Pagina 1 din 2
Oscilatii ale suspensiei
Scris: Sâm 31-Mar-2007 19:55
de andreicostan
Salut!
De ceva timp detin o Xantia 1,9td, fabricatie 96; in ultima vreme are niste oscilatii ale gardei la sol atunci cand sunt in trafic, si anume, in momentul in care masina se opreste, spatele coboara foarte mult; cate-o-data se ridica imediat, alteori dupa ce se pune masina in miscare(in cazul in care trebuie sa plec imediat de pe loc).Aceste ocilatii apar cel mai des atunci cand am piciorul pe frana; in acel moment simt cum imi este impinsa usor pedala inapoi si cand ridic piciorul de pe frana, masina se lasa de spate foarte mult, ulterior ridicandu-se.
Aceste simptome au aparut dupa ce ia fost schimbata una s-au mai multe sfere(nu stiu exact); totodata cu schimbarea sferelor a aparut si un zgomot ciudat, ca o pocnitura, la miscarea volanului(la un ciclu complet se aude cam de 2 ori)Cand masina este pe elevator si are rotile suspendate, nu se mai aude nici o pocnitura.
Pot pune aceste zgomote pe seama schimbarii dimensiunii cauciucurilor de la 185/65/15 la 195/65/15?
In ceea ce priveste oscilatia, trebuie sa imi fac probleme, sau este normala?
Va multumesc!
Scris: Sâm 31-Mar-2007 20:10
de gabi caragea
cauciucurile nu au nici o legatura
problema sa ii spunem ca este normala deoarece in momentul in care ti piciorul pe pedala de frina masina ia presiune din alte locuri chiar si din suspensie ,rezolvarea este un nou dozator de frina dar daca acest dozator nu fiisiie atunci cand apesi pe frina inseamna ca nu este dus de tot cost aprox la ats 600 ron
acest lucru il patesc si eu dar mai ales in momentele cand se merge bara la bara si trebuie sa frinezi brusc .
masina ta se ridica de spate la frinare ???
daca da atunci ai aer in instalatie si trebuie aerisita frina pe spate.
dece intreb acest lucru legat de ridicare la frinare pentru ca in momentul frinari ar putea sa ramina masina blocata cu fundul ridicat si de aceea se mai poate intimpla si aceste oscilati sus jos .
sa o stapinesti sanatos este o masina cu totul si cu totul deosebita.
Scris: Sâm 31-Mar-2007 20:13
de gabi caragea
referirtor la pocnituri nu iti face griji
se ayde cum lucreaza pompa hidraulica ar trebui sa tacane undeva pe la 30 de sec stind pe loc fara alte manevre daca tacane mai des trebuie reicarcata sfera centrala fata sau schimbata daca nu se mai poate reincarca.
Scris: Sâm 31-Mar-2007 20:23
de andreicostan
Nu am observat nici o ridicare a spatelui la franare, si nici vreun fasait, dar am sa fiu atent!
Pocniturile parca au un altfel de sunet fata de cel care se aude de la ridicarea masinii; precizez ca aceste pocnituri se aud numai la manevrarea volanului si pe langa sunet, le simt si in volan.
Multumesc!
Scris: Sâm 31-Mar-2007 20:35
de gabi caragea
probabil ai problema la capatul de bara mergi pe la un servica sa iti faca o verificare
eu personal ti-l recomand pe Cristi Stan de la Ploiesti
cauta pe forum la mecanici si o sa gasesti toate datele acolo
Scris: Lun 02-Apr-2007 13:31
de khan
daca ai schimbat sferele e posibil ca cineva sa fi pus la disjunctor o sfera de suspensie. verifica si spune-ne si noua. daca ai hidractive, e posibil sa se fi incurcat si pe acolo sferele de la antisink sau de la compensare. unde ai facut operatia de schimbare? cu ce le-ai schimbat, au fost piese luate dupa cod sau dupa ureche, ca sint vreo xspe feluri de sfere, fiecare cu caracteristicile ei? nu cred ca sint de la altceva fenomenele
Scris: Lun 02-Apr-2007 19:26
de andreicostan
Schimbarea sferelor s-a facut la un service prin Constanta; ca si numar de sfere, am vazut ca sunt 7; cele schimbate au fost luate dupa ureche, si anume "sfere de xantia"(sh, trimise din italia).
PS: Din cate observ...ar trebuii sa fac o vizita la un mecanic priceput!
Scris: Lun 02-Apr-2007 19:42
de rufusgti
Sigur s-au incurcat sferele! Daca sunt 7 e Hydractive!
Trebuie sa ai 3 sfere tip acumulator ,cu gaura mare(la disjunctor si sferele centrale pe cele 2 punti) si 4 care au un orificiu f.mic (0.7mm pe fata si 0.5mm pe spate). Trebuie verificate de un mecanic priceput in Citroen.
Scris: Lun 02-Apr-2007 19:47
de eugenro2001
Sunt trimise din Italia si SH? Probabuil ca sunt Tehnosir, se intampla sa fie defecte sferele lor.
Scris: Sâm 14-Apr-2007 21:27
de andreicostan
Multumesc pentru raspunsuri.
Scris: Mie 10-Dec-2008 08:13
de look2you22
rufusgti scrie:Sigur s-au incurcat sferele! Daca sunt 7 e Hydractive!
Trebuie sa ai 3 sfere tip acumulator ,cu gaura mare(la disjunctor si sferele centrale pe cele 2 punti) si 4 care au un orificiu f.mic (0.7mm pe fata si 0.5mm pe spate). Trebuie verificate de un mecanic priceput in Citroen.
salut,
am obs pe aici ca la o masina sunt mai mult de 4 sfere cum banuiam eu,oare la mine cite sfere si de care o fi.....aveti idee?
mentionez ca am maneta intre scaune(factor imp in determinarea sistemului de suspensie din cite am vazut p forum si masina este in semnatura)
Scris: Mie 10-Dec-2008 10:47
de khan
maneta au toate masinile cu suspensie hidraulica si LHM. important e daca ai butonul de sport sau nu. daca il ai atunci ai hydractive si ai 7 sfere, asa cum e descris mai sus. daca nu, ai 5 sau 6 (unele mai au o sfera pe spate de compensare, sper sa nu ma insel)
Scris: Joi 11-Dec-2008 08:08
de look2you22
khan scrie:maneta au toate masinile cu suspensie hidraulica si LHM. important e daca ai butonul de sport sau nu. daca il ai atunci ai hydractive si ai 7 sfere, asa cum e descris mai sus. daca nu, ai 5 sau 6 (unele mai au o sfera pe spate de compensare, sper sa nu ma insel)
imi pare rau de confuzia cu maneta....asta este sunt "new entry",nu am butonul acela de sport deci tre sa fie 5-6 cum zici tu,eu stiu de existenta a doar 4 din ele,deci p unde as putea gasi p celalalte ??
Scris: Joi 11-Dec-2008 08:23
de retro
Daca nu ai butonul pt."sport" (este nehidractiva) ai 6 sfere: cele 4 de la roti, una centrala pe care o descoperi daca scoti masca de plastic care protejeaza motorul si una antisink (nu lasa masina sa coboare cand este parcata mai mult timp), pe mijlocul puntii spate.
Scris: Vin 12-Dec-2008 21:29
de cristian_v
probabil ai aer in instalatie, o sa treaca de la sine dupa un timp