Pagina 1 din 3

suspensie

Scris: Joi 29-Mar-2007 10:53
de gaboi
salutare . am o problema cu suspensia spate . de cite ori pornesc motorul masina se lasa pe spate pina jos si apoi revine la normal . daca am oprit motorul mai mult de 3 ore patesc aceasi figura . ce sa fac ? dati-mi niste sfaturi . xantia break 20 hdi din 2001 non hydractive

Scris: Joi 29-Mar-2007 11:04
de khan
sa inteleg ca sta ridicata si coboara cind o pornesti doar? sau sta ridicata, se lasa cind te sui in ea si apoi se ridica la loc cind pornesti motorul? sau pur si simplu o gasesti lasata si cind pornesti se ridica?

Scris: Joi 29-Mar-2007 18:46
de cristian_v
Verifica sfera centrala spate.

Daca nu e de la sfera ai o problema cu supapa SC-MAC, o cura de hydrorinçage poate fi benefica.

suspensie

Scris: Vin 30-Mar-2007 13:43
de gaboi
masina sta normal , dupa ce o pornesc se lasa pina jos de tot , si apoi se ridica . am masina de 1 an si mi se pare ca merge un pic greu si directia . e normal sau e o problema de presiune a pompei ? acum ceva timp am bagat un tub de XADO servodirectie in uleiul hidraulic si vreo luna nu s-a mai lasat deloc ( dar Sibiul e plin de gropi si incet a inceput din nou ) Nu stiu care e supapa SC- MAC si nici ce e hidrorincage

Re: suspensie

Scris: Vin 30-Mar-2007 14:01
de eugenro2001
gaboi scrie:..... acum ceva timp am bagat un tub de XADO servodirectie in uleiul hidraulic si vreo luna nu s-a mai lasat deloc ( dar Sibiul e plin de gropi si incet a inceput din nou ) Nu stiu care e supapa SC- MAC si nici ce e hidrorincage


Cred ca ai facut o greseala punand aditivul ala. Xantia nu are servodirectie clasica ci este alimentata cu presiune din acelasi sistem hidraulic ca si suspensia iar ca lichid foloseste LHM.
Tolerantele componentelor din sistemul hidraulic este de ordinul micronilor, cine stie ce efect poate avea solutia-minune.

SC-MAC este o valva care nu permite masinii sa se lase pe burta. Se mai numeste si "anti-sink".
Hydraurincage este un lichid de curatire al instalatieiei hidraulice, special pentru automobilele Citroen ce folosesc LHM.

Scris: Vin 30-Mar-2007 14:01
de cristian_v
Auzi si un clac cand se lasa jos imediat dupa ce pornesti motorul?

nu cred sa ai probleme de presiune a pompei, nu astea sunt simptomele. Incearca sa nu bagi tot soiul de aditivi in instalatie, nu toti sunt demni de incredere. Mai bine schimba LHM-ul si curata filtrele.

Hydrorinçage e un ulei special pentru curatat instalatie hidraulica fabricat de TOTAL si recomandat de Citroen.

Supapele SC-MAC sunt supapele care tin masina ridicata dupa ce ai oprit motorul, sa nu se lase pe burta. (Système Citroen de Maintien d'Assiette Constante). Nu cred ca poti sa le testezi, doar sa le schimbi.

Re: suspensie

Scris: Vin 30-Mar-2007 14:27
de nicum
gaboi scrie:masina sta normal , dupa ce o pornesc se lasa pina jos de tot , si apoi se ridica . am masina de 1 an si mi se pare ca merge un pic greu si directia . e normal sau e o problema de presiune a pompei ? acum ceva timp am bagat un tub de XADO servodirectie in uleiul hidraulic si vreo luna nu s-a mai lasat deloc ( dar Sibiul e plin de gropi si incet a inceput din nou ) Nu stiu care e supapa SC- MAC si nici ce e hidrorincage


Schimba tot LHM-ul, spala bine rezervorul de LHM si filtrele. Poate te inscrii si la o cura de hydraurincage ca tot vrem noi sa cumparam.
Ca o curiozitate personala: cum ai ajuns la concluzia sa pui aditivul ala in LHM?

Scris: Vin 30-Mar-2007 14:32
de gaboi
am pus aditivul din cauza servodirectiei , cind viram spre dreapta se auzea uleiul clipocind in caseta . deci scot uleiul care e acum , spal cu hydra si pun ulei proaspat . cam cit ma costa figura asta ?

Scris: Vin 30-Mar-2007 14:55
de cristian_v
LHM parca e 6 euro/litru, ai nevoie de 5 litrii, iar hydrorinçage e in jur de 30 euro canistra de 5 litrii.

Scris: Vin 30-Mar-2007 15:03
de gaboi
referitor la supapele MAC . masina sta normal si o saptamina . numai dupa ce ponesc motorul se lasa , incepe sa tacane sistemul hidraulic si apoi se ridica la normal . tacane la inceput des si apoi tot mai rar . citeodata (rar de tot ) cind am incarcat bine porbagajul mai intai s-a ridicat si apoi a revenit la normal , fara sa se mai lase . a stat normal numai dupa ce am bagat prostia aia de xado-gel .

Scris: Vin 30-Mar-2007 15:11
de cristian_v
Daca tacana conjunctorul in timp ce se ridica masina ai sfera centrala descarcata. Trebuie sa tacane o singura data cand e ridicata, nu de mai multe ori.

suspensie

Scris: Vin 30-Mar-2007 15:18
de gaboi
am inteles deci ar fi sfera centrala de vina , se poate verifica direct pe masina sau trebuie demontata ?

Scris: Vin 30-Mar-2007 15:23
de eugenro2001
Trebuie demontata. Daca nu ai lucrat niciodata la hidraulica sau nu esti genul "tehnic" mai bine cauta un service care sa facalucrarea asta.
Dupa ce scoti sfera cea mai simpla verificare se face cu o sarma subtire pe care o introduci prin orificiul de la captul filetat. Daca intra doar cativa mm sfera are membrana intreaga dar nu se stie ce presiune are in ea. Se poate reincarca.
Daca sarma intra cativa cm sfera e complet descarcata sau e sparta si e buna de aruncat.

suspensie

Scris: Vin 30-Mar-2007 15:30
de gaboi
sfera e isurubata acolo , nu se pierde ulei la demontare ?

Scris: Vin 30-Mar-2007 15:39
de eugenro2001
nu, dar nu se desurubeaza pur si simplu.
E o anumita procedura. Cauta in sectiunea "Fisiere/Descrieri tehnice" in topicul "Documente Citroen pe RapidShare" ca am pus eu manualul Haynes de Xantia. Cauta acolo.
Trebuie ca presiunea din sistem sa fie purjata si iti trebuie o cheie cu lant sa desurubezi sfera de acolo.
De aceea ti-am spus sa mergi la un atelier care face lucrari de hidraulica.