Pagina 1 din 2
					
				suspensie Xantia
				Scris: Mie 23-Feb-2005 16:14
				de paco
				Ca sa fiu sincer, ma bate gandul cel rau sa incerc, in timp, sa-mi iau o Xantie.
As vrea sa stiu mai intai daca suspensia pe fata e ca la BX sau ca la CX (sau XM), cu alte cuvinte, daca e Citroen sau Peugeot! Pentru ca am inteles ca BX-ul sufera la amortizare datorita platformei comune cu P 405 (sau asa ceva). Are cineva idee?
Ce puteti sa spuneti despre suspensia de Xantia, la calitati, comparativ cu BX-ul?
Mai am si alte intrebari, dar mai apoi...
P.S. Nu ma supar daca scrieti tot ce stiti sau ati constatat despre Xantie, mi-ar fi de mare folos. Multumiri!
			 
			
					
				
				Scris: Mie 23-Feb-2005 17:00
				de khan
				e exact ca la bx si xm, ca si conceptie mecanica, doar ca puntea fata e mult mai bine gindita decit la bx (cea de la bx se rupe cam des, in romania cel putin). confortul e ok iar suspensia e un pic mai "sigura" decit la bx. daca mai are si suspensia hydractive, e chiar mai buna, dpdv al confortului si comportamentului in mers, dar e mai greu si mai costisitor de intretinut (7 sfere, circuite electrice in plus, supape...)
			 
			
					
				
				Scris: Joi 24-Feb-2005 09:42
				de nicum
				Din cite stiu eu, la Xantia au fost 2 mari tipuri de suspensie: clasica (ca la BX) si Hydractive II (controlata de computer). Cea clasica, asa cum a zis khan are 5 sfere ca la BX, iar cea hydractive 7 sfere (mai apare cite o spera in plus pe fiecare punte, pentru modul comfort).
 Paco, mai bine rezolvi problema cu consumul de ulei la motorul tau, nu de alta, dar nu vrem ca in curind sa incepi sa proslavesti BX-ul si sa ne impartasesti regretele tale eterne despre ce bun si mai ales ieftin era el. Sa nu intelegi ca Xantia e o masina proasta, din contra, e peste BX la toate capitolele, INCLUSIV costuri.
 Partea mecanica e principial aceeasi: adica brate mcpherson pe fata si independenta pe spate (tot cu brate). Suspensia la 405 pe spate e pe bare de torsiune.
			 
			
					
				
				Scris: Joi 24-Feb-2005 10:30
				de paco
				Nicu, nu ma slabesti deloc cu consumul ala de ulei! Sa stii ca nu am de gand sa-l elimin, nu din incapatanare, ci pentru ca nu ma deranjeaza, adica m-am obisnuit cu el! Serios, am si eu o superstitie, daca ii caut in coarne masinii, incepe sa cada din alta parte, asa ca o las imperfecta...
Oricum, apreciez atentia ta fata de rabla mea, care nici nu e rabla, de fapt...
La viitoarea intalnire, am s-o aduc spalata, sa vedeti ce bine arata, va fac invidiosi si poate cineva cu Xantie accepta schimbul (hi, hi)!
Imi dau seama ca Xantia e mai greu de intretinut, dar arata si altfel, merge altfel...
Merci de informatii, oricum.
			 
			
					
				
				Scris: Joi 24-Feb-2005 12:49
				de nicum
				Ideea e ca te-am vazut foarte sensibil la costuri. Doar atit. Ca am fost poate putin mai acid, asta e stilul meu. Am sa-ti dau un mic exemplu: sa zicem ca pot sa ma string si sa imi aduc un SM (ca masina de epoca). Dar intretinerea masinii cu siguranta ma va ruina, incepind cu benzina si terminind cu ce piesa vrei tu, lasind la o parte ca foarte putini oameni din Romania au habar ce e cu masina si cu ce se maninca ea.
 Masina ta are avantajele (vezi pornirea la rece, consum ultra mic si insensibilitatea la motorina proasta) si dezavantajele ei (le stii tu cel mai bine). Dar daca reusesti sa rezolvi problema cu uleiul, eu zic ca vei avea o super masina. Din cite imi amintesc eu, sper sa nu gresesc, masina ta e singurul BX diesel din club cu aer conditionat.
 Asadar, fii pregatit ca in momentul in care treci la o masina superioara sa bagi si mina mai adinc in buzunar. Pentru mine masina e o chestie pentru drumuri in afara Bucurestiului, urgente, etc. si imi asigura confortul psihologic ca pot pleca de acasa oricind, la orice ora. NU este o masina folosita everyday, in primul rind din dorinta de a-mi menaja nervii si abia apoi din cauza de costuri. Cine merge cu masina proprie zilnic la servici, stie ce vreau sa spun.
 Daca vrei sa o speli pentru mine, nu te obosi, eu sint adeptul nespalarii masinii (jegul e strat protector). De cind am masina pot sa numar pe degetele de la o mina de cite ori am spalat-o: o data a trebuit ca era plina de sare, alta data am mers la o nunta si alta data la un botez si cred ca a mai prins o spalare in spatele blocului. Masina mea a fost vopsita acum doi ani si a fost vopsita bine, dar asta e un argument mai degraba sa o tin murdara decit sa o spal.
			 
			
					
				
				Scris: Joi 24-Feb-2005 18:44
				de editza
				Salut 
in ultima vreme nu am fost prea activ pe forum dar cum as putea da un sfat nu m-am putut abtine. E o masina excelenta dpdv al fiabilitatii si al confortului.
Consumul nu se pune ... DAR fara o intretinere pe masura problema devine tragica.
De exemplu mi-am schimbat computerul de suspensie pentru ca masina ramanea blocata in modul sport. Am asteptat 2 luni pana sa vina piesa. Am de platit vreo mie de euro. Pe meseriasii de acolo i-am intrebat daca e indicat sa umblu cu masina in stare in care era. Mi-au spus ca e ok. Azi am aflat ca rulmentii de pe spate trebuie schimbati ...dar schimbarea implica din cate am inteles toata puntea spate. Alti 1000 euro. Sunt cat se poate de fericit.!!!!!!
Deci ca sfat 
1. inainte de cumparare masina trebuie verificata (mai ales suspensia si pompa hidraulica) sa fie pe cat posibil cu piesele originale pe ea.
2. dupa cumparare revizii la zi si pentru orice problema nu strica o intrebare ca nu se stie niciodata.
De ex xantia mea e din 93 si 160 mii km dupa 3 ani de mers pe gropile patriei nu am gasit decat un burduf de planetara intepat.
			 
			
					
				
				Scris: Joi 24-Feb-2005 18:56
				de editza
				si ca pentru orice masina straina un casco e mai mult decat necesar.
			 
			
					
				
				Scris: Vin 25-Feb-2005 09:03
				de nicum
				Editza, tu ai o masina de 160 de cai, asa ca nu cred ca poate avea nimeni pretentii la consum. Oricum la ce senzatii ofera, eu zic ca merita...
 Modul sport inseamna ca masina e foarte rigida si deci sint solicitati rulmentii si articulatiile. Asta la "drumurile" noastre, la ei nu e nici o problema. Daca un mecanic iti spune ca "merge si asa", atunci ar fi trebuit macar sa aprofundezi un pic problema, altfel vezi ce s-a intimplat. Un posibil workaround ar fi fost sa ii pui sfere de 500 sau de 400, dar incarcate normal, daca se potrivesc evident. Fac si eu acum pe desteptul, cind s-a terminat razboiul.
 Din cite stiam eu Xantia nu are punte pe spate (punte in sensul de osie, ca la dacie), poate trebuiesc schimbati doar rulmentii. E posibil ca mecanicii respectivi sa fi ramas cu impresia ca esti plin de bani si ce au zis, "hai sa-l facem pe fraier". Mai cere si o a doua parere. Esti sigur ca nu era vreun contact imperfect pe la computerul de suspensie? Eu am un vecin la bloc care avea un traseu de masa corodat pe la computerul de injectie. Efectul era ca aleator, motorul mergea neuniform. Traseul a fost refacut si problema a disparut. Evident, inainte de asta, omul a verificat tot ce se putea verifica, a mai si schimbat unele piese, fara rezultat evident.
 Am mai citit pe alt forum de un service, care avea manometre minarite si se ducea omul cu masina in service si se punea diagnosticul: n-are compresie, trebuie segmentata, etc. Alta intrebare: nu cumva fostul tau computer a ramas pe la service?
			 
			
					
				
				Scris: Vin 25-Feb-2005 12:33
				de editza
				Nu vreau sa-l dezamagim pe Paco dar problema este ca la o masina ca asta, in afara de reprezentanta nu se baga nimeni sa dea un diagnostic sau sa mestereasca ceva la ea. Oricum si la reprezentanta este un singur mecanic (Marian) care se ocupa de masinile cu suspensie hidraulica...de la XM, Xantia in sus. Si e foarte bun.
Deci de unde sa cer o alta parere?
In legatura cu Xantia ...
In anii in care s-a produs atentia producatorilor era indreptata spre calitate de unde si aspectul finisajelor lucru valabil si la alte marci. Ma uit la masinile de productie recenta si vad numai materiale reciclabile care arata mai mult decat dubios.
			 
			
					
				
				Scris: Vin 25-Feb-2005 15:16
				de paco
				M-am cam speriat, ce-i drept, cand am auzit de piese de 1000 de euro! N-as suporta gandul sa dau o asa suma pentru un fier (nu mai zic ca nu-i am!). Despre hidraulica, cred ca nu numai la reprezentanta poti primi ajutor. Ai incercat la service-ul lui Ciocarlan, de langa XXL din Pantelimon? Eu am vazut la ei masini si mai noi in lucru, nu numai Xantia.
			 
			
					
				
				Scris: Vin 25-Feb-2005 15:44
				de nicum
				Ca sa il speriem rau pe Paco: am intrebat la ats cit e o pompa hidraulica noua. Raspuns: 100 de milioane. In momentul ala am zis: Doamne fereste-ma!
 Cind am spus sa ceri o a doua opinie, ma referem la cei din club care au oarece expertiza la asa ceva. Stiu ca tu ai expus problema la o intilnire din vara a clubului, dar nu cred ca problema putea fi rezolvata acolo. Cred insa ca Eugen avea oarece sanse sa ii dea de cap, sau cel putin sa iti spuna: "componenta x e defecta, schimb-o". Imi aduc aminte de episodul cu computerul de injectie al vecinului, apoi imi aduc aminte de oglinda electrica a lui adytzu reparata de Catalin in 5 minute, si pe care cei de la ATS vroiau sa o schimbe (contra cost) si cred ca de multe ori lucrurile nu sint chiar atit de tragice. Dar pentru ca un service e o chestie comerciala, care trebuie sa produca cit mai multi bani (pe spinarea noastra evident!), e bine sa obtinem si parerea unei persoane, care nu e interesata neaparat sa ne vinda/presteze ceva.
 Editza, tot nu mi-ai raspuns la intrebari. Poate ne lasi si noua numarul lui Marian de la ATS. Poate vrea si el sa fac un ban in plus  

 
			
					
				
				Scris: Vin 25-Feb-2005 15:54
				de editza
				Din pacate numarul lui Marian.  Dar am sa incerc sa-l fac rost.
Oricum la cate stie (am inteles ca e singurul carea fost si la specializare in Franta) pare un tip super modest si OK.
In ceea ce priveste pompa hidraulica e o greseala la mijloc. Eu am schimbat-o  si m-a costat 600 eur . Cu alte cuvinte la ATS totul costa in jur de 1000 de euro. 

))
 
			
					
				
				Scris: Vin 25-Feb-2005 15:56
				de editza
				In juma de ora plec la ATS si.....crede-ma ca nu vrei sa stii ce se intamlpa daca nu ma intorc cu oiesele inapoi.
			 
			
					
				Re: suspensie Xantia
				Scris: Vin 25-Feb-2005 16:02
				de eugenro2001
				paco scrie:Ca sa fiu sincer, ma bate gandul cel rau sa incerc, in timp, sa-mi iau o Xantie.
Tot tu ai spus
"M-am cam speriat, ce-i drept, cand am auzit de piese de 1000 de euro! N-as suporta gandul sa dau o asa suma pentru un fier "
Nu prea se impaca una cu alta. Crezi ca o Xantia te costa cat un BX? S-ar putea sa ai o mare surpriza.
Si pe mine ma sperie pretul de 1000Euro pt piese, dar sunt situatii cand nu ai ce face si trebuie sa iei acele piese la acel pret pt ca fara ele nu se poate si in alta parte nu gasesti.
 
			
					
				
				Scris: Vin 25-Feb-2005 16:25
				de paco
				Eu am intrebat un mecanic daca Xantia e mai scumpa la intretinere decat BX-ul, si mi-a zis ca nu!
Ma rog, am simtit ca exagereaza, dar chiar sa dau 1000 euro pe o piesa nu prea as vrea...
Pe de alta parte, ieri am fost la Ciocarlan in service si un mecanic mi-a spus ca mai sunt CX-uri bune. Am cazut pe ganduri, sa iau, sa nu iau? Oricum, de un CX luat acum NU MAI SCAPI! Daca nu e bun, cu el ramai. Insa mai stiu de un CX f bun, de la o ambasada, neinscris insa. As putea combina doua si sa iasa unul bun. Ce parere ai Eugen? Tu esti specialist in CX-uri. Crezi ca un chirnog ca mine s-ar putea impaca cu un CX?