Pagina 1 din 1

Reparat furtun hidraulic retur :

Scris: Mar 18-Apr-2006 22:18
de cristian_v
Am o scurgere LHM la furtunul de retur cel mai gros care ajunge la rezervor, e crapat pe o lungime de 2 cm. Cum as putea sa-l repar, un lipici care tine ?

Am vrut sa-l schimb dar pretul furtunului e incredibil 130 euro!!!!

Scris: Mar 18-Apr-2006 22:27
de retro
returul de la conjunctor sau de la repartitorul de servo la Xantia? Nu cred ca este vreun lipici care sa tina. poti sa-l innadesti cu o bucata de teava, coliere si cu un capat de furtun nou de combustibil.

t

Scris: Mie 19-Apr-2006 12:34
de Teo-Onesti
Banuiesc ca e vorba de returul acela gros din spatele bateriei,de sub rezervorul de LHM(Xantia sau XM?).Tai bucata de furtun care este crapata,iar intre cele doua bucati care raman pui o teava(sa aiba diametrul aproximativ egal cu orificiul returului,pt ca daca intra prea fortat,risti sa se crape iar returul!).Cu doua coliere etansezi.Acolo nu e presiune asa ca nu ar trebui sa fie probleme.Aceeasi chestie am avut-o si eu.

Scris: Mie 19-Apr-2006 19:16
de cristian_v
Da, e furtunul ala gros, numai ca e crapat chiar la zona unde ajunge la vasul de LHM. Cred ca o sa incerc cu ceva araldit, poate tine, daca nu trebuie sa tai mai mult din el si sa pun teava, fiind rupt chiar unde trebuie sa prinda colierul.

Scris: Mie 19-Apr-2006 21:32
de khan
hai sa o luam de la capat: intii ar trebui sa precizam tipul masinii, ca sa stim cum arata lucrurile despre care vorbim, si apoi sa incercam sa aflam date despre remedierea problemei. si acum, furtunul acela nu costa 130 EU degeaba, are niste calitati anume care il fac sa reziste in timp la socuri de presiune, ca asta se intimpla cu el. de lipit iti spun sigur ca nu are nici un rost sa te apuci pentru ca la cit de imbibat cu ulei e cauciucul ala, nu va prinde nici un lipici. chiar daca ar prinde, prin absurd vorbind, suprafetele de lipit sint f mici si lipitura se va rupe din nou f repede. cel mai bine te duci intr-un parc de masini si iei furtunul de pe o masina cu mai putini km sau la care nu arata a fi crapat (poate sa fie si BX), il tai cit mai apoape de vas, acolo unde incepe sa se ramifice, si il inadesti cu o teava, asa cum s-a descris mai sus. bafta

Scris: Joi 20-Apr-2006 14:21
de cristian_v
khan scrie:hai sa o luam de la capat: intii ar trebui sa precizam tipul masinii, ca sa stim cum arata lucrurile despre care vorbim, si apoi sa incercam sa aflam date despre remedierea problemei. si acum, furtunul acela nu costa 130 EU degeaba, are niste calitati anume care il fac sa reziste in timp la socuri de presiune, ca asta se intimpla cu el. de lipit iti spun sigur ca nu are nici un rost sa te apuci pentru ca la cit de imbibat cu ulei e cauciucul ala, nu va prinde nici un lipici. chiar daca ar prinde, prin absurd vorbind, suprafetele de lipit sint f mici si lipitura se va rupe din nou f repede. cel mai bine te duci intr-un parc de masini si iei furtunul de pe o masina cu mai putini km sau la care nu arata a fi crapat (poate sa fie si BX), il tai cit mai apoape de vas, acolo unde incepe sa se ramifice, si il inadesti cu o teava, asa cum s-a descris mai sus. bafta


masina e Xantia 19. TD, 1994, 220.000 km, SC-MAC, non-hydractive

eu sunt convins ca furtul costa chiar degeaba 130 E, nu e presiune in el, a obosit de atatia ani si a crapat la locul unde e strans de colier, langa vas...

o sa incerc sa rezolv ceva in week-end, saptamana asta nu am timp deloc

va tin la curent

Scris: Vin 21-Apr-2006 14:05
de khan
nu e presiune in mod constant pe el, ca e retur, insa pe acolo evacueaza disjunctorul surplus de presiune. pe scurt, e presiune pe furtun, dar in socuri, ceea ce e mai rau decit daca ar fi fost presiune constanta. deasemeni vibratiile de la descarcari il solicita destul de mult. asa ca 130 EU e pretul corect, plus ca tu nu vezi cite furtune mai pleaca din el si ajung pe sub puntea fata

Scris: Vin 21-Apr-2006 21:02
de retro
khan scrie: plus ca tu nu vezi cite furtune mai pleaca din el si ajung pe sub puntea fata

La Xantia acel furtun de retur nu mai are si alte ramificatii (decat in cazul hydractiv, cand apare si returul de la electrovalva regulatorului -ceea ce nu-i cazul de fata).
Ceea ce nu a specificat cristian_v este tipul pompei de presiune; cu 1 sau 2 iesiri? In functie de asta returul cu pricina ori este al conjunctorului, ori al repartitorului de servo.
Nu vreau sa incurajez sub nicio forma modificarile, dar cred ca, pentru o perioada, "carpirea" acelui furtun se poate face linistit. Totu-i sa nu se transforme ca in zicala; "am reparat-o temporar, pentru totdeauna".

Scris: Dum 23-Apr-2006 11:34
de cristian_v
pompa e 6+2, masina e echipata cu SC-MAC, fara hydractive

O sa incerc sa ma uit la furtun pana unde ajunge, cei de la Citroen mi-au spus ca are mai multe ramificatii, asa era si desenat in documentatia lor...

Am cumparat niste teava de cupru pentru innadire, nici mie nu-mi plac improvizatiile dar pretul furtunului e totusi exagerat...

Scris: Dum 23-Apr-2006 20:33
de retro
cristian_v scrie:pompa e 6+2, masina e echipata cu SC-MAC, fara hydractive

In acest caz nu exista repartitor de servodirectie, returul la care ne referim fiind doar al conjunctorului.
Este destul de sinuos, cu multe coturi la 90 de grade. Daca va fi cazul sa-l tai inainte de un asemenea cot, pentru ca bucata de furtun noua sa nu se stranguleze, poti folosi cot din cupru cu diam. de 10 mm( folosit la instalatiile termice).
Ca o observatie proprie: furtunele de retur la multe Xm si Xantia imbatranesc si devin casante iar la "bunicute" ca Cx si Gsa mai sunt inca elastice. Cred ca era o perioda cand se punea mai mult accent pe durabilitate....