brusc sub 80. In 2-3 minute ajunge pana la 90 si incepe sa-si ridice spatele. Tot 2-3 minute pana ajunge la 100 si incepe sa-si ridice fata. Apoi ajunge si la 170 incet-incet si disjunctorul inchide, scade in peste 30sec pana la 140 dupa ce in 5-10 secunde iar am 170 bari in instalatie.
Am mai verificat retururile la pozitia normala si nici nu picura! Am verificat retururile dupa ce a scazut presiunea la 80 de bari si nu se intampla nimic. Surpriza, de la returul gros vine ulei ca de la robinet.
Cu schimb de disjunctor se va remedia problema in cursul saptamanii. (sper...)
Înapoi la “Hidraulica - Xantia”
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 23 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187757
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos